  • 1. Data: 2011-01-02 11:22:15
    Temat: Windows'owy RAID 0?
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    Witam w Nowym Roku,

    Mam pytanie (w kontekście nowo nabytego laptopa, który ma miejsce na drugi
    dysk twardy ale NIE ma opcji RAID w kontrolerze SATA):

    - jakie są Wasze praktyczne doświadczenia z windowsowym RAIDem 0?

    Jak pewnie wiecie, Windows 7 umożliwia skonfigurowanie takowego już od
    wersji Professional, więc jest to jakaś opcja - ale czy warta zachodu?

    Byłbym wdzięczny nie tyle za opinie nt. sensu stosowania macierzy stripe w
    ogóle, ale możliwych do uzyskania w takiej macierzy, zbudowanej w Windows 7
    Pro, transferach dyskowych (na typowych dyskach SATA 3 Gbps / 7200 rpm).

    Dziękuję z góry, i pozdrawiam

    Piotr

  • 2. Data: 2011-01-02 14:08:58
    Temat: Re: Windows'owy RAID 0?
    Od: newsy_gazeta <n...@g...pl>

    konkretnie o takich dyskach nie napisze, ale ogolnie sam windowsowy
    soft-raid jak najbardziej dziala, przyspiesza mocno (ale w procentach Ci
    nie podam), chyba tak samo jak te z kart na pci - silicon image itp na
    plytach kontrolery, napewno odczuwalny przyrost wydajnosci, nie tylko
    sam transfer przy kopiowaniu itp, ale glownie np odpalanie systemu,
    programow

  • 3. Data: 2011-01-03 20:11:57
    Od: "Adam Koltowski" <a...@w...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 7 Pro, transferach dyskowych (na typowych dyskach SATA 3 Gbps / 7200 rpm).

    Nie wiem dokladnie jak to jest w 7 (jeszcze nie probowalem a i nie
    czytalem), ale w XP na pewno nie bylo mozliwosci ustawiania dyskow
    dynamicznych (wlacznie z raid) na partycji systemowej. Mozna bylo sobie
    stworzyc taki softwarowy RAID jako volumen na dane (jesli ktos np. pracuje
    nad projektami i potrzebuje szybki zapis/odczyt, lub pod katem
    zabezpieczania danych w razie padu dysku). Wiec jesli chcesz przyspieszyc
    sam system to neistety opcja taka niewiele wnosi jesli nie jest to sprzetowy
    RAID. Mozliwe, ze w 7 jest inaczej - prosze o sprostowanie .....

    Adam