  • Data: 2020-01-02 20:17:25
    Temat: Re: Wróblen
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 2 Jan 2020 18:53:04 +0100, J.F.

    > No to wegla ladujesz :-)

    Ale w drugiej taryfie. A druga taryfa nie jest bez powodu, tylko dlatego że
    jest zmniejszone zapotrzebowanie czyli w przeciwnym razie elektrownie
    puszczają energię w gwizdek. Literalnie warto zużywać energię w nocy, bo
    czy się użwa czy nie, to się "dymi wynglem".

    > A auto w dzien stoi pod domem, ze sie moze ladowac ?

    W moim przypadku tak. A jeśli nawet nie, to i tak oddam do sieci i
    zbilansuje elektrowniom największe zapotrzebowanie gdy mają problemy
    wytwórcze (temperatura, brak wody), a odbiorę w nocy albo w zimie gdy tych
    problemów nie ma.

    > No coz,
    > a) jakos wolno idzie,
    > b) a moze i szybko pojdzie, jak przybedzie samochodow na wodor,
    > c) wodor ciagle najtaniej sie robi z metanu :-(

    Dlatego wyraźnie napisałem, że tylko do nadwyżek z OZE. Niemcy teraz tyle z
    OZE produkują, że już oddają ten prad za darmo bo nie mają z nim co robić.

    Produkcja wodoru z hydrolizy ma oczywiście mizerną sprawność, ale łatwiej
    to robić niż np. przepompownie stosować czy inne magazyny (np. na baterie).

    Ja jestem ogólnie sceptyczny i nie widzę na obecną chwilę przyszłości w
    wodorze, szczególnie w samochodach cywilnych. Transport publiczny i
    dostawczy, szczególnie statki, jeszcze w miarę tak.

    --
    Pozdor
    Myjk