  • 41. Data: 2019-04-24 15:58:23
    Temat: Re: Wjazd na rondo. Zmiana pasa.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 24 Apr 2019 12:58:59 +0200, w <q9pfjk$tb8$1@news.mixmin.net>, "Bogobo"
    <l...@s...pl> napisał(-a):

    > Jeżeli "prawy" pojazd zajmuje środkowy pas, to znaczy, że zmienił pas
    > i to znaczy, że zajechał drogę, bo środkowym pasem poruszał się
    > inny pojazd.

    Kiedy zrozumiesz, że w tym manewrze nie ma żadnej zmiany pasa ruchu, a jest to
    zajmowanie pasa ruchu po skręcie?

    Równie dobrze można się uprzeć, że ten z lewej zmienia pas ruchu (tylko niby z
    którego na który?).

  • 42. Data: 2019-04-24 15:58:54
    Temat: Re: Wjazd na rondo.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 24 Apr 2019 15:20:27 +0200, w <q9pnrt$e8g$1@news.mixmin.net>, "Bogobo"
    <l...@s...pl> napisał(-a):

    > Twoja opinia jest zła.

    Jego opinia jest dobra, a ty powtarzasz w kółko błędną interpretację.

  • 43. Data: 2019-04-24 16:02:29
    Temat: Re: Wjazd na rondo. Kulsony : wina tego z prawej.
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

    > W dodatku na przykladzie mamy dwa pasy wjazdowe i trzy obwodowe.
    > Jak sie obaj upra wjechac na srodkowy pas ronda ... to kto zmienia pas i
    > powinien ustapic ?
    >
    > A skoro nie wiadomo ... to pozostaje ogolny zapis kodeksu, o krzyzowaniu
    > kierunkow ruchu :-)
    >
    > J.

    Dzisiaj w STOP drogówce TV4.
    Rondo o 2 pasach.
    Na rondo wjeżdżają równocześnie : z prawej autobus przegubowiec,
    po lewej samochód osobowy, autobus zjeżdża na lewy pas ronda - kolizja.
    Kulsony orzekły winę kierowcy autobusu, bo zmienił pas ruchu
    i zajechał drogę. Ten z autobusu coś tam mamrotał, ale mandat przyjął.

  • 44. Data: 2019-04-24 16:07:27
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

    > Jego opinia jest dobra, a ty powtarzasz w kółko błędną interpretację.

    W którym miejscu moja interpretacja jest błędna ?

  • 45. Data: 2019-04-24 16:15:23
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

    <l...@s...pl> napisał(-a):

    > jest to
    > zajmowanie pasa ruchu po skręcie?

    Który przepis zezwala zajechać drogę po skręcie ?

  • 46. Data: 2019-04-24 16:47:41
    Temat: Re: Wjazd na rondo. Kto ma pierwszeństwo ?
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2019-04-21 o 00:33, Bogobo pisze:
    > Wjazd na rondo. Kto ma pierwszeństwo ?
    >
    > Rondo trzypasmowe. Dojazd dwa pasy.
    > Na rondo wjezdżają równolegle dwa pojazdy.
    > Lewy pojazd wjeżdża na pas środkowy, prawy pojazd też wjeżdża
    > na pas środkowy (ma włączony lewy kierunkowskaz).
    > Kolizja zaraz na wjeździe. Kto winien ?

    Bez znaków poziomych pierwszeństwo ma ten z prawej.

  • 47. Data: 2019-04-24 16:58:43
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Bez znaków poziomych pierwszeństwo ma ten z prawej.

    Ten z prawej nie ma pierwszeństwa, jeżeli nie ma znaków poziomych.

  • 48. Data: 2019-04-24 17:18:30
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23-04-2019 o 23:05, Bogobo pisze:

    > Jezdnie liczę o

    Możesz sobie liczyć co chcesz i jak chcesz.
    Albo znajdziesz przepis choćby śladowo potwierdzający brednie które
    wypisujesz, albo skończ to robić !!!!

  • 49. Data: 2019-04-24 17:20:18
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 24-04-2019 o 16:58, Bogobo pisze:
    > Użytkownik "PlaMa" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ten z prawej nie ma pierwszeństwa, jeżeli nie ma znaków poziomych.

    Podstawa prawna takiego twierdzenia?

  • 50. Data: 2019-04-24 17:45:37
    Temat: Re: Wjazd na rondo. Kierunki.
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

    > pozostaje ogolny zapis kodeksu, o krzyzowaniu
    > kierunkow ruchu :-)
    >
    > J.

    W opisywanej sytuacji nie ma krzyżowania się kierunków ruchu,
    bo obydwa pojazdy jadą w tym samym kierunku, tylko po różnych
    pasach i następuje zmiana pasa ruchu.