    From: "Paweł Stankiewicz" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Wybór aparatu cyfrowego
    Date: Sun, 12 Apr 2009 03:06:37 +0000 (UTC)

    Myszka <l...@o...pl> napisał(a):

    > Dzięki za odpowiedź!
    > Rzeczywiście różnica w długości maksymalnej ogniskowej w FZ 50 nie byłaby
    > chyba dla mnie istotna, ale szukałam raczej aparatu z ogniskową od 28mm. Za
    > to obrotowy ekran to faktycznie spora zaleta. Zastanawia mnie również waga,
    > jest trochę cięższy, a podczas pieszych wycieczek w górach po pewnym czasie
    > waga tego, co się dźwiga na plecach (i nie tylko), naprawdę zaczyna mieć
    > znaczenie :)
    > Model FZ 50 jest też nieco droższy niż FZ 18, co oznacza, że musiałabym
    > jeszcze trochę uzbierać... Ale jeszcze to rozważę.

    No jest to kawałek cegły. Przypomniałem sobie, że balans bieli nie radzi sobie
    ze zdjęciami akwariów, wychodzą bardzo niebieskie, znacznie gorzej niż Cannon
    A6coś tam. Przy zdjęciach typu jedne pasmo z drugiego zdjęcia też są czasami
    za chłodne (niebieskawe), ale tak to też wygląda gołym okiem (mózgiem). O ile
    wygląda, bo taki zoom, to mała lornetka i główny obiekt czasami ledwo widać. W
    zwyklejszych warunkach przy wywoływaniu RAWów w dołączonym do aparatu Silkypix
    na ogół pozostaję przy wyborze aparatu, rzadziej niż programu. I jego niemałą
    cenę, jakby kupować osobno, też należy uwzględnić - z tym, że wersja z
    aparatem obrabia zdjęcia tylko 1 producenta.

    Pozdrawiam
    PS

> [...]
    ze zdjęciami akwariów, wychodzą bardzo niebieskie, znacznie gorzej niż Cannon
    A6coś tam. W zwyklejszych warunkach przy wywoływaniu RAWów w dołączonym do
    apartu Silkypix na ogół pozostaję przy wyborze aparatu, rzadziej niż programu.