  • 1. Data: 2011-09-17 21:15:50
    Temat: Wprowadź ponownie hasło - czy jeszcze potrzebne?
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    Zastanawiam się na ile jest jeszcze niezbędne pole "Wprowadź ponownie
    hasło" przy rejestracji użytkownika. Zdania są, rzecz jasna, podzielone.
    Np. Twitter ma "do bólu" prostą rejestrację, bez w/w pola. Ja jestem za
    niestosowaniem już tego, ale może są jakieś argumenty, które to zmienią.

    Jakie jest Wasze zdanie?

    --
    Peter

  • 2. Data: 2011-09-17 21:47:30
    Od: ramblinman <%nick%@gazeta.pl>

    W dniu 2011-09-17 23:15, Peter May pisze:
    > Zastanawiam się na ile jest jeszcze niezbędne pole "Wprowadź ponownie
    > hasło" przy rejestracji użytkownika. [...]
    > Jakie jest Wasze zdanie?

    W zasadzie pole nigdy nie było konieczne. Ja wolę jeśli jest - robię
    stosunkowo dużo błędów, a hasło powinno być w miarę skomplikowane, więc
    łatwo się pomylić. Wolę wpisać teraz dwa razy i mieć (prawie) pewność,
    że jest dobrze, niż na choćby co dziesiątej stronie resetować hasło
    zaraz po aktywacji mailowej.

    Ale w dużej skali rządzi statystyka - może obliczyli, że jedno pole
    mniej = 0.5% użytkowników więcej? :)

    Rafał

  • 3. Data: 2011-09-18 07:58:30
    Od: Vax <m...@z...sie>

    > Jakie jest Wasze zdanie?

    Jeżeli masz zrobione relatywnie proste "odzyskiwanie hasła" czy
    ustawianie tegoż ponownie np. na podstawie maila, to nie musisz się
    upewniać, czy user dobrze je wpisał. Zwłaszcza, gdy wysyłasz jeszcze
    link "aktywacyjny" co upewnia Cię, że mail jest ok.

    A niektóre serwisy wymagają ponownego wpisania właśnie maila ;)

    v.

  • 4. Data: 2011-09-18 13:28:32
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 18-09-2011 09:58, Vax pisze:

> [...]
    > upewniać, czy user dobrze je wpisał. Zwłaszcza, gdy wysyłasz jeszcze
    > link "aktywacyjny" co upewnia Cię, że mail jest ok.

    Samo "odzyskiwanie hasła" mam proste, tj. właśnie na podstawie tylko
    adresu e-mail. Aczkolwiek link aktywacyjny wg mnie nie jest jeszcze
    potwierdzeniem dobrze wpisanego hasła, a jedynie dobrze wpisanego adresu
    e-mail. Dopiero zalogowanie się użytkownika potwierdza mu, że podał
    właściwe hasło.

    Można by nawet to tak rozwiązać, że w ogóle nie pytać o hasło, a wysłać
    automatycznie wygenerowane hasło wraz z linkiem aktywacyjnym. Potem
    użytkownik może je sobie zmienić. Tak robi się przy instalacji
    WordPress-a przykładowo.

    > A niektóre serwisy wymagają ponownego wpisania właśnie maila ;)

    Y hy :-) Minimalizacja jest dla mnie ważna. Im mniej danych potrzebnych
    do rejestracji, tym mniej to zniechęca.

    --
    Peter

  • 5. Data: 2011-09-18 13:30:02
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 17-09-2011 23:47, ramblinman pisze:

> [...]
    > łatwo się pomylić. Wolę wpisać teraz dwa razy i mieć (prawie) pewność,
    > że jest dobrze, niż na choćby co dziesiątej stronie resetować hasło

    Albo zrobić tak, jak napisałem w odpowiedzi dla Vaksa, czyli
    automatycznie wygenerować użytkownikowi hasło, które potem może on sam
    zmienić.

    > Ale w dużej skali rządzi statystyka - może obliczyli, że jedno pole
    > mniej = 0.5% użytkowników więcej? :)

    Przy większej skali nawet 0.5% ma znaczenie :-)

    --
    Peter