  • 111. Data: 2011-10-22 14:20:37
    Temat: Re: Wybór monitora LCD
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik LP napisał:

    > Więc zapytam jeszcze raz (teraz to pewnie retorycznie;) czy podoba wam
    > się Marylin... Ups, przepraszam - dell 2412 i czy jest dla niego inna
    > alternatywa (w podobnej cenie).

    No dobra, bede w Saturnie to jak nie zapomne to zerkne na tego Della i
    powiem swoje subiektywne opinie :)

  • 112. Data: 2011-10-22 14:26:06
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 22.10.2011 15:21, LP pisze:
    > Oczywiście, że każdy z nas wolałby jeździć v8, mieć dom na Majorce i
    > zadawać się z kobietami takimi jak Marylin Monroe

    Proszę wspomnieć jak kilka postów wcześniej wspomniałem o skokowym
    wpadaniu w grubą przesadę.

    > Na koparkach i łopatach się nie znam, ale Pańskie porównania dotyczące
    > rowerów pozwalają stwierdzić, ze jest pan w tej dziedzinie laikiem (nie
    > ma funkcjonalnych rowerów za 99 zł nawet w marketach

    Bingo! Czyli jednak przykład przemówił do wyobraźni. Szkoda tylko, że
    znów z nieprzyjemym przytykiem. Przecież nie ma Pan zielonego pojęcia
    czy się na tym znam, ani czy przykład nie był czasem prowokacją do
    rozpoczęcia dyskusji, na którą właśnie się Pan złapał. Celowo obrałem
    rowery, bo to modny temat i wielu ludzi niezależnie od wieku się nimi
    interesuje. Jak widać trafiłem. :)

    W każdym razie ma Pan całkowitą rację, że za 99 zł nie kupi się
    funkcjonalnego roweru. Tak naprawdę tyle kosztują same tylko amatorskie
    v-break-i, szczęki hamulców - dla nieobeznanych, albo jedna niezła
    piasta. Zakres cen rowerów i monitorów też jest podobny, ale gradacja
    różnych klas już wcale nie idzie równolegle. Rower-jednorazówka, który
    ma problemy z pełnieniem swojej podstawowej funkcji jest dokładnie takim
    samym bublem jak monitory marketowe w cenie do około 1 tys zł. Im taniej
    tym gorzej oczywiście.

    > dell 2412 i czy jest dla niego inna
    > alternatywa (w podobnej cenie).

    Jest. Tej samej klasy są inne monitory DELL np U2311 lub HP np ZR22w.
    Oba lepsze od U2412m. Obracamy się jednak cały czas w klasie biurowej.
    Główną cechą takich monitorów jest niekorzystny w zastosowaniach
    domowych zakres regulacji jaskrawości. Wynika to z przeznaczenia, gdyż
    są one skonstruowane do pracy w dzień, w jasno oświetlonych
    pomieszczeniach. Ze względów ekonomicznych nie ma sensu do nich pchać
    układów regulacji które nie będą wykorzystane.

    Inną poważną wadą jest zastosowany wyświetacz z bardzo, ale to bardzo
    wysokim punktem czerni. Bardziej plamiasty i gorzej rozświetllony ekran
    jest tylko w najbardziej dziadowskich TN. Wady czerni i homogeniczności
    wyłażą najbardziej w warunkach słabego oświetlenia.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 113. Data: 2011-10-22 14:30:13
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 22.10.2011 16:19, Mateusz pisze:
    > Ale po co ma widziec? Wazne ze w druku wyjdzie dokladnie z kolorystyką w
    > identyfikacji i ze pantone z probnika bedzie taki jak na wydruku, a nie
    > sinozielony zamiast zielonego ;)

    Pantone z próbnika to banalny przykład, bo mając próbnik WIDZIMY co ma
    wyjść. Ale co w sytuacjach kiedy nie mamy punktu odniesienia? Chyba
    lepiej widzieć niż się domyślać ze składowych CMYK?

  • 114. Data: 2011-10-22 16:42:55
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Tom01 napisał:

    > Pantone z próbnika to banalny przykład, bo mając próbnik WIDZIMY co ma
    > wyjść. Ale co w sytuacjach kiedy nie mamy punktu odniesienia? Chyba
    > lepiej widzieć niż się domyślać ze składowych CMYK?

    Ilu domowych / biurowych uzytkonikow sie tym przejmuje?

  • 115. Data: 2011-10-22 16:51:15
    Od: z <z...@g...pl>

    Tom01 pisze:
    Ale co w sytuacjach kiedy nie mamy punktu odniesienia? Chyba
    > lepiej widzieć niż się domyślać ze składowych CMYK?

    Mimo najszczerszych chęci i ogromnych pieniędzy nie ma 100% gwarancji
    wyświetlenia tego samego na monitorze co na proofie i wydruku z maszyny
    a przecież klient odbiera wydruk a nie wygląd na monitorze. Punkt
    odniesienia musi być. Bez tego można pójść z torbami. Niestety po drodze
    są niedokładności i ludzi i sprzętu. Jeśli reszta maszyn nie jest z
    najwyższej półki to więcej pożytku będzie z doświadczonego pracownika
    który wyłapuje błędy i różnego rodzaju problemy niż z super-hiper
    monitora który wyświetla ideał. Wspomniałem wcześniej o 3 różnych
    proofach z tego samego pliku. Teorie teoriami, specyfikacje
    specyfikacjami a życie życiem.

  • 116. Data: 2011-10-22 17:00:34
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 22.10.2011 18:42, Mateusz pisze:
    > Ilu domowych / biurowych uzytkonikow sie tym przejmuje?

    Jeszcze raz zapytam, czy czyta Pan to na co odpowiada?

  • 117. Data: 2011-10-22 17:02:22
    Od: "LP" <u...@o...pl>

    Użytkownik "Mateusz"

    > No dobra, bede w Saturnie to jak nie zapomne to zerkne na tego Della i
    > powiem swoje subiektywne opinie :)

    Jakby był w saturnie (moim), to bym sam zerknął, a tak muszę opierać się
    na opinii
    innych.
    Dzięki, byłbym wdzięczny:)

    --
    LP

  • 118. Data: 2011-10-22 17:08:41
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 22.10.2011 18:51, z pisze:
    > Mimo najszczerszych chęci i ogromnych pieniędzy nie ma 100% gwarancji
    > wyświetlenia tego samego na monitorze co na proofie i wydruku z maszyny
    > a przecież klient odbiera wydruk a nie wygląd na monitorze.

    To jest zrozumiałe. Absolutów nie ma. Mówiliśmy wcześniej o tym, gdzie
    jest możliwa kontrola i zakres odpowiedzialności. Mamy dwa główne etapy
    w całym procesie:

    1. Przygotowanie, czyli od pomysłu do proofa. Praktycznie w całości
    wszystko na komputerze czyli w konsekwencji na montorze.
    2. Produkcja, czyli od proofa i plików do nakładu. Grafik/detepowiec ma
    zerowy wpływ na efekt finalny, o ile przygotował materiał zgodnie ze
    sztuką i nie popełnił rzeczy niemożliwych do wydrukowania obraną techniką.

    Zapytam ponownie. Czy to źle, w etapie pierwszym widzieć względnie
    wiernie od początku do końca co wyjdzie na proofie? Tak czy nie?

  • 119. Data: 2011-10-22 17:21:53
    Od: z <z...@g...pl>

    Tom01 pisze:
    > Zapytam ponownie. Czy to źle, w etapie pierwszym widzieć względnie
    > wiernie od początku do końca co wyjdzie na proofie? Tak czy nie?

    Pojęcie "względnie wiernie" moim zdaniem opartym na praktyce jest
    spełnione na tańszych monitorach niż Pan proponuje.
    Trochę już za stary jestem żeby "chcieć mieć wszystko najlepsze".
    Zależy mi na stałej pracy w firmie która tak samo jak ja będzie mądrze
    wydawać pieniądze, będzie się rozwijać, zatrudniać nowych pracowników a
    klienci będą zadowoleni i będzie ich przybywać.
    Czy to źle? :-)

  • 120. Data: 2011-10-22 17:52:51
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 22.10.2011 19:21, z pisze:
    > Pojęcie "względnie wiernie" moim zdaniem opartym na praktyce jest
    > spełnione na tańszych monitorach niż Pan proponuje.

    Zatem dobrze widzieć względnie wiernie? Tak czy nie?