    From: W <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Windows Mobile programowy niezbędnik
    Date: Sun, 1 Nov 2009 17:58:24 +0000 (UTC)

    Piotr M wystukał, co następuje:

    > Na mój wybór padł na :)
    > eksplorator plików - Total Commander

    systemowy mi starcza

    > przeglądarka - Operka

    Na htc tytn niestety opera mobile ma za mało pamięci więc używam opery mini,
    chodzi sprawnie, bezpośredni skrót do uruchamiarki (*)

    > W szczególności zależy mi na:
    > - terminarzu, kalendarzu (jest lepszy od windosowskiego?)

    standardowy jest ok, jako nakładkę mogę polecić TodayAgenda (tiews.info) -
    dostajesz spis zadań/zdarzeń z kalendarza na ekranie today (imho cholernie
    wygodne)

    > - managerze profilów (automatyczne zmiany - czasowe, wg zapisanych
    > spotkań)

    g-profile (http://www.ageye.de/) -- imho świetny (i darmowy, ). wnet ma
    pojawić się nowa wersja, która będzie już płatna

    - odtwarzaczu mp3 (dużo formatów i dobra jakość)

    Albo pocket player albo Nitrogen (ten drugi darmowy, ale nie ma scroblowania
    do last.fm)

    > - budziku

    g-alarm (http://www.ageye.de/) -- niestety wersje 2.x są już płatne, ale jak
    dobrze poszukasz to znajdziesz w internecie jeszcze darmową wersję 1.5.9 (o
    ile nie pomyliłem się z numerkiem :) )

    > Ktoś ma jakiś programik co uważa za niezbędny?

    - wktask -- do jako 'launcher' dla aplikacji
    - HomeScreen++ -- powiadomienia na ekranie today
    - QuickMenu -- zamiennim menu start (z listą aplikacji, możliwością
    wyłączania klawiszem OK, etc)
    - PocketDigitalClock -- zegarek ;]
    - QIP -- komunikator jabbera (jak chcesz multikomunikator z gadu to polecam
    palringo)
    - Mobipocket Reader -- czytnik ebooków z synchronizacją z aplikacją na PC
    - g-watch -- stoper
    - iContact -- zamiennik standardowej listy kontaktów
    - latarka o której już wspomniano (;
    - MyMobiler -- to sterowania PDA z komputera (mamy widok tego co na ekranie
    w okienku na PC)
    - NoData -- do tymczasowego włączania i wyłączania profili internetowych
    - PIM backup -- do robienia kopi zapasowych wszelakich danych z telefonu
    - SMSDRFix -- poprawia raporty (pobieranie danych osoby z książki, etc)

    To chyba większość tych użytecznych. Zaciekawić Cię może jeszcze:
    - SkinzSudoku -- ot, sudoku, ale nieźle zrobione ;]
    - Efficasoft Mobile Express -- program do zarządzania kontaktami i wysłania
    sms z PC (darmowy, lekki, nie-Outlook ;] )