eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingWybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego przypadku ludzkiego :)Re: Wybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego przypadku ludzkiego :)
  • Data: 2013-05-21 12:21:31
    Temat: Re: Wybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego przypadku ludzkiego :)
    Od: wloochacz <w...@n...spam.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-05-21 11:49, boryspower pisze:
> [...]
    z obsługą modelu klient-serwer.

    > Myślałem o Delphi... ale Lazarus to prawie to samo,
    Nie jest tym samym i w pip daleko mu do "prawie to samo".
    To, że idea jest podobna, to nic nie znaczy.

    > a bardziej otwarte i darmowe więc wstępnie na Lazarusa się przymierzałem...
    Bardziej otwarte?
    Otwarte w jakim sensie?
    Darmowe? OK i na tym kończą się jego zalety.

    Lazarus ma tylko jedną przewagę nad Delphi - jest za darmo.
    Ale to co jest za darmo, wcale nie jest lepsze.
    Jest naprawdę potężna przepaść pomiędzy Lazarusem a Delphi; Lazarus na
    papierze wygląda podobnie do Delphi, ale w rzeczywistości nic nie jest
    podobne.
    Lazarus może jest podobny do Delphi, ale do tego sprzed 10 lat - ja nie
    chcę zajmować się takim starociem, w tym się prawie pisać nie da ;-)

    > ale doszedłem do wniosku, że jeśli chcę coś tworzyć asap to szybciej mi pójdzie z
    Javą, bo ją lepiej znam... Muszę jakoś przeboleć te JARy i braki EXEków ;)
    OK, ale to co będziesz robił w Javie w tydzień, w Delphi zrobisz w jeden
    dzień. Oczywiście w kontekście oprogramowania typu
    bazy-danych-klient-serwer.

    --
    wloochacz