  • 31. Data: 2020-12-27 16:01:15
    Temat: Re: Wifi w piętrowym domku.
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 26.12.2020 o 16:17, collie pisze:

    > Złej tanecznicy przeszkadza rąbek u spódnicy.*
    >
    > * przysłowie staro-cerkiewno-słowiańskie

    Staro cerkiewno słowiańskie to "Złemu tancerzowi prącie w tańcu mrowi".

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 32. Data: 2020-12-27 16:14:20
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 26.12.2020 o 16:19, heby pisze:

    > Kup własny router. Współczesny. Taki na dwa pasma 2.4 i 5GHz.
    >
    > Najlepiej majacy kilka anten.
    >
    > Będzie znacznie lepszy niż cokolwiek, co postawił Ci dostawca interentu.
    >
    > Prywatnie, z powodu ceny, polecam Mi Router 4A, 100zł.
    >
    > https://www.morele.net/router-xiaomi-mi-router-4a-gi
    gabit-edition-6773382

    > Jeśli przeszkadza Ci chińskie oprogramowanie, to wersja "Giabit edition"
    > pozwala na wymianę softu na darmowy OpenWRT i jest bardzo stabiony (mam
    > dwa, pracują od pół roku bez awarii) mimo że wersja beta. Oczywisćie
    > zakładam że wiesz coś na temat sieci, zanim zaczniesz zmieniać
    > oprogramowanie na routerze, bo goła wersja OpenWRT może być za trudna do
    > obsługi przez suwerena.

    OpenWRT przez lata nie dorobił się jeszcze spięcia w jeden bridge sieci
    wifi i eth. Trzeba łatać przy pomocy relayd. Zawsze może się okazać że
    tego modułu nie ma na akurat twoje urządzenie i na w miarę współczesną
    wersję openwrt.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 33. Data: 2020-12-27 17:22:56
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/12/2020 15:17, m4rkiz wrote:
    > zupełnie nie

    Zupełnie tak napisali na opakowaniu.

  • 34. Data: 2020-12-27 17:26:29
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/12/2020 16:14, Mario wrote:
    > OpenWRT przez lata nie dorobił się jeszcze spięcia w jeden bridge sieci
    > wifi i eth.

    Interesujące. Użytkuje go tak spiętego od 10 lat w coraz to nowszych
    wersjach. Zaryzykuje, bom ryzykant, że to ustawienie domyslne po wgraniu
    systemu.

    Wyjaśnie tylko co rozumiem przez bridge: urządzenie wifi i eth widzą
    swoje adresy sprzętowe i komunikują się po protokole arp, dokładnie tak
    samo jak w ethernecie.

    Rozwiń wobec tego, co masz na mysli pisząc "nie dorobił się bridge", bo
    w/g mnie dorobił się i jest tam od dziesieciolecia.

  • 35. Data: 2020-12-27 20:24:03
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-12-27 17:22, heby wrote:

    > Zupełnie tak napisali na opakowaniu.

    nie wykluczam, ale można wybrać _plus, wifi roaming lub ustawienie
    dowolnej nazwy sieci

  • 36. Data: 2020-12-27 23:29:06
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 26.12.2020 o 16:17, collie pisze:

    > Złej tanecznicy przeszkadza rąbek u spódnicy.*
    >
    > * przysłowie staro-cerkiewno-słowiańskie

    Trollie, to przysłowie brzmi (notuj): Złej baletnicy przeszkadza rąbek u
    spódnicy.

    --
    Kaczin

  • 37. Data: 2020-12-27 23:54:28
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 27.12.2020 o 17:26, heby pisze:

> [...]
    >
    > Rozwiń wobec tego, co masz na mysli pisząc "nie dorobił się bridge", bo
    > w/g mnie dorobił się i jest tam od dziesieciolecia.

    Na AP owszem działa, ale jak skonfigurujesz na wifi client mode to
    niestety nie działa - chyba że na Broadcom.

    https://openwrt.org/docs/guide-user/network/wifi/rel
    ay_configuration

    https://stackoverflow.com/questions/29555697/luci-op
    enwrt-wifi-bridge-client-how-to-configure

    "In the default configuration, OpenWrt bridges the wireless network to
    the LAN of the device. Most wireless drivers do not support bridging in
    client mode (see Bridged Client Mode Issues), therfore the traffic
    between LAN and the wireless client must be routed. The relayd package
    helps to implement a bridge-like behaviour with DHCP and Broadcast
    relaying comparable to the proprietary Broadcom WET mode."

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 38. Data: 2020-12-28 00:36:05
    Od: collie <c...@v...pl>

    W niedzielę, 27.12.2020 o 23:29, Kaczin napisał:

    > Trollie, to przysłowie brzmi (notuj): Złej baletnicy przeszkadza rąbek u
    > spódnicy.

    Baran żeś wełniany, skaczisynu*. Podmiot liryczny przywołuje
    przysłowie staro-cerkiewno-słowiańskie, a nie wolskie.

    * łagodniejsza wersja skurwysyna

    --
    Pasą się, pasą, barany wełniane...
    https://www.youtube.com/watch?v=I8Ezf9vA2_g

  • 39. Data: 2020-12-28 12:46:48
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/12/2020 23:54, Mario wrote:
    > Na AP owszem działa

    O tym mowa w wątku.

  • 40. Data: 2020-12-28 20:01:21
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 28.12.2020 o 12:46, heby pisze:

    > O tym mowa w wątku.

    A potem się okaże, że jednak jakieś jedno urządzenie na piętrze trzeba
    połączyć kabelkiem z górnym routerem. I będzie problem, bo urządzenie z
    openwrt nie realizuje funkcjonalności dostępnej w jakimś zwykłym domowym
    tplinku.

    --
    pozdrawiam
    MD