    From: Peter May <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Wordpress, dwie bazy i unikalny ID post-a
    Date: Wed, 07 Sep 2011 11:17:39 +0200

    W dniu 07-09-2011 09:51, Robert Kusmierz pisze:

    > Ja mam replikację na 2 serwerach typu master<>master. Co dodam na 1
    > pojawia się na 2gim. Co na 2gim - pojawia się na pierwszym.
    > Obejmuje to całe bazy danych. Czy da się wydzielić tylko do 1
    > tabeli/kolumny nie wiem. Trochę nie rozumiem zasadności Twojego
    > rozwiązania (ID rozumiem, ale czemu nie reszta?)

    Któregoś dnia klientowi dawno temu postawiłem WP i zachciało się
    wielojęzyczności. W WP nie było i nadal nie jest to proste, więc wówczas
    utworzyłem dwie bazy danych. Przełączanie między językami zrobiłem
    prosto poprzez zwykłe przełączanie między bazami danych.

    Jednak problem zaczął się wtedy, gdy napisałem plugin, którego wynik
    jest zależny od zawartości konkretnych postów. No i zrobił się problem,
    bo posty można było tworzyć o tej samej treści dowolnie, ale gdy klient
    "mieszał" w WP, to w każdej bazie ID-ki postów rozjechały się.

    Poza tym replikacja w w/w przypadku, czyli wielojęzyczności, nie zda
    egzaminu (tak sądzę), bo ja nie chcę lustrzanych kopii wzajemnych, a
    jedynie powielać niektóre dane. W tym konkretnym przypadku tylko ID-ki
    postów. Treści są różne.

    --
    Peter