  • 51. Data: 2013-05-20 20:57:32
    Temat: Re: Wybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego przypadku ludzkiego :)
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Mon, 20 May 2013 18:40:50 +0000 (UTC), Stachu 'Dozzie' K. napisał(a):

    > Tylko że zarządzanie nim jest bardzo uciążliwe. Za użycie Firebirda
    > w nowo tworzonych aplikacjach powinno się komisyjnie ucinać ręce.

    A jakis konkret?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 52. Data: 2013-05-20 21:56:39
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2013-05-20, R.e.m.e.K <g...@d...null> wrote:

    > A jakis konkret?

    Dokumentacja dla administratora leży i kwiczy -- brak zebranych w łatwo
    dostępnym miejscu instrukcji dla deploymentu, backupu, replikacji na
    inny serwer, naprawiania uszkodzonej bazy, zarządzania użytkownikami
    i dostępami i tak dalej.

    Chyba że coś się poprawiło ostatnio?

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 53. Data: 2013-05-20 21:58:31
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 19/05/2013 23:46, A.L. wrote:
    [...]
    > Rownie dobrze mozna twierdzic ze jezyki wysokiego poziomu nie sa
    > potzrebne, bo pzreciez mozna wszystko napisac w asemblerze.

    Nie wydaje mi się to trafną analogią. Ja bym raczej podał przykład z
    wbudowaniem w język kontenerów asocjacyjnych - niektóre języki je mają,
    a w innych językach są realizowane przez bibliotekę. Oczywiście jeśli z
    takiego np. Perla wywalimy hashe i zrobimy je zamiast tego jako
    bibliotekę, to będzie się ich używać mniej wygodnie. Z kolei C++ ma
    kontenery asocjacyjne w bibliotece i raczej dodanie takiego elementu
    języka niewiele by zmieniło jeśli chodzi o wygodę korzystania.

    Z monitorem jest, wydaje mi się, dość podobnie. Oczywiście nie w każdym
    języku, ale w takim, który ma jakieś wsparcie dla obiektowości,
    dziedziczenia (idealnie wielokrotnego lub mixinów), i czegoś
    pozwalającego na zrobienie scoped lock, czyli albo destruktorów, albo
    lambdy - da się zrobić monitor w bibliotece niemal równie prosty w
    użyciu co wbudowane konstrukty Javy.

  • 54. Data: 2013-05-20 22:04:39
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2013-05-20 20:23, R.e.m.e.K pisze:

    > Imho warunek spelnia tez np. Firebird,

    Imho (może jednak) nie spełnia: minimum MySQL.
    Czyli MySQL i Firebird - tak.
    Sam Firebird - nie.
    Ale OK. Możliwe, że źle odczytałem intencje autora.

    > tego ma wersje embedded,
    > co jest duzym plusem. No i jest prawdziwym serwerem
    > SQL ;-)

    Dla mnie prawdziwy to taki, który spełnia moje wymagania. Reszta to
    fanaberie i rozrzutność ;)

    > Poza tym nie sadzisz, ze zarzucanie Delphi iz nie ma w pakiecie komercyjnej
    > biblioteki do jednej z dziesiatek baz jest strzalem kula w plot?

    Nie sądzę. I niczego nie zarzucam.
    Zwyczajnie nie zgodziłem się, że Delphi jest dobrym przykładem prostoty
    obsługi baz, ze szczególnym uwzględnieniem bazy MySQL.
    Porównaj do PHP i podsumuj koszty.

    > btw Delphi w wersji Enterprise za duuuzo zielonych tez chyba wymaga
    > libmysql.dll do dzialania.

    Przecież napisałem to już trzy godziny temu.

    > Mnie to specjalnie nie dziwi i nie martwi.

    Mnie także :)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 55. Data: 2013-05-20 22:33:04
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Mon, 20 May 2013 13:03:27 +0200 po głębokim namyśle wloochacz rzekł:

    > Zrozumiałeś, ale nie wszystko tam napisali :)
    >
    > Starter Edition ma wyciętą obsługę baz danych i nie ma standardowych
    > komponentów takich jak DBGO (opartych ADO) czy dbExpress.
    > Ale posiada pełne wsparcie dla TDataSet (i innych "niskich" klas
    > obsługujących bazy danych w Delphi) i nic nie stoi na przeszkodzie, aby
    > zainstalować i używać komponentów trzecich. Mogą być komercyjne czy
    > OpenSource (np. ZEOS, UIB, FreeDAC, itd.), a tu oferta jest więcej niż
    > wystarczająca...

    Czyli jak kupię Starter Edition to prędzej czy później zacznę marzyć
    o tej za 4200 Euro co dzisiaj by mi do głowy nie przyszło?

    --
    Edek

  • 56. Data: 2013-05-20 23:41:03
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Mon, 20 May 2013 20:33:04 +0000 (UTC), Edek napisał(a):

    > Czyli jak kupię Starter Edition to prędzej czy później zacznę marzyć
    > o tej za 4200 Euro co dzisiaj by mi do głowy nie przyszło?

    Nie

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 57. Data: 2013-05-20 23:48:10
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    http://www.firebirdsql.org/en/documentation/

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 58. Data: 2013-05-21 09:12:31
    Od: boryspower <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 maja 2013 18:46:28 UTC+2 użytkownik Kviat napisał:
    > W dniu 2013-05-20 13:03, wloochacz pisze:
    >
    > Co do komponentów komercyjnych, np.
    >
    > http://www.microolap.com/products/connectivity/mysql
    dac/order/

    > gdzie biblioteka libmysql.dll potrzebna nie jest, to wydatek dodatkowy $400.
    >

    > Jak dla mnie taki komplet spełnia warunek prostoty i jest akceptowalny
    >
    > cenowo. Ale czy to dla autora wątku jest "prosta obsługa baz danych"
    >
    > tego nie wiem - stąd moja dygresja.
    >

    > Pozdrawiam
    >
    > Piotr

    "prosta obsługa baz danych" = importuję bibliotekę, robię db_obj.connect(...) i
    działa ;)

    W ciągu ostatnich dni, po kilku eksperymentach z dwoma finalistami (FPC/Lazarusem i
    Javą) stwierdziłem, że postaram się przysiąść mocniej nad Javą... Jak oceniacie mój
    wybór? :)

    --
    "There's always another way - usually a better one!"
    Przemek

  • 59. Data: 2013-05-21 10:34:19
    Od: wloochacz <w...@n...spam.gmail.com>

    W dniu 2013-05-20 20:40, Stachu 'Dozzie' K. pisze:

    > Tylko że zarządzanie nim jest bardzo uciążliwe.
    Może tak być, ale tylko dla kogoś kto robić tego nie potrafi.

    > Za użycie Firebirda
    > w nowo tworzonych aplikacjach powinno się komisyjnie ucinać ręce.
    Zgadzam się w całej rozciągłości, ale pod jednym warunkiem.
    Tym, którzy wypowiadają się publicznie w temacie o którym niewiele
    wiedzą, powinno się obcinać jęzor.

    --
    wloochacz

  • 60. Data: 2013-05-21 10:34:23
    Od: wloochacz <w...@n...spam.gmail.com>

    W dniu 2013-05-20 23:41, R.e.m.e.K pisze:

    > Nie
    A jakiś konkret?
    :D

    --