-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "Cavallino" <c...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Winny choc mial_zielone - 130km/h w centrum miasta
Date: Sat, 8 Mar 2014 18:22:32 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 52
Message-ID: <lffjkl$glc$1@node1.news.atman.pl>
References: <lf479o$ntk$1@news.supermedia.pl> <lf4thb$v8r$1@news.task.gda.pl>
<53160e10$0$2160$65785112@news.neostrada.pl>
<lf58kt$g62$1@news.task.gda.pl> <lf59h5$5dn$1@usenet.news.interia.pl>
<53163622$0$2145$65785112@news.neostrada.pl>
<Pine.WNT.4.64.1403050058320.2396@quad> <1txuogwkjvunp$.dlg@myjk.org>
<53170268$0$2236$65785112@news.neostrada.pl>
<1pq0ibdtiwjxy$.dlg@myjk.org> <lf7ahs$709$1@news.task.gda.pl>
<lf7aoa$hgj$1@node2.news.atman.pl> <lf7eb1$cfn$1@news.task.gda.pl>
<53174d7b$0$2358$65785112@news.neostrada.pl>
<Pine.WNT.4.64.1403052148390.3020@quad> <l...@m...org>
<Pine.WNT.4.64.1403061057320.1008@quad>
<lf9ijt$86m$2@node1.news.atman.pl>
<5318518f$0$2362$65785112@news.neostrada.pl>
<lfadrq$87c$1@usenet.news.interia.pl>
<Pine.WNT.4.64.1403070050500.4788@quad>
<lfd6mf$ac3$1@usenet.news.interia.pl>
<X...@1...0.0.1>
<lffdp3$ako$1@node1.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
NNTP-Posting-Host: e91-236.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1394299350 17068 46.238.91.236 (8 Mar 2014 17:22:30 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 8 Mar 2014 17:22:30 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
X-Antivirus: avast! (VPS 140308-0, 2014-03-08), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2526677
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości grup
dyskusyjnych:XnsA2EAB2526D977budzik61pocztaonetpl@12
7.0.0.1...
> Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...
>
>>>> oczywiste, że powinien przewidzieć iż tam MOŻE ktoś jechać.
>>>>> Ale pas był pusty,
>>>>
>>>> No nie byl skoro inni widzieli, ze nie byl. Nie byl skoro doszlo do
>>>> zderzenia.
>>>
>>> Był. A że potem wskoczył na niego merc to już jest inna inszość.
>>
>> Żadne potem, przedtem.
>> Chyba że narysujesz jakim cudem merc najpierw zderzył się z
>> przeciwnikiem, a dopiero potem zmienił pas.
>
> Moge ci narysowac to o czym mówiłem.
> Czyli ze pas był pusty w momencie rozpoczynania manewru przez opla.
Problem w tym, że Opel ma obowiązek ZAKONCZYĆ manewr nikomu nie zajeżdżając
drogi, a nie ROZPOCZĄĆ.
No i skąd pewność że był pusty?
Jak długo Twoim zdaniem trwał ten manewr skrętu Opla, że w międzyczasie Merc
zdążył zmienić pas, wyprzedzić Nissana, dojechać do skrzyżowania, wjechać na
skrzyżowanie i trafić w Opla?
Bo on jechał tylko 130, a nie 300.
Po zastanowieniu się mnie coraz bardzo to pachnie wymuszeniem już nawet na
Nissanie, a już szczególnie bez uwzględnienia kogokolwiek na drugim pasie.
Bo nie bardzo wiem, jak interpretować słowa kierowcy Nissana, który rzekomo
nie musiał nawet hamować przed Oplem.
Zakładając że jechał 50 km/h, to musiał mieć zapas rzędu kilku sekund, czyli
z 50 metrów do skrzyżowania, inaczej IMO by jednak hamował.
A skoro Nissan sekundę przed zderzeniem był 50 metrów od skrzyżowania, to
oznacza że Merc wyprzedził go jeszcze wcześniej, skoro zdążył zniwelować te
50 metrów różnicy do zera, gdy trafił w Opla.
Przyjmijmy że wyprzedził go minimum 100 metrów przed skrzyżowaniem, więc pas
musiał zmienić jeszcze z sekundę wcześniej, czyli 140 metrów przed
skrzyżowaniem.
To ( przy prędkości 36 m/s) dawało Oplowi dobre 4 sekundy na zakończenie
manewru, a przecież musiał rozpocząć go wcześniej, a jednocześnie było na
tyle małą odległością, że w ogóle nie powinien go zaczynać.
Czyli raz, że wykonywał manewr mocno za długo, dwa że miał czas na reakcję,
gdyby interesował się co się dzieje na jezdni.
Nie bardzo rozumiem, jak w takim przypadku można uznać go za niewinnego w
100%.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.03.14 18:22 the_foe
- 08.03.14 18:25 the_foe
- 08.03.14 19:20 Smok Eustachy
- 08.03.14 19:23 Smok Eustachy
- 08.03.14 19:25 Smok Eustachy
- 08.03.14 19:25 Artur Maśląg
- 08.03.14 20:00 Budzik
- 08.03.14 20:00 Budzik
- 08.03.14 20:01 Artur Maśląg
- 08.03.14 20:11 Artur Maśląg
- 09.03.14 00:24 J.F.
- 09.03.14 02:15 J.F.
- 09.03.14 09:37 Myjk
- 09.03.14 10:16 Cavallino
- 09.03.14 10:17 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
- Kopidół
- Pierwsze Twizy :D
- Kolejny pożar
- Walka o prad :D
- jakie klocki do elektryka?
- Czym jeździ Myjk
Najnowsze wątki
- 2024-11-02 piszę list do św Mikołaja
- 2024-11-01 karta SIM nie działa w konkretnym smartfonie.
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-01 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-01 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-01 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-11-01 Warszawa => Dynamics 365 CRM Developer <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Chrzanów => Specjalista ds. PR Produktowego <=
- 2024-11-01 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-01 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=