  • 1. Data: 2015-05-27 18:11:23
    Temat: Wybór dysku twardego 1 TB
    Od: TOMASZEK <t...@o...pl>

    Jaki teraz warto kupić dysk twardy 3.5 cala o pojemności 1TB?

    Taki zwykły domowy pecet do zastosowań typowo internetowo domowych ( nie
    mam jakiś specjalnych wymagań co do wydajności )

    Odpada SSD ze względu na koszty.

    Opłaca się dopłacać do rozwiązań tego typu?
    http://www.wdc.com/pl/products/products.aspx?id=1210

    ( czy ich żywotność jest faktycznie większa niż standardowego dysku? )

    Seagate nadal robi taki szmelc jak robił? ;)

    --
    Tomaszek
    #lubię to: enklawa.net

  • 2. Data: 2015-05-27 18:39:48
    Temat: Re: Wybór dysku twardego 1 TB
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-05-27 o 18:11, TOMASZEK pisze:
> [...]
    >
    > ( czy ich żywotność jest faktycznie większa niż standardowego dysku? )
    >
    > Seagate nadal robi taki szmelc jak robił? ;)

    Domu jak WD to Blue. Ten Purple ma inne zachowanie w przypadku
    napotkania błędów zapisu (w skrócie ma je "olać") dlatego dedykowany do
    rejestratorów obrazu, bo sekundowe zakłócenie obrazu nie robi wrażenia
    przy odczycie.
    Czarny wydajniejszy ale ja ich tyle w pracy już pochowałem (WD Re) że
    nie odważył bym się do domu.
    Sam za to kupuję sobie od zawsze Seagate i dobrze mi z tym. Działają.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2015-05-27 21:23:40
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 27 May 2015 18:11:23 +0200, TOMASZEK napisał(a):

    > Jaki teraz warto kupić dysk twardy 3.5 cala o pojemności 1TB?

    WD Blue albo coś od Hitachi.

    (ciach...)
    > Opłaca się dopłacać do rozwiązań tego typu?
    > http://www.wdc.com/pl/products/products.aspx?id=1210
    >
    > ( czy ich żywotność jest faktycznie większa niż standardowego dysku? )
    >
    > Seagate nadal robi taki szmelc jak robił? ;)

    Albo gorzej... :-/

    [ Kobiety przywiązują się przez względy. (Stendhal) ]

  • 4. Data: 2015-05-27 21:50:16
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    TOMASZEK wrote:
    > Jaki teraz warto kupić dysk twardy 3.5 cala o pojemności 1TB?
    >
    > Taki zwykły domowy pecet do zastosowań typowo internetowo domowych ( nie
    > mam jakiś specjalnych wymagań co do wydajności )

    Seagate ST1000DX001

  • 5. Data: 2015-05-27 22:15:12
    Od: TOMASZEK <t...@o...pl>

    W dniu 2015-05-27 o 18:39, Irokez pisze:

> [...]
    > napotkania błędów zapisu (w skrócie ma je "olać") dlatego dedykowany do
    > rejestratorów obrazu, bo sekundowe zakłócenie obrazu nie robi wrażenia

    Teraz pojął wszystko ;)

    > Czarny wydajniejszy ale ja ich tyle w pracy już pochowałem (WD Re) że
    > nie odważył bym się do domu.

    Teraz też ;)

    > Sam za to kupuję sobie od zawsze Seagate i dobrze mi z tym. Działają.

    W kompie z którego piszę siedzi Baracuda 10, 250GB z jednym badem... i
    tak już od kilku lat ;))
    Ale poczytało się to i owo ;))

  • 6. Data: 2015-05-28 00:14:21
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-05-27 o 21:50, Poldek pisze:

    > Seagate ST1000DX001

    Zanabyłem jeden taki dla siebie do testów.

    Oto, co rzecze Victoria:

    ------------
    ID Name Value Worst Tresh Raw
    ------------
    1 Raw read error rate 112 99 6 44143424
    3 Spin-up time 97 97 0 0
    4 Number of spin-up times 100 100 20 88
    5 Reallocated sector count 100 100 10 0
    7 Seek error rate 66 60 30 4171398
    9 Power-on time 100 100 0 176
    10 Spin-up retries 100 100 97 0
    12 Start/stop count 100 100 20 103
    183 unknown attribut 100 100 0 0
    184 End-to-End error 100 100 99 0
    187 Reported UNC error 100 100 0 0
    188 Command timeout 100 99 0 2
    189 High Fly writes 100 100 0 0
    190 Airflow temperature 67 55 45 33°C/91°F
    191 G-SENSOR shock counter 100 100 0 0
    192 Power-off retract count 100 100 0 32
    193 Load/unload cycle count 100 100 0 581
    194 HDA Temperature 33 45 0 33°C/91°F
    194 Minimum temperature 90 45 0 24°C/75°F
    197 Current pending sectors 100 100 0 0
    198 Offline scan UNC sectors 100 100 0 0
    199 Ultra DMA CRC errors 200 200 0 0
    240 Head flying hours 100 253 0 156542968004876
    241 unknown attribut 100 253 0 3616252631
    242 unknown attribut 100 253 0 18617773981

    I nie jest do dysk z jakiegoś Allegro, tylko od dystrybutora.

    Ciekawe, czy następny po wymianie też będzie "skakał".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2015-05-28 03:13:09
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 27 May 2015 22:15:12 +0200, TOMASZEK napisał(a):

    (ciach...)
    > W kompie z którego piszę siedzi Baracuda 10, 250GB z jednym badem... i
    > tak już od kilku lat ;))
    > Ale poczytało się to i owo ;))

    Stare Seagate'y, a nowe Seagate'y...

    [ Work hard. Play hard. Die young. Leave a good looking corpse. ]
    [ (Gil Grissom, "CSI 4x20 Dead Ringer") ]

  • 8. Data: 2015-05-28 08:39:55
    Od: " 666" <...@...6>

    W jakim opakowaniu do Ciebie przyszedł, czy odpowiednio zabezpieczony przed
    wstrząsami?
    W Stanach wielu klientów Amazon skarżyło się, że dyski przychodziły po prostu włożone
    do koperty, bez pudełka "z wkładką".

    -----

  • 9. Data: 2015-05-28 08:40:49
    Od: Chris <a...@g...pl>

    > Domu jak WD to Blue.

    Dobry wybór jak na dom. Mam taki w domowym NAS AV od ponad 2 lat.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 10. Data: 2015-05-28 10:39:42
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-05-28 o 08:39, 666 pisze:
> [...]
    > W Stanach wielu klientów Amazon skarżyło się, że dyski przychodziły po
    > prostu włożone do koperty, bez pudełka "z wkładką".

    Brałem z ABC-Data. Razem i innymi rzeczami dla klientów, jak zwykle. Do
    ABC przychodzą od producenta w opakowaniach zbiorczych. Później
    zamówienie jest pakowane do kartonów dość ściśle, aby nic się nie
    ruszało. Dysk jest tylko w folii anty-elektrostatycznej. Już od wielu
    lat nie pamiętam, aby dyski OEM dodatkowo były pakowane do wytłoczek lub
    kartonów.
    Ta przesyłka zresztą była z odbiorem osobistym.
    Było kilka różnych HDD, pozostałe są OK.

    Chyba nigdy nie zdarzyło mi się, aby z ABC przyszedł towar uszkodzony
    lub źle zapakowany.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam