eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaWtyczka wysokoprądowa do akumulatora samochodowegoRe: Wtyczka wysokoprądowa do akumulatora samochodowego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.185.152.121.24
    6!not-for-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wtyczka wysokoprądowa do akumulatora samochodowego
    Date: Sat, 1 Oct 2022 23:16:05 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <1f10tfnm65mxe$.josxq89mqg29$.dlg@40tude.net>
    References: <s9y8zf7m79nl$.1el5i256p4epz$.dlg@40tude.net>
    <3471070949$20221001123919@squadack.com> <th95tj$1a4nh$2@dont-email.me>
    <f...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: 185.152.121.246
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Adam";
    posting-host="185.152.121.246"; logging-data="24505";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:774626
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sat, 1 Oct 2022 09:11:02 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > sobota, 1 października 2022 o 12:48:21 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):
    >> On 01.10.2022 12:39, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >>> Swoją drogą - 2 kW z 12 V to wyjątkowo zły pomysł.
    >> Na ile "się przyjęło" robić instalacje akku dla domu, na 48V? Ostatnio
    >> taką widziałem, ale przecież dla jakiegoś czajnika 3kW to nadal > 60A.
    >>
    >> --
    >> Pozdrawiam,
    >> Mateusz Bogusz
    > W czym przeszkadza że 60 albo 100A? Taki prąd to tylko do przetwornicy. Potem
    proporcjonalnie mniejszy. W galwanizerniach kilka woltów i tysiące amperów i działa.

    W terenówkach bywają takie przetwornice.
    Nawet, jak się czajnik podepnie, to nie jest duży problem. A jak coś
    mniejszego, to pobierany prąd jest sporo mniejszy.
    W Pajero miałem najmniejszy chyba alternator - a miał coś około 160A.

    Sporyka się też terenowki bez przetwornic, ale z wyciągarkami.
    Bywają tam silniki po kilka kW. Oczywiście nie mam na myśli "mechaników",
    spiętych ze silnikiem spalinowym, tylko zasilane swoim elektrycznym
    silnikiem.

    Miałem w Pajero niewielki dwucylindrowy kompresor. Potrafił przypalić
    bezpiecznik 75A.

    Oczywistym wydaje mi się, że jeśli ktoś posługuje się takim sprzętem (w
    sensie wysokiego zużycia prądu), to powinien choć trochę wiedzieć.
    Tak, jak oczywistym jest, że nie zasila się takiej choćby przetwornicy
    wielometrowymi kablami, bo chyba nikt rozsądny nie jest przysłowiową
    "blądynką" ani Edisonem ;)

    Przetwornica do sporadycznego użytku, raczej do popędzenia jakiegoś
    mniejszego sprzętu typu wiertarka czy szlifierka. Ale żeby się nie bała
    prądu udarowego przy klasycznym szczotkowym silniku starego typu.
    Jak będzie potrzeba popracować dłużej (np. kilkanaście minut ze szlifierką
    1500W), to będzie odpalony silnik spalinowy, aby doładowywć akumulator.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: