  • 21. Data: 2010-10-29 11:23:33
    Temat: Re: Włącznik światła - dioda niebieska - kilka pytań
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    KonradN wrote:

> [...]
    http://www.tme.eu/katalog_pics/4/2/c/42cdf01af943bd8
    f430d300391ce4511/neon-5.jpg

    > Dokładnie tak, więc jest to neonówka...
    > Przed chwilą na Allegro znalazłem coś takiego -
    > http://allegro.pl/kontrolka-230-v-niebieska-kwadrato
    wa-6327-
    i1289355658.html
    > . Może się wciśnie?

    nie wciśnie.

    Chłopie, daj sobie. Nie znasz się na tym. Kup gotowe wyłączniki z
    podświetleniem LED. Tam możesz ewentualnie wymienić LEDa, ale te przeróbki
    tutaj grożą śmiercią lub kalectwem. I to nie tylko twoim, ale też rodziny i
    sąsiadów. Zobacz np. Berker Modul 2, z podświetleniem nr. 1680. Wiele firm
    ma w programie podświetlenia LED.

    Waldek

  • 22. Data: 2010-10-29 11:24:59
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    KonradN wrote:

    > Najtańszy jaki znalazłem (a szukałem dobrze bo zarówno w Liroy,
    > Prakitkierze, Castoramie, Obi, jak i na Allegro) kosztuje razem z ramką 50
    > zł więc trochę sporo (zwłaszcza przy ilości kilku sztuk). Właśnie w tym
    > jest problem, że wszystkie w przystępnej cenie robią z neonówkami, które
    > świecą na czerwono, ewentualnie na żółto.

    Rybka albo pipka. Chcesz modding to za niego płać. 50zł to tanio.

    Waldek

  • 23. Data: 2010-10-29 11:28:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > Chłopie, daj sobie. Nie znasz się na tym. Kup gotowe wyłączniki
    > z podświetleniem LED.

    Jak się zachowują świetlówki antyglobciowe z takim wyłącznikiem?
    Nawet z neonówką potrafią w nocy pobłyskiwać upiornie, a tu przez
    LED płynie chyba większy prąd.

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2010-10-29 11:57:11
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Jak się zachowują świetlówki antyglobciowe z takim wyłącznikiem?
    > Nawet z neonówką potrafią w nocy pobłyskiwać upiornie, a tu przez
    > LED płynie chyba większy prąd.

    Te wyłączniki (porządne) mają dodatkowe podłączenie przewodu neutralnego.

    Waldek

  • 25. Data: 2010-10-29 12:04:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > Te wyłączniki (porządne) mają dodatkowe podłączenie przewodu neutralnego.

    Czyli nie nadają się do przytłaczającej większości instalacji.
    A swoją drogą ciekawe ile to prądu pobiera. I czy łapie się na
    przepisy stendbajowo-sprawnościowe.

    --
    Jarek

  • 26. Data: 2010-10-29 12:18:12
    Od: "KonradN" <7...@w...pl>

    Czy możesz podrzucić linka do modelu Berkera o którym piszesz? Szukam w
    necie i niestety nie mogę znaleźć...

  • 27. Data: 2010-10-29 12:27:14
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Fri, 29 Oct 2010 13:13:28 +0200, KonradN napisał(a):

> [...]
    > problem, że wszystkie w przystępnej cenie robią z neonówkami, które świecą

    Sam fakt, że wyłącznik z neonówką kosztuje ~5zł, a z LEDem ~50zł świadczy
    chyba o tym, że wciśnięcie LEDa do wyłącznika nie jest takie proste.

    --
    Yakhub

  • 28. Data: 2010-10-29 12:39:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Yakhub napisał:

    > Sam fakt, że wyłącznik z neonówką kosztuje ~5zł, a z LEDem ~50zł świadczy
    > chyba o tym, że wciśnięcie LEDa do wyłącznika nie jest takie proste.

    Nie, o czym innym świadczy.

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2010-10-29 13:39:10
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Czyli nie nadają się do przytłaczającej większości instalacji.
    > A swoją drogą ciekawe ile to prądu pobiera. I czy łapie się na
    > przepisy stendbajowo-sprawnościowe.

    Ale świecenie to nie jest funkcja stand-bye tego to jest jego użytkowa
    funkcja.
    Podświetlenie jest w stand-bye gdy światło włączone.
    P.G.

  • 30. Data: 2010-10-29 13:46:32
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Czyli nie nadają się do przytłaczającej większości instalacji.
    > A swoją drogą ciekawe ile to prądu pobiera. I czy łapie się na
    > przepisy stendbajowo-sprawnościowe.

    0.9mA

    Waldek