eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWinny choc mial_zielone - 130km/h w centrum miastaRe: Winny choc mial_zielone - 130km/h w centrum miasta
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Winny choc mial_zielone - 130km/h w centrum miasta
    Date: Sat, 8 Mar 2014 18:22:32 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 52
    Message-ID: <lffjkl$glc$1@node1.news.atman.pl>
    References: <lf479o$ntk$1@news.supermedia.pl> <lf4thb$v8r$1@news.task.gda.pl>
    <53160e10$0$2160$65785112@news.neostrada.pl>
    <lf58kt$g62$1@news.task.gda.pl> <lf59h5$5dn$1@usenet.news.interia.pl>
    <53163622$0$2145$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1403050058320.2396@quad> <1txuogwkjvunp$.dlg@myjk.org>
    <53170268$0$2236$65785112@news.neostrada.pl>
    <1pq0ibdtiwjxy$.dlg@myjk.org> <lf7ahs$709$1@news.task.gda.pl>
    <lf7aoa$hgj$1@node2.news.atman.pl> <lf7eb1$cfn$1@news.task.gda.pl>
    <53174d7b$0$2358$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1403052148390.3020@quad> <l...@m...org>
    <Pine.WNT.4.64.1403061057320.1008@quad>
    <lf9ijt$86m$2@node1.news.atman.pl>
    <5318518f$0$2362$65785112@news.neostrada.pl>
    <lfadrq$87c$1@usenet.news.interia.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1403070050500.4788@quad>
    <lfd6mf$ac3$1@usenet.news.interia.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <lffdp3$ako$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    NNTP-Posting-Host: e91-236.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1394299350 17068 46.238.91.236 (8 Mar 2014 17:22:30 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 8 Mar 2014 17:22:30 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
    X-Antivirus: avast! (VPS 140308-0, 2014-03-08), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2526677
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    wiadomości grup
    dyskusyjnych:XnsA2EAB2526D977budzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...
    >
    >>>> oczywiste, że powinien przewidzieć iż tam MOŻE ktoś jechać.
    >>>>> Ale pas był pusty,
    >>>>
    >>>> No nie byl skoro inni widzieli, ze nie byl. Nie byl skoro doszlo do
    >>>> zderzenia.
    >>>
    >>> Był. A że potem wskoczył na niego merc to już jest inna inszość.
    >>
    >> Żadne potem, przedtem.
    >> Chyba że narysujesz jakim cudem merc najpierw zderzył się z
    >> przeciwnikiem, a dopiero potem zmienił pas.
    >
    > Moge ci narysowac to o czym mówiłem.
    > Czyli ze pas był pusty w momencie rozpoczynania manewru przez opla.

    Problem w tym, że Opel ma obowiązek ZAKONCZYĆ manewr nikomu nie zajeżdżając
    drogi, a nie ROZPOCZĄĆ.
    No i skąd pewność że był pusty?
    Jak długo Twoim zdaniem trwał ten manewr skrętu Opla, że w międzyczasie Merc
    zdążył zmienić pas, wyprzedzić Nissana, dojechać do skrzyżowania, wjechać na
    skrzyżowanie i trafić w Opla?
    Bo on jechał tylko 130, a nie 300.
    Po zastanowieniu się mnie coraz bardzo to pachnie wymuszeniem już nawet na
    Nissanie, a już szczególnie bez uwzględnienia kogokolwiek na drugim pasie.

    Bo nie bardzo wiem, jak interpretować słowa kierowcy Nissana, który rzekomo
    nie musiał nawet hamować przed Oplem.
    Zakładając że jechał 50 km/h, to musiał mieć zapas rzędu kilku sekund, czyli
    z 50 metrów do skrzyżowania, inaczej IMO by jednak hamował.
    A skoro Nissan sekundę przed zderzeniem był 50 metrów od skrzyżowania, to
    oznacza że Merc wyprzedził go jeszcze wcześniej, skoro zdążył zniwelować te
    50 metrów różnicy do zera, gdy trafił w Opla.
    Przyjmijmy że wyprzedził go minimum 100 metrów przed skrzyżowaniem, więc pas
    musiał zmienić jeszcze z sekundę wcześniej, czyli 140 metrów przed
    skrzyżowaniem.
    To ( przy prędkości 36 m/s) dawało Oplowi dobre 4 sekundy na zakończenie
    manewru, a przecież musiał rozpocząć go wcześniej, a jednocześnie było na
    tyle małą odległością, że w ogóle nie powinien go zaczynać.
    Czyli raz, że wykonywał manewr mocno za długo, dwa że miał czas na reakcję,
    gdyby interesował się co się dzieje na jezdni.

    Nie bardzo rozumiem, jak w takim przypadku można uznać go za niewinnego w
    100%.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: