  • Data: 2019-04-24 21:30:20
    Temat: Re: Wjazd na rondo. Cavallino pier..li.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bogobo" napisał w wiadomości grup
    wiadomości

    >Cavallino !!!
    >Co ty pier..lisz ? Ty nie masz pojęcia o podstawowych
    >przepisach PoRD !!

    No coz, dawniej uczyli wyraznie: skrecajac na skrzyzowaniu mozna zajac
    dowolny pas ruchu na drodze wyjazdowej.
    Co prawda to bylo na inne przypadki ...

    >Jest przepis, że skręt w prawo należy wykonywać z prawego pasa,
    >czyli tutaj z pasa zewnętrznego na rondzie.
    >Drugi przepis, że nie wolno nikomu zajeżdżać drogi.
    >Zjeżdżający z pasa wewnętrznego musi ustąpić.

    Ale sobie troche sam przeczysz.
    Ustapic komu ? Drugi zjezdzajacy tez powinien zjezdzac z prawego pasa
    i byc za toba :-)

    >Czyli jadący po pasie zewnętrznym na rondzie jest podwójnie chroniony
    >przez prawo.

    >Zasada ogólna prawej ręki tu nie ma zastosowania, bo oba
    >pojazdy poruszają się w tym samym kierunku, czyli oba zjeżdżają z
    >ronda.

    Ale tam jest mowa o krzyzowaniu kierunkow ruchu. Skoro doszlo do
    zderzenia, to sie skrzyzowaly :-)

    Z innych sytuacji - szeroka jezdnia, z wyznaczonymi pasami ruchu lub
    nie.
    Wyznaczenie sie w pewnym miejscu konczy, a kawalek dalej sie jezdnia
    zweza.

    No i ktory pojazd tu zmienia pas, jesli jada obok siebie ?

    J.