  • Data: 2011-02-17 10:53:52
    Temat: Re: Wniosek do Trybunału Konstytucyjnego już jest!
    Od: "szerszen" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:ijiouo$1a9i$...@n...ipartners.pl...

    > Podałeś zdaje się jeden przykład: dostrzeżenia pojazdu z tyłu w kiepskich
    > warunkach pogodowych.

    nie tylko w kiepskich, miałem taką sytuację w słoneczny letni dzień w
    centrum warszawy

    > Ale skupmy się na dobrych warunkach pogodowych (bo w złych świecić zawsze
    > należało i nikt tego nie kwestionuje).

    jak wyżej

    > a) gdy nikt nie świeci, wszyscy są dobrze widoczni

    nieprawda

    > b) gdy świecą niektórzy, bardziej rzucają się w oczy, kosztem pozostałych
    > (znane właściwości percepcji)

    nie kosztem, po prostu są lepiej widoczni, a to nie to samo, co "nieświecący
    są gorzej widoczni"

    > c) gdy świecą wszyscy, wszyscy są dobrze widoczni

    tu zgoda, tylko "dobrze", zamieniłbym na "lepiej"

    > c) jest równoważne a), tyle że bardziej kosztowne.

    nie, absolutnie c nie jest równoważne, a, chyba że dobrze, zamienisz na "tak
    samo"

    > I niestety, c) to tylko teoria, ponieważ zawsze są uczestnicy ruchu gorzej
    > lub wcale nie oświetleni.

    no i co z tego, ale na tych nieoświetlonych nie masz rady, a tych lepiej
    oświetlonych masz szanse wcześniej/szybciej dostrzec

    i tu się w całości zgadzam