  • 11. Data: 2012-01-05 14:39:12
    Temat: Re: Wplyw komorki na kierowanie samochodem ...
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-04 17:06, AZ wrote:
    > ... z punktu widzenia innego uczestnika ruchu:
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=BgHstrHug_0

    Moje obserwacje pokrywają się w pełni z Twoimi :-)

    PS: Całkiem ładny obraz z rejestratora - nawet brak wibracji jak na moto.
    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 12. Data: 2012-01-05 14:43:39
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-04 17:25, Marcin N wrote:

    > Naciągane.
    >
    > Tu nie chodzi przecież o brak trzeciej ręki (choć w automacie dwie ręce
    > to nadmiar). Problemem jest poświęcenie 90% uwagi na rozmowę przez
    > telefon. Bez różnicy, czy w ręce czy w uchu.

    Moim zdaniem różnica jest. Mając obie ręce wolne - ZAWSZE - możesz
    błyskawicznie przestać gadać/słuchać gdy sytuacja tego wymaga :-)

    > Kierując lewą ręką nie mam problemu ani z kierunkowskazami ani z
    > kierownicą. Wiadomo, że pewniej jest mieć obie ręce na kierownicy, ale
    > gdy zdarza mi się kierować jedną ręką w mieście - nie czuję żadnego
    > dyskomfortu.

    Zależy od samochodu. W moich wspomaganie nie jest zbyt silne i nie
    pomydełkujesz jak w przysłowiowej skodzinie :-)

    > Warunkiem jest oczywiście automatyczna skrzynia biegów.

    Zauważ jak mało samochodów ją posiada.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 13. Data: 2012-01-05 14:57:00
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 05/01/2012 13:43, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:

    > Moim zdaniem różnica jest. Mając obie ręce wolne - ZAWSZE - możesz
    > błyskawicznie przestać gadać/słuchać gdy sytuacja tego wymaga :-)

    W tym właśnie cały ambaras, że rozmawiając zareagujesz na tę sytuację za
    późno.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 14. Data: 2012-01-05 14:58:27
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-05, Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie> wrote:

    > Moje obserwacje pokrywają się w pełni z Twoimi :-)
    >
    > PS: Całkiem ładny obraz z rejestratora - nawet brak wibracji jak na moto.

    To nie moje :-) Wbrew pozorom na moto nie ma wielkich problemow z
    wibracjami ale z moich doswiadczen wynika, ze najlepiej zamontowac na
    owiewce, bo zbiornik jest mocowany do ramy i dodatkowo jest amortyzowany
    na gumkach - u mnie to powoduje spore wibracje obrazu z ktorymi nawet
    deshaker sobie rady nie daje.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 15. Data: 2012-01-05 15:03:11
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2012-01-05 14:57, kamil pisze:

    > W tym właśnie cały ambaras, że rozmawiając zareagujesz na tę sytuację za
    > późno.

    Ale i tak szybciej jak będziesz miał OBIE ręce na kierownicy.

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 16. Data: 2012-01-05 15:10:15
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-05 14:58, AZ wrote:

    > To nie moje :-)

    Ups :-)

> [...]
    > owiewce, bo zbiornik jest mocowany do ramy i dodatkowo jest amortyzowany
    > na gumkach - u mnie to powoduje spore wibracje obrazu z ktorymi nawet

    Widziałem sporo filmów gdzie trzęsło niemiłosiernie, cześciowo
    odpowiedzialne napewno jest opływające powietrze lub kiepski uchwyt. Ale
    bedąć moto-laikiem nie wypowiem się na temat miejsca. Choć patrząć na
    inne doświadczenia, celowałbym za owiewką, solidnie/sztywno do
    konstrukcji kierownicy/ramy.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 17. Data: 2012-01-05 15:11:48
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-05 15:03, Grejon wrote:

    > Ale i tak szybciej jak będziesz miał OBIE ręce na kierownicy.

    Tak naprawdę, to możesz je mieć na kierownicy cały czas. Zatem jesteś w
    o wiele lepszej sytuacji niż ktoś trzymający telefon przy uchu.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 18. Data: 2012-01-05 15:28:24
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-05, Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie> wrote:

> [...]
    > bedąć moto-laikiem nie wypowiem się na temat miejsca. Choć patrząć na
    > inne doświadczenia, celowałbym za owiewką, solidnie/sztywno do

    Tu masz aparat na wysiegniku z kawalka plaskownika zmontowanego z
    podstawka pod aparat na zbiorniku, za szyba:

    http://www.youtube.com/watch?v=EJmgX1GIeN4

    A tu chinski rejestratorek przyczepiony na rzep na samym przodzie:

    http://www.youtube.com/watch?v=Cg8TgZnAcC8

    Tutaj Contour mocowany do owiewki na rzep:

    http://www.youtube.com/watch?v=NoJP7l63da4

    Sztywno do kierownicy/ramy nie ma szans, za duzo drgan od silnika.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 19. Data: 2012-01-05 16:14:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Grejon,

    > Ale i tak szybciej jak będziesz miał OBIE ręce na kierownicy.

    Co ma wspólnego ilość rąk na kierownicy z czasem reakcji?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 20. Data: 2012-01-05 18:38:24
    Od: "jerry" <j...@w...sam.wiesz.co.o2.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"

    > Co ma wspólnego ilość rąk na kierownicy z czasem reakcji?

    Jedna ręka na kierownicy, druga na gałce biegów to i tak o 100% więcej
    niż gdy jedna ręka na gałce biegów, a druga przy uchu. A takich sporo.
    Chyba że jesteś ufo z trzecią ręką na kółku