  • Data: 2013-09-28 14:32:23
    Temat: Re: Włącznik bezdotykowy
    Od: "michal" <...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
    news:l24jm3$7ba$1@news.dialog.net.pl...
    "Nadejszła" mnie potrzeba skomplikowania sobie życia ;)
    Poszukuję sposobu/gotowego rozwiązania na załączenie obwodu wejścia
    sterownika PLC bezdotykowo, w specyficzny sposób.
    Mam zamiar zrobić w obiekcie (zarządza nim PLC, wejścia 24DC npn)
    załączenie i wyłączenie oświetlenia przez zbliżenie ręki do włącznika.
    Nie chcę żadnego dotykania, ręce brudne i wypaćkane wszystko w około
    szybko będzie.

    czesc.
    Jezeli jest to z plc czyli separowane od sieci to polecam
    wykonanie typowej aplikacji jakiegoś czujnika wykorzystujacego
    transfer ładunku np: AT42QT1010/AT42QT1011 - atmel
    MTCH101/MTCH112 microchip lub rozwiazania programowe
    za pomoca piców lub atmega/tiny.
    Uzywałem at42qtxxxx wlasnie w podobnym celu jak ty czyli by coś
    włączyć bezdotykowo i generalnie wszystko działa, jednak czasem
    klucz udarowy z regulatorem makita potrafi wyzwolić go przypadkowo
    (co okazało sie dopiero z dwa tygodnie temu- zreszta nie jestem pewien
    czy to wina czujnika czy reszty).
    musze na usprawiedliwienie (producenta at42qt- nie moje) powiedzieć
    ze nie zrobiłem tego zbyt porzadnie, bo miało byc na wczoraj i tak już
    zostało, może zimą poprawie. Rozwiązań microchipa nie uzywałem,
    na pierwsze spojzenie wygladają rozsądniej niz produkty atmela.
    Na pewno jest to rozwiązanie tanie i myśle że przy odpowiednio
    starannym ułożeniu płytki i zasilania niezawodne.
    pozdrawiam.
    Michal M.