eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaWindy towarowe/osobowe - sterowanie i napęd.Re: Windy towarowe/osobowe - sterowanie i napęd.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!1.us.feeder.erj
    e.net!3.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!news-out.netnews.co
    m!news.alt.net!fdc2.netnews.com!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!
    peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neos
    trada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neost
    rada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Windy towarowe/osobowe - sterowanie i napęd.
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <613f5832$0$29057$65785112@news.neostrada.pl>
    <613f5d43$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <613f5edc$0$554$65785112@news.neostrada.pl> <sho1kq$25g$1@gioia.aioe.org>
    <613fa4c1$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <shpqgo$v6h$1$Janusz@news.chmurka.net>
    Date: Tue, 14 Sep 2021 12:22:36 +0200
    Message-ID: <s...@4...net>
    Lines: 31
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.121.111
    X-Trace: 1631614958 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 522 83.30.121.111:51598
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2281
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:767135
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 14 Sep 2021 11:37:26 +0200, Janusz wrote:
    > W dniu 2021-09-13 o 21:21, Irek.N. pisze:
    >>> W dźwigach tow-os które od czasu do czasu widuję od strony maszynowni
    >>> są zwykłe hamulce cierne sterowane elektromagnetycznie. Ale to
    >>> urządzenia z lat '90 i wcześniejsze.
    >>
    >> Czyli w jedną stronę ruch jest realizowany po przez popuszczenie
    >> hamulca, a w drugą ciągnie silnik? Te hamulce to wytrzymują?
    >> Kurcze, jakoś nie odczuwam takiego sposobu sterowania jak wsiadam do
    >> windy. Mam wrażenie, że zawsze poruszam się tak samo, a więc na silniku.
    >>
    > Irku tylko silnik BLDC ci to umożliwi,ale falownik też musisz wtedy zmienić.

    Przeciez windy byly w czasach bezfalownikowych.

    W moim starym bloku sterowanie bylo na przekaznikach, silnik zapewne
    indukcyjny/klatkowy, na kabinie byla fotokomorka,
    a co pol pietra przeslona.

    I nawyrazniej naped ciagnal az do polpietra, potem zwalnial, a potem
    pewnie hamulec blokowal na pietrze.

    Kabina miala przeciwwage, ale wiadomo - ciezar kabiny zmienny.

    Dzis w windach widze jakis naped z przekladnia, enkodery rozne,
    pudla sterownikow.

    No i sa jeszcze te hydrauliczne - wolne strasznie, ale chyba bez
    przeciwwag.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: