  • 160. Data: 2011-10-28 02:43:50
    Temat: Re: Wybór monitora LCD
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 21 Oct 2011 20:33:06 +0200, z napisał(a):

    > Ja tam tylko skromnym operatorem DTP z kilkunastoletnim stażem w
    > zawodzie jestem i różne cuda już widziałem. Jak ktoś mi mówi że czarne
    > jest białe to mnie trochę wnerwia :-)
    > Jak ktoś mi mówi że bez monitora za 5000 nie jestem profesjonalistą to
    > tym bardziej :-)

    Zajmuję się znacznie krócej podobną działką (szykuję w firmie materiały do
    druku) i przyznam szczerze, że oblatany w czytaniu histogramów nie jestem.
    Jednak fakt, że na służbowym monitorze mam obraz w naprawdę niezłym stopniu
    zbliżony do tego, co widzę na wydrukach, to ja sobie chwalę. Tak na mój
    gust, to taki softproofing firmie już sporo czasu i pieniędzy zaoszczędził.

    [ Did not know who he was fuckin' with. ]
    [ (Richard B. Riddick, "Pitch Black") ]

  • 162. Data: 2011-10-28 03:53:50
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 22 Oct 2011 20:12:27 +0200, z napisał(a):

    > Życie nie jest takie proste. :-)
    > Względnie już mam.
    > Za te dodatkowe 3KPLN tylko dla dobrego samopoczucia _wiernie_ - NIE.

    > PS. Napisałem tylko 3KPLN czyli bardzo dobry powinien kosztować 5KPLN.
    > Proszę mnie poprawić. Musi być naprawdę bardzo dobry żeby była ta
    > magiczna różnica :-)

    Aż trochę żałuję, że nie mam w tej chwili dokładnego zestawienia, ile
    różnego rodzaju materiałów rocznie oddaję do druku (choć to na upartego w
    wolnej chwili jest do zrobienia). Można by policzyć, jakie mamy oszczędności
    finansowe ze względu na korzystanie z softproofingu (wykonanie samego
    proofa, transport z drukarni do firmy).[1] Oszczędność czasu też trudno
    pominąć.

    [ House: There's a reason that everybody lies - it works. It's what allows ]
    [ society to function. ("House M.D. 4x10 It's a Wonderful Lie") ]

    [1] Oczywiście dla naprawdę krytycznych projektów czy tematów drukowanych na
    niestandardowych podłożach z klasycznego proofa (choć raczej w zasadzie
    głównie z cyfrowego, bo proofy analogowych to chyba raczej ciężko już
    trafić).

  • 163. Data: 2011-10-28 03:53:50
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 23 Oct 2011 11:29:01 +0200, z napisał(a):

    (ciach...)
    > Sprzedaje Pan sprzęt bardzo dobrej jakości ale ja go nie potrzebuję

    Aż nastąpi ten pierwszy raz... :)

    > (a na pewno Kowalski do domu)

    To już chyba zależy od samego Kowalskiego prawda?

    (ciach...)

    [ Ze wszystkich oszustów świata najlepiej sobie radzą politycy i księża, ]
    [ reszta to żałośni neofici. (CGC, pl.pregierz) ]

  • 164. Data: 2011-10-28 05:05:18
    Od: z <z...@g...pl>

    Przemysław Ryk pisze:

> [...]
    > finansowe ze względu na korzystanie z softproofingu (wykonanie samego
    > proofa, transport z drukarni do firmy).[1] Oszczędność czasu też trudno

    Proof musi być na miejscu tak jak i CTP. Rynek tego wymaga.
    Teraz już bujania się: grafik, proof, ctp, drukarnia sobie już nie
    wyobrażam.

  • 165. Data: 2011-10-28 05:07:44
    Od: z <z...@g...pl>

    Przemysław Ryk pisze:
> [...]
    > gust, to taki softproofing firmie już sporo czasu i pieniędzy zaoszczędził.

    Dokładnie o tym piszę. Ja taki stan osiągnąłem najpierw za 1400 zł a
    potem za 1800. Podwyżki, podwyżki. Ostatnią cenę widziałem 2400.

  • 166. Data: 2011-10-28 05:10:24
    Od: z <z...@g...pl>

    Mateusz pisze:

    > Dzis niczego nie jestem pewny :D

    Nie wiem co który zrozumiał z tego zdania ale dla mnie dalej jest ono
    proste jak drut. :-)

    "Co z tego że zdjęcie będzie miało 600dpi (parametr bitmapy) jak w druku
    będzie 175lpi (parametr druku, liniatura rastra)."

  • 167. Data: 2011-10-28 05:53:50
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 28 Oct 2011 07:07:44 +0200, z napisał(a):

    > Dokładnie o tym piszę. Ja taki stan osiągnąłem najpierw za 1400 zł a
    > potem za 1800. Podwyżki, podwyżki. Ostatnią cenę widziałem 2400.

    Na mój gust mocno nadrabiasz doświadczeniem. Ja przygotowuję rzeczy do druku
    jakieś niecałe 4 lata. I cenię sobie to, że na ekranie jednak mam dobrą
    symulację wydruku. Ale fakt faktem - w fabryce mam na stanowisku CG241W.

    [ Fortuna to niestała dziwka. ]
    [ (Konował, Glen Cook "Czarna Kompania") ]

  • 168. Data: 2011-10-28 05:53:50
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 28 Oct 2011 07:05:18 +0200, z napisał(a):

    > Proof musi być na miejscu tak jak i CTP. Rynek tego wymaga.
    > Teraz już bujania się: grafik, proof, ctp, drukarnia sobie już nie
    > wyobrażam.

    Pracuję w Warszawie. Przez jakiś czas druk zlecaliśmy do Krakowa, potem się
    drukarni jakość zmieniła nie w tą stronę, to znalazłem inną. Bliżej
    wprawdzie, bo w Łodzi. I teraz: zlecać zrobienie proofa, jego przesłanie do
    Warszawy (o firmach kurierskich, to ja mogę długo, z dużą werwą, ale nie
    nadaje się to do cytowania), akceptować i zlecać druk. Jeżeli wszystko
    wyszło OK. Jeżeli nie - poprawki i a piać od początku.

    Swoją drogą - odezwij się do mnie na priv (chyba, że adres w nagłówku
    podajesz prawdziwy, to ja skrobnę). :)

    [ Przekonania są bardziej niebezpiecznymi wrogami prawdy niż kłamstwa. ]
    [ (Friedrich Wilhelm Nietsche) ]

  • 169. Data: 2011-10-28 08:08:17
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Przemysław Ryk napisał:

    > To już chyba zależy od samego Kowalskiego prawda?
    >
    > (ciach...)

    Nie znasz prawidel marketingu i perswazji oraz kreowania potrzeb? No co
    ty! Przeciez to dzial marketingu wie, czego potrzebujesz, w domu, w
    lazience, w lozku ;)

  • 170. Data: 2011-10-28 08:09:53
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

> [...]
    > gust, to taki softproofing firmie już sporo czasu i pieniędzy zaoszczędził.

    Najbardziej wku...ce sa jednak odcienie niebieskiego ;)