  • 101. Data: 2011-02-17 10:03:34
    Temat: Re: Wniosek do Trybunału Konstytucyjnego już jest!
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:ijinip$19m6$...@n...ipartners.pl...

    > Kwestionujesz tezę, że w przypadku różnic w oświetleniu obiektów na
    > drodze, bardziej
    > zwracają uwagę obserwatora te oświetlone jaśniej? Poważnie?

    ależ gdzież bym śmiał ;)
    kwestionuje tezę, że włączone oświetlenie samochodów jadących z naprzeciwka
    w ciągu dnia, mogą mieć wpływ na dostrzeżenie pieszego idącego twoją stroną
    drogi z odległości np 50 metrów, czyli takiej pozwalającej się zatrzymać

    > BTW skoro "wychodzi ci" że nie ma problemów z dostrzeżeniem zarówno
    > oświetlonego, jak
    > i nieoświetlonego pieszego, w dobrych jasnych warunkach, to chyba to samo
    > dotyczy samochodów?

    nie, bo samochody poruszają sie szybciej, są sytuacje w których masz
    niewiele czasu na reakcję i tylko ułamek sekundy na zerknięcie w lusterko,
    bo co innego pieszy poruszający się twoją stroną drogi, a co innego samochód
    jadący z przeciwka z prędkością równą twojej, lub większą itd

  • 102. Data: 2011-02-17 10:04:01
    Temat: Re: Wniosek do Trybunału Konstytucyjnego ju=?ISO-8859-2?Q?=BF_jest!?=
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2011-02-17 09:51:36 Jakub Witkowski

    > BTW skoro "wychodzi ci" że nie ma problemów z dostrzeżeniem zarówno
    > oświetlonego, jak i nieoświetlonego pieszego, w dobrych jasnych
    > warunkach, to chyba to samo dotyczy samochodów?

    Nadal nie rozumiecie podstawy tego nakazu spierając się o pierdoły.
    Chodzi o prostą sprawę -- wymuszenie na kierowcach włączonych świateł w
    przypadku nadejścia zmierzchu lub zmieniających się warunków
    atmosferycznych. Ogrom ludzi zapominał kiedyś o włączeniu świateł w
    sytuacjach wręcz oczywistych i to na takich debili jest ten nakaz. Nie
    po to by być lepiej widocznym w dzień czy lepiej widzieć innych.

    Zaraz się pewnie AFAIR Przemek pojawi i napisze, że są czujniki
    zmierzchu/kontrastu. Tak, wiem, blablabla... bla.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 103. Data: 2011-02-17 10:04:45
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "marian z campingu" <m...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:ijio5t$je3$...@i...gazeta.pl...

    > Uważasz zatem, że nakaz jazdy na światłach w dzień nie ma wpływu na
    > wypadki w
    > nocy? Ciekawa teoria. Durna, nawet bym powiedział.

    no teraz toś popłynął w twoim szaleństwie ;)

  • 104. Data: 2011-02-17 10:10:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości news:

    > Nadal nie rozumiecie podstawy tego nakazu spierając się o pierdoły.

    To Ty nie rozumiesz, to że coś sobie wymyśliłeś, nie oznacza że tak jest
    naprawdę.

> [...]
    > atmosferycznych. Ogrom ludzi zapominał kiedyś o włączeniu świateł w
    > sytuacjach wręcz oczywistych i to na takich debili jest ten nakaz.

    Nieprawda, przekonywali, że nakaz jest po to, że w słoneczny letni dzień
    samochód na światłach widać lepiej.
    Co pewnie jest prawdą, niemniej wcale nie oznacza, że bez świateł go nie
    widać wcale i że trzeba w takich warunkach świecić.
    Jedno jest pewne, motocyklistów dzięki niemu nie widać lepiej.

  • 105. Data: 2011-02-17 10:15:04
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    grup dyskusyjnych:ijim5n$bgr$...@i...gazeta.pl...

    > bo są na drodze różne sytuacje, kiedy oświetlenie pojazdu pomaga i jak pisałem,
    niekoniecznie te sytuacje występuja przed maską pojazdu,

    Podałeś zdaje się jeden przykład: dostrzeżenia pojazdu z tyłu w kiepskich warunkach
    pogodowych.
    Ale skupmy się na dobrych warunkach pogodowych (bo w złych świecić zawsze należało i
    nikt tego nie kwestionuje).

    Otóż moja teza jest taka:
    W dobrych warunkach (jasny dzień, przejrzystość wysoka)
    a) gdy nikt nie świeci, wszyscy są dobrze widoczni
    b) gdy świecą niektórzy, bardziej rzucają się w oczy, kosztem pozostałych (znane
    właściwości percepcji)
    c) gdy świecą wszyscy, wszyscy są dobrze widoczni

    c) jest równoważne a), tyle że bardziej kosztowne.
    I niestety, c) to tylko teoria, ponieważ zawsze są uczestnicy ruchu gorzej lub wcale
    nie oświetleni.

    Natomiast jest poważny argument za używaniem świateł stale: otóż wielu kierowców nie
    potrafi
    ustalić kiedy jest "jasny dzień, przejrzystość wysoka", jedni włączają światła a inni
    jeszcze nie,
    niektórzy z definicji jeżdżą świecąc cały czas... chaos w "warunkach przejściowych"
    to chyba
    najgroźniejsza rzecz. I dlatego ja już wolałbym, żeby zostało tak jak jest.

  • 106. Data: 2011-02-17 10:16:15
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    grup dyskusyjnych:4d5ce5e8$0$2455$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Jedno jest pewne, motocyklistów dzięki niemu nie widać lepiej.

    i wcale nie musi, jak będą się poruszać zgodnie z przepisami, a w każdym
    razie zgodnie ze zdrowym rozsądkiem i ruchem ulicznym

  • 107. Data: 2011-02-17 10:20:05
    Temat: Re: Wniosek do Trybunału Konstytucyjnego ju=?ISO-8=?iso-8859-2?Q?859-2=3FQ=3F=3DBF=5Fjest!=3F=3D?=
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2011-02-17 10:10:04 Cavallino

    > To Ty nie rozumiesz, to że coś sobie wymyśliłeś,
    > nie oznacza że tak jest naprawdę.

    Tak właśnie interpretuję ten nakaz i uważam że w tej kwestii spełnia
    swoje zadanie. Inne kwestie mnie nie interesują, są bez znaczenia.

    > Nieprawda, przekonywali, [...]

    Kto?

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 108. Data: 2011-02-17 10:22:37
    Od: "marian z campingu" <m...@W...gazeta.pl>

    szerszen <s...@t...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "marian z campingu" <m...@W...gazeta.pl> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:ijio5t$je3$...@i...gazeta.pl...

    > no teraz toś popłynął w twoim szaleństwie ;)

    Nie sądzę. Wczoraj wieczorem szedłem z psem i w ciągu 20 minut naliczyłem 5
    samochodów z przepalona jedną żarówką świateł mijania i dwa z uszkodzoną
    instalacją po jednej stronie, bo nawet pozycyjne się nie świeciły. A gdzie
    tylne pozycyjne, na to nawet nie patrzyłem, ale sytuacja pewnie jest podobna.
    I widzisz, jakiś ty płytki. A może według ciebie to wpływa na bezpieczeństwo?
    Co wolisz mieć? Włączone światła w dzień czy sprawne światła w nocy?

  • 109. Data: 2011-02-17 10:25:33
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-02-17 10:01, marian z campingu pisze:

    > Uważasz zatem, że nakaz jazdy na światłach w dzień nie ma wpływu na wypadki w
    > nocy? Ciekawa teoria. Durna, nawet bym powiedział.

    Hmmm hmmm... jak się żarówka w dzień przepali, to potem w nocy nie swieci! Zgadłem?

  • 110. Data: 2011-02-17 10:28:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > 2011-02-17 10:10:04 Cavallino

    > Tak właśnie interpretuję ten nakaz

    Masz do tego prawo, inni mają prawo interpretować go inaczej.
    Ale nie pisz jakbyś sam wymyślił ten nakaz.

    > Kto?

    Autorzy tego pomysłu.