  • 21. Data: 2020-06-13 15:49:49
    Temat: Re: Wkretarka bateria
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-06-13 o 14:52, Luke pisze:

    > Nie bardzo rozumiem - uważasz, że wkrętarka w impulsie bierze więcej?

    Chyba tak, po na nowym akumulatorze miała odczuwalnie większy moment.
    2ga sprawa, na zasilaczu można jechać praktycznie bez przerwy. Ale jak
    zajeżdżę tę wkrętarkę ( niebieski Bosch ), żalu nie będzie.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 22. Data: 2020-06-13 17:39:14
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Nie bardzo rozumiem - uważasz, że wkrętarka w impulsie bierze więcej?
    >
    > To ja mam inną wkrętarkę, poniwważ na zwarciu (czyli np. przy
    > przytrzymaniu główki) bierze jakieś 10-15 A, a sądząc z jej zachowania,
    > na akumulatorze nieco mniej. I tak też jej ustawiałem ograniczenie (na
    > nieco mniej, na oko). Napięcie ustawiałem równo 18.

    Zależy od wkrętarki i tym "zwarciu" czyli czy złapiesz jak szczotki
    łapią dwa pola komutatora czy nie. Moja stara udarowa AEG brała
    spokojnie ponad 20A z akumulatorów Ni-Cd. Ale miała te 60Nm na futerku.
    Inna sprawa że dużo cykli nie pożyły (pomogła na pewno w tym ładowarka
    30 minutowa od zera do MAX).

    > Może to zależy od zastosowania - ja głównie stosuję do rzeczy, które nie
    > wymagają wielkiej siły.

    na przykład wiercisz otwory.

    Najgorzej wkrętarka ma np. ruszyć żeby dociągnąć śrubę i tym podobne prace.

    Z tanim sprzetem na małych akumulatorach Li-Ion zawsze miałem ten
    problem, że chwila i akumulator odcinał zasilanie. W akumulatorach NiCd
    nikt takich "wynalazków" nie stosował i dało się pracować. Czyli idziesz
    skręcać z belek domek na ogródku i nie masz tego problemu że 4 wkręty i
    akumulator odcięty z przegrzania. Jedynie jak za mocno jedziesz to
    wyczerpiesz akumulator szybciej niż 30 minut podczas którego ładuje się
    druga. Wtedy przerwę 10 minutową na piwko miałem :)

    A obecnie poziom zabezpieczenia (odcięcie prądu) zależy, można tak
    powiedzieć uogólniając, od pojemności baterii. Tak jak już wspomniałem w
    tym wątku, 2Ah - mniejszy prąd, 4Ah większy prąd bo dwa ogniwa
    równolegle. I to przekłada się bezpośrednio na "Niutki" na futerku.

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 23. Data: 2020-06-13 19:13:35
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 13.06.2020 o 17:39, Irokez pisze:

    > Zależy od wkrętarki i tym "zwarciu" czyli czy złapiesz jak szczotki
    > łapią dwa pola komutatora czy nie.

    Próbowałem kilka razy żeby mieć jakiś rozkład wyników. Być może mam
    jakieś maleństwo. Nieprędko będę mógł sprawdzić, jaki to model.

    > nikt takich "wynalazków" nie stosował i dało się pracować. Czyli idziesz
    > skręcać z belek domek na ogródku i nie masz tego problemu że 4 wkręty i
    > akumulator odcięty z przegrzania. Jedynie jak za mocno jedziesz to

    To ja już bym chyba wolał wygrzebać przedłużacz do kosiarki i mieć 220V
    w miejscu pracy, ale to kwestia gustu :)

    L.

  • 24. Data: 2020-06-13 20:00:23
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-06-13 o 19:13, Luke pisze:

    > To ja już bym chyba wolał wygrzebać przedłużacz do kosiarki i mieć 220V
    > w miejscu pracy, ale to kwestia gustu :)

    nie prawda, odległości (i ile do zrobienia/profil prac)

    200 metrów przedłużacza i przez drogę tak średnio ;)
    jasne, można agregat. Ale do huśtawki z bali? No i nie mam, musiał bym
    pożyczyć. A wkrętarka była i jest. Bo wcześniej miałem działkę ROD 500
    metrów od domu pod lasem bez prądu. A dłubię nie tylko tyle że coś
    wywiercić czy przykręcić.

    Mam też sprzęt na prąd, ale nie zawsze się da. Ogólnie więcej robię w
    terenie bez prądu tyle że hobbistycznie, że agregat się nie opłaca a dwa
    komplety baterii starczają.

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 25. Data: 2020-06-13 20:02:16
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-06-13 o 20:00, Irokez pisze:

> [...]

    > pożyczyć. A wkrętarka była i jest. Bo wcześniej miałem działkę ROD 500
    > metrów od domu pod lasem bez prądu. A dłubię nie tylko tyle że coś

    Ale auto z 12 V elektryką masz ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 26. Data: 2020-06-13 21:39:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    Saturday, June 13, 2020, 2:34:18 PM, you wrote:

    [...]

    > Niestety nie mam możliwości ustawienia ograniczenia prądowego na
    > zasilaczu który mam pod ręką. Mimo to 40 A ( 45 maks. ) wydaje się za
    > mało w porównaniu z oryginalnymi NiCd. Poza tym kupiłem drugą wkrętarkę
    > sieciową i jest OK. Swoją drogą rynek wkrętarek sieciowych jest ubogi w
    > porównaniu z urządzeniami akumulatorowymi.

    Bardzo sympatyczną wkrętarkę sieciową kupiłem kiedyś w Lidlu. Bardzo
    długi i bardzo giętki kabel, jedyna wada, to odwrotnie działający
    przełącznik lewo/prawo.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 27. Data: 2020-06-13 21:44:57
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-06-13 o 20:02, PeJot pisze:

    > Ale auto z 12 V elektryką masz ?

    Nie wiem po co szukasz problemu tam gdzie go nie ma.

    --
    Irokez

  • 28. Data: 2020-06-13 21:55:22
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 2020-06-13 o 10:58, Jary pisze:
> [...]
    > ciut niedoładowane do maxa. A tym ogniwom to wychodzi bardzo mocno na
    > zdrowie pod względem trwałości.
    > Tam jest oryginalny BMS, może nie zadziałać z nowymi ogniwami. Czasami
    > resetuje się po odłączeniu. Można wymieniać ogniwa bez odłączania
    > napięcia od tego balansera, albo kupić po prostu za 2$ nowy uniwersalny.
    > I lutować jak najbardziej można, tylko potrzebny duży grot z dobrą
    > lutownicą co by miał dużą bezwładność cieplną, by nie tracił temperatury
    > po dotknięciu ogniwa. Trzeba to robić w miarę szybko. Ja tylko lutuje, a
    > ogniwa wymieniałem już w kilku sprzętach.

    https://allegro.pl/oferta/wklad-parkside-18v-18650-l
    i-ion-bateria-x0172lib-8766092008?utm_feed=aa34192d-
    eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_me
    dium=cpc&utm_campaign=_DIO_pla_dom_narzedzia&ev_adgr
    =Akcesoria+i+osprzęt&gclid=CjwKCAjw8pH3BRAXEiwA1pvMs
    SBaZC7M6ymg_OIRN7EdRyF-29WmX1yeDzByy99K55l0oVoclGT5l
    RoCn1wQAvD_BwE

  • 29. Data: 2020-06-14 09:03:40
    Od: PeJot <P...@n...pl>

> [...]
    >
    > Bardzo sympatyczną wkrętarkę sieciową kupiłem kiedyś w Lidlu. Bardzo
    > długi i bardzo giętki kabel, jedyna wada, to odwrotnie działający

    Swoją drogą, czy dało by się uskutecznić zasilacz sieciowy w obudowie
    takiej jak akumulator ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 30. Data: 2020-06-14 10:05:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    Sunday, June 14, 2020, 9:03:40 AM, you wrote:

    > Swoją drogą, czy dało by się uskutecznić zasilacz sieciowy w obudowie
    > takiej jak akumulator ?

    Tak. Opracowałem kiedyś taki zasilacz do ręcznej maszynki do cięcia
    styropianu. 1kW+ z transformatorem na rdzeniu ETD39.

    --
    Best regards,
    RoMan