  • Data: 2016-11-22 21:55:05
    Temat: Re: Wspomnienia - Jacek Karpi?ski
    Od: Mario <M...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.11.2016 o 20:10, janusz_k pisze:

    > Ale Wozniak niczego nie wymyślił, procki już były,

    Gdy Karpiński brał się z aK-202 procki też już były. Ale nie o to mi
    chodzi tylko dyskutuję z tezą Marka, że mieli różne motywacje. Karpiński
    jakoby wzniosłą, a Wozniak robił to dla kasy. To jest teza wydawałoby
    się kretyńska dla każdego inżyniera elektronika, który kiedykolwiek
    projektował coś bardziej złożonego niż pipczyk dręczyciel. Zresztą nie
    tylko inżyniera. W latach 80 pracowałem w laboratorium badawczym jako
    fizyk i m.in. konstruowałem aparaturę badawczą. Satysfakcji zawodowej
    było sporo, ale na pytanie czemu jako starszy asystent zarabiam mniej od
    ludków na warsztacie mechanicznym, słyszałem że naukowiec powinien nie
    kierować się pobudkami materialnymi. I co? Ta nasza praca była jakaś
    lepsza, szlachetniejsza niż naukowców na zachodzie? Bzdura.
    A teraz od lat konstruuję jak Wozniak dla kasy. Ale przy realizacji
    projektów mam tę samą satysfakcję oraz poczucie obcowania z odrobinką
    magii, co kiedyś.

    > pamięci rejestry
    > także, on to tylko poskładał na dwóch płytkach, dodał modulator i zrobił
    > minikomputer, a karpiński z zespołem wymyślił procka prawie od zera i

    OK wymyślił koło od zera. W dodatku w czasach gdy na zachodzie używano
    układy scalone on to zrobił z tranzystorków.

    > całą architekturę pamięci, peryferii. Różnica kolosalna. Dodam jeszcze
    > że ten procek obsługiwał także liczby zmiennoprzecinkowe, w prockach
    > intela to się dopiero pojawiło w latach '80 jako 8087.

    Do rodziny 8080 był osobny koprocesor 8232.
    --
    pozdrawiam
    MD