-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!1.us.feeder.erj
e.net!3.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!news-out.netnews.co
m!news.alt.net!fdc2.netnews.com!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!
peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neos
trada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neost
rada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Windy towarowe/osobowe - sterowanie i napęd.
Newsgroups: pl.misc.elektronika
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <613f5832$0$29057$65785112@news.neostrada.pl>
<613f5d43$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
<613f5edc$0$554$65785112@news.neostrada.pl> <sho1kq$25g$1@gioia.aioe.org>
<613fa4c1$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
<shpqgo$v6h$1$Janusz@news.chmurka.net>
Date: Tue, 14 Sep 2021 12:22:36 +0200
Message-ID: <s...@4...net>
Lines: 31
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.121.111
X-Trace: 1631614958 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 522 83.30.121.111:51598
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2281
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:767135
[ ukryj nagłówki ]On Tue, 14 Sep 2021 11:37:26 +0200, Janusz wrote:
> W dniu 2021-09-13 o 21:21, Irek.N. pisze:
>>> W dźwigach tow-os które od czasu do czasu widuję od strony maszynowni
>>> są zwykłe hamulce cierne sterowane elektromagnetycznie. Ale to
>>> urządzenia z lat '90 i wcześniejsze.
>>
>> Czyli w jedną stronę ruch jest realizowany po przez popuszczenie
>> hamulca, a w drugą ciągnie silnik? Te hamulce to wytrzymują?
>> Kurcze, jakoś nie odczuwam takiego sposobu sterowania jak wsiadam do
>> windy. Mam wrażenie, że zawsze poruszam się tak samo, a więc na silniku.
>>
> Irku tylko silnik BLDC ci to umożliwi,ale falownik też musisz wtedy zmienić.
Przeciez windy byly w czasach bezfalownikowych.
W moim starym bloku sterowanie bylo na przekaznikach, silnik zapewne
indukcyjny/klatkowy, na kabinie byla fotokomorka,
a co pol pietra przeslona.
I nawyrazniej naped ciagnal az do polpietra, potem zwalnial, a potem
pewnie hamulec blokowal na pietrze.
Kabina miala przeciwwage, ale wiadomo - ciezar kabiny zmienny.
Dzis w windach widze jakis naped z przekladnia, enkodery rozne,
pudla sterownikow.
No i sa jeszcze te hydrauliczne - wolne strasznie, ale chyba bez
przeciwwag.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.09.21 12:35 Uzytkownik
- 14.09.21 12:46 J.F
- 14.09.21 12:54 Uzytkownik
- 14.09.21 16:30 PeJot
- 15.09.21 12:19 Irek.N.
- 15.09.21 12:22 Irek.N.
- 16.09.21 09:20 Uzytkownik
- 16.09.21 20:05 Irek.N.
- 16.09.21 22:27 Uzytkownik
- 16.09.21 23:11 Irek.N.
Najnowsze wątki z tej grupy
- ciekawy układ magnetofonu
- Mikroskop 3D
- Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- Szukam monitora HDMI ok. 4"
- Obcinaczki z łapaczem
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=