    From: "Tmek" <g...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Własne dziecko - nauka elektroniki
    Date: Tue, 27 Oct 2009 21:13:30 +0100

    tatko wrote:
    > Mam potomka we wczesnym stadium szkoły podstawowej, garnącego się do
    > tatusia pracy, lutowania itd. Zacząłem uczyć assemblera AVR ale
    > powiem szczerze, że po 2 lekcjach, w formie zabawy, nie wiem co dalej
    > :-) Nie wiem czego uczyć i jak bardzo przyciskać.
    > Napisaliśmy sobie
    >
    > ldi r16,0b11111111
    > out DDRD,r16
    >
    > ldi r16,0b10101010
    > out PORTD,r16

    A niby czemu assemblera? Przeciez to abstrakcja bez zadnego punktu
    zaczepienia w takim wieku.

    Kiedys byly zestawy elektronika do laczenia. Kilkanascie elementow, laczenie
    przewodami i ksiazeczka z ilomas tam schematami do zlozenia. Byl tez opis,
    no bo jakze, ciekawe jak to dziala i dlaczego akurat tak. Tylko opis do tej
    zabawki dla dzieci pisal jakis totalny jelop! Np opis tranzystora, skoro
    dziala to ciekawy bylem jak. Biore ksiazeczke i czytam. A gosc tam pisze o
    jakis kosmicznie brzmiacych dziurach i elektronach... I wez cos z tego
    skumaj kiedy brak jakiejkolwiek analogii i jest to jedno z pierwszych
    kontaktow z czyms takim. Czarna magia czarna magia pozostala a zacheta do
    laczenia wlasnych ukladow brzmiala zlosliwie.

    Zacznij od czegos prostego, skoro avr to wez bascom wyjasnij, zacheci niech
    sie maly bawi. Jezyk jest prosty, inticyjny i mozna polapac o co w tym
    chodzi. Literatura napisana zrozumialym tez jest. Uswiadom sobie ze to co
    jest dla Ciebie zrozumiale, jest takim poniewaz masz wiedze na ten i inny
    temat, ktory wprost lub pokretnie sie z tym wiaze.

    Zaczynanie od abstrakcji assemblera i to jeszcze w takim wieku moze
    zniechecic na dobre.

    pzdr
    Tmek