eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaWplyw otwarcia drzwi balkonowych na odbior SAT - ciekawostka › Re: Wplyw otwarcia drzwi balkonowych na odbior SAT - ciekawostka
  • Data: 2011-05-14 11:19:07
    Temat: Re: Wplyw otwarcia drzwi balkonowych na odbior SAT - ciekawostka
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Jerzy Pastusiak napisał:
    > [1 odbiornik + 6 pozycji satelitarnych]
    > [ -> 2-ga możliwość: przełącznikiem 0/12V]
    > http://satlex.de/pl/1participant-type_conf_1p_6s_12v
    .html

    To jest mniej więcej moja konfiguracja.
    Dokładniej to jest tak:
    90 cm odbiera:
    * Siriusa i Eutelsata W3 (5E+7E),
    * Horbirda (13E)
    * Astrę (19.2E)
    * Eurobirda 2 (28.5E)
    60 cm (po Cyfrze+) odbiera:
    * Amosa i AtlanticBirda 3 (4W+5W)

    Konwertery przełączane są jakby trochę nietypowo, tzn. 0/12V wybiera
    między Astrą 19.2E a całą resztą, którą przełącza już "zwykły" DiSEqC
    4/1. Taki wybór wynikał z tego, że przez kilka lat z jednego kabla
    sygnał brał i analogowy NextWave i cyfrowy Skymax (poniżej). Na
    szczęście analogowy miał namiastkę DiSEqC-a i na każdym z 2 wejść
    potrafił przełączać po 2 konwertery. Tak więc można było odbierać
    analogowe programy z Astry (to zresztą dalej można), Horbirda i
    AtlanticBirda. W przypadku Astry wystarczyło włączenie Skymaxa na
    dowolny program z tego satelity i włączenie NextWave, sygnał wideo
    przechodził przez Skymaxa i ten przekazywał go dalej, ale przełącznik
    0/12V był sterowany właściwie. Chciałem nawet zrobić taką "bramkę
    logiczną" na diodach, wtedy oba tunery mogłyby sterować tym
    przełącznikiem, ale ostatecznie zrezygnowałem. Cóż, analog odchodzi do
    lamusa...

    > Bywaja problemy.
    > Rozne przelaczniki DiSEqC, roznie sie zachowuja, przy roznych
    > odbiornikach.

    A teoretycznie wszystko powinno działać ze wszystkim. ;-)

    Miałem kiedyś problem z którymś przełącznikiem 4/1 z EMP-Centauri i
    tunerem Skymax SX-771ST - po przejściu tunera w stan czuwania
    przełącznik nie budził się. Ale z inną wersją przełącznika z tej samej
    firmy działało z każdym tunerem :-)

    -