    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Włącznik sterowany z kompa
    Date: Mon, 17 Aug 2009 13:08:59 +0200

    Dżejm schrieb:
    > Hej,
    >
    > Potrzebuję włącznik sterowany z komputera. Sterowanie przez port USB,
    > LAN lub wyjście audio ;). Może być to jakiś zestaw do samodzielnego
    > zlutowania. Włączane urządzenie pobiera 5V / 0.5A. Znacie może coś co
    > się nada ? Może ktoś poradzi jak to prosto zrealizować :) ?

    ponieważ porady w stylu "weź LPT" (jak piszesz wyraźnie w zestawieniu, w
    którym LPT się nie pojawia) uważam za niezbyt pomocnie to masz jeszcze
    inne możliwości. Sterowanie wyjściem audio jest wbrew pozorom bardzo
    łatwe. Na wyjście audio dajesz diodę shottky i kondensator do masy (za
    diodą). To ło wysteruje tranzystor NPN, który może załączyć przekaźnik.
    Na USB masz też kupę możliwości. Jak nie chcesz robić samemu, to np,
    nabyć drogą zakupu listwę rozdzielczą Silvershield (u nas w Conradzie po
    chyba 29.90EUR) i masz 4 gniazdka sieciowe sterowane niezależnie przez
    USB. Druga możliwość to nabycie gotowego sterownika IO-warrior, np. u
    producenta: http://www.codemercs.com/index.php?id=142&L=1, ale uważam,
    że są za drogie. Trzecia możliwość z minimalnym narzutem własnoręcznym
    to wykorzystanie np. FT232R (USB<->RS232) w bit-bang mode. Oprócz
    standartowego konwertera USB-RS232 ma on jeszcze 4 programowo sterowane
    wyjścia, więc można zrobić nawet kilkunastokanałowy wyłącznik. Na 1
    kanał potrzebujesz tylko FT232R, 2 kondensatory, opornik i tranzystor
    NPN. Jak ustrojstwo pobiera 500mA z 5V to możesz zasilić z tego samego
    USB bez dodatków. Mam parę sztuk porobionych (laser kalibracyjny) i
    mieszczą się one we wtyczce USB. Jak masz więcej miejsca (moja płytka ma
    12x8 mm), to można toto zrobić na pająku.

    Waldek