    From: jędrek <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Wybór grafiki do Flash 1080p youtube, google map, bluray
    Date: Tue, 14 Aug 2012 17:18:43 +0200

    "maX" news:k08fcc$enc$1@atena.e-wro.net

    > Oddzielną sprawą jest np. to że w najnowszej wersji Chrome (21) dla WinXP
    > Google po prostu wyłączył wszelką akcelerację z karty graficznej (czyli
    > "video rendering" i "video decoding") i wszystko liczy procesor.

    Lecę na starym FireFox 3.6.28
    Czym tłumaczyć takie wyłączenie? Zmowa z producentem procesorów? ;)
    Obecnie mam Athlon II X2 260, uważam że za słaby nie jest do moich celów.
    W końcu nie chcę grzejnika mieć z kompa i bulić za prąd.

    > Ale zwykłe mapy czy MapsGL?

    Zwykła mapa http://maps.google.pl/maps?hl=pl
    I od czasu do czasu włączam na niej "ludkiem" streetview.
    Wtedy też widać, że się karta dławi przy obrocie :)
    Takie streetview to już chyba bardziej środowisko gry przypomina stąd i
    większe wymagania od karty?

    > Czyli karty AMD, mają mniejszy pobór mocy niż nVidie.
    > Geforce 520 ma pobór mocy 30W (tyle AFAIR miał 7300GT),
    > Radeony będą miały jeszcze mniej.

    Skąd można wyczytać takie dane o poborze mocy?
    Interesuje mnie moc konsumowana przez kartę w stanie spoczynku (nic nie
    robimy, monitor wyłączony, chodzi tylko sam blaszak, bo np coś tam się
    ściąga) i moc konsumowana w stresie gdy karta idzie na max swoich
    możliwości.

    Czy szerokość magistrali 64bit a 128bit ma dla mnie znaczenie?
    Stara karta miała magistralę 128bit więc nie chciałbym aby odbiło się to
    potem zauważalnie na wydajności przy moich zastosowaniach.
    Generalnie chodzi o kartę powyżej której już nic nie zauważę zwiększenia
    szybkości i odciążenia procesora płyty głównej przy oglądaniu HD zarówno
    przez flash-a na stronie jak i bezpośrednio z pliku za pomocą Media Player
    Classic. Czyli gdzie obecnie jest ustalona sprzętowa granica powyżej której
    tylko upycham kasę sprzedawcy a osiągów większych nie będę miał?
    Czyli obrót na mapie i nie widzę, że się dławi (wykluczamy tutaj czkawkę na
    łączu i niemożność pobrania w danej chwili danego wycinka mapy, bierzemy
    tylko czas potrzebny na narysowanie mapy). Bo nie chciałbym aby po zakupie
    okazało się, że trzeba było dołożyć jeszcze stówkę i mieć spokój z
    dławieniem.