  • 11. Data: 2009-12-31 08:06:36
    Temat: Re: Wkladki/stopery dokanalowe?
    Od: "Akarm" <a...@w...pl>

    Seba napisał:
    > Sam widzisz.
    > Dlatego ja do jeżdżenia używam jednak stoperów (Alpine Moto Safe), które
    > nie dość że wytłumiają hałas, to jeszcze pozwalają normalnie porozmawiać
    > na postoju bez zdejmowania kasku.

    A ja przestałem korzystać ze stoperów kiedy zakupiłem Schubertha. :)
    Przyznaję, że nie jeżdżę po 10 godzin non stop. Być może wtedy chciałbym
    pomóc uszom, ale zakończenie pleców buntuje mi się dużo wcześniej. ;)

    --
    Akarm
    http://www.bykom-stop.avx.pl

  • 12. Data: 2009-12-31 08:32:54
    Od: "Majak" <d...@o...pl>

    "Piotr" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    > witam
    > ktos przerabial temat?
    > jakas polecana firma/gabinet, gdzie mozna wycisnac odlew?
    > ja znam tylko jedna http://www.otoria.pl - ale obecnie zmieniaja
    > dostawce/system
    > i ciezko nawet z cenami.
    > robia takze systemy komunikacyjne --> jednak twierdza, ze
    > to raczej nie dla motocyklistow;].

    Ja jezdząc motocyklem ze zmienionym wydechem ( GŁOŚNYM ) używałem stoperów
    do uszu , które kupiłem w sklepie militarnym. Takie bardzo miękkie , ściska
    sie je wkłada do ucha , aone się rozszerzaja w kanale słuchowym i bardzo
    dobrze ograniczają hałas. Warto kupić kilka kompletów bo lubia się gubić
    zwłaszcza na stacjach benzynowych.
    Pozdrawiam
    Maciek

  • 13. Data: 2009-12-31 10:25:20
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    em-a-utrata-sluchu,art44.html

    > W komentarzach pod artykułem niejaki Graphic wyraził swoją opinię,
    > chyba warto się z nią zapoznać.

    To cytat z tegoż pana: "Ochronniki sa dobre niewątpliwie, nie
    zaprzeczam. Aczkolwiek do jazdy po miescie 30 minutowego przelotu z
    miejsca na miejsce to sie nie nadaje. Po pierwsze przez pol godziny
    nie uszkodzicie sobie sluchu po drugie warto uslyszec nadjezdzajaca
    karetke w miescie i inne dzwieki otoczenia ktore ochronnik poprostu
    wam zabierze."

    Niby dlaczego przez pierwsze pół godziny jazdy nieuszkadza się słuch?
    To raz.
    Ten człowiek chyba nigdy nie jechał w "ochronnikach" skoro pisze, że
    nie słychać karetki itp inych dźwięków.
    To dwa.

    --
    Jasio
    vx etz

  • 14. Data: 2009-12-31 11:42:24
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Thu, 31 Dec 2009 08:25:28 +0100, Akarm <a...@w...pl> wrote:

    [...]
    > Być może jeżdżę wolniej, niż twoja babcia. :)
    > Ale nie narzekam, zakładam kaski firmy Schuberth. Shoei nie umywa sie do
    > nich, leży już nieużywany na półce. Zatyczek nie używam.

    No, i nie jeździsz szybciej niż 100 km/h? Po przy 100 km/h Schuberth ma już
    powyżej 90 decybeli.

    em-a-utrata-sluchu,art44.html

    > W komentarzach pod artykułem niejaki Graphic wyraził swoją opinię, chyba
    > warto się z nią zapoznać.

    Zapoznałem się z nią i uznałem za nie wartą dyskusji, artykuły w
    peer-reviewed
    medical journals uznaję za wiarygodniejsze źródło tego, jak działa
    uszkadzanie
    słuchu niż opinię technika medycznego zajmującego się robieniem odcisków do
    aparatów słuchowych. (Jak ktoś myśli, że zrobienie po 2 h narażenia na
    niebezpieczne
    poziomy hałasu przerwy na 8 minut spowoduje, że rzęski słuchowe nie będą
    obumierać
    to znaczy, że sam jest na bakier z fizjologią, bo one obumierają w wyniku
    akumulacji
    toksyn).

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik