  • 1. Data: 2013-04-16 19:03:57
    Temat: Wielkość fona na urządzeniach mobilnych
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    Witam,

    Czy jest sposób, aby w czystym CSS tak zdefiniować rozmiar czcionki, aby była "w
    sama raz" na każdym telefonie i tablecie, nawet na tych z matrycą "retina",
    gdzie piksele są naprawdę maleńkie, więc definiowanie typu font-size: 11px; -
    raczej odpada.

    Pewnie trzeba będzie ustawić w jednostkach "em", ale co decyduje o tym ile
    pikseli to 1 em? Czy na wspomnianych tabletach jest to więcej piskeli, czy wcale
    niekoniecznie?

    Dzięki,

    latet

  • 2. Data: 2013-04-17 13:47:04
    Temat: Re: Wielkość fona na urządzeniach mobilnych
    Od: Mirosław Zalewski <m...@n...reply.invalid>

    wtorek, 16 kwietnia 2013 19:03. Wielka mądrość na czytelników
    pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Latet:

    > Pewnie trzeba będzie ustawić w jednostkach "em", ale co decyduje o tym ile
    > pikseli to 1 em?

    Ustawienia przeglądarki.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 3. Data: 2013-04-17 14:10:04
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Ustawienia przeglądarki.

    A jak to ustawienie sprawdzić / odczytać? Najlepiej zdalnie. Albo może jest
    jakiś wykaz standardowo stosowanych ustawień?
    Dzięki,
    latet

  • 4. Data: 2013-04-17 14:45:06
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    W dniu 2013-04-16 19:03, Latet pisze:
> [...]
    > była "w sama raz" na każdym telefonie i tablecie, nawet na tych z
    > matrycą "retina", gdzie piksele są naprawdę maleńkie, więc definiowanie

    "Device pixel" to nie to samo co "CSS pixel" - definiowanie w px
    zadziala rowniez na Retinie.

    Stosowanie em (lub rem we wspolczesnych przegladarkach) jest o tyle
    wygodniejsze, ze mozna sobie za pomoca media-queries latwo wyskalowac
    wszystkie teksty w zaleznosci np. od screen-width

    --
    NotBear

  • 5. Data: 2013-04-17 15:19:59
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Stosowanie em (lub rem we wspolczesnych przegladarkach) jest o tyle
    > wygodniejsze, ze mozna sobie za pomoca media-queries latwo wyskalowac
    > wszystkie teksty w zaleznosci np. od screen-width

    O, i to rozumiem! Dzięki,
    latet

  • 6. Data: 2013-04-17 17:12:15
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie.invalid>

    W dniu 2013-04-16 19:03, Latet pisze:
    > Pewnie trzeba będzie ustawić w jednostkach "em", ale co decyduje o tym
    > ile pikseli to 1 em?

    font-size dla rodzica. Jeżeli nie ma nigdzie ustawionego, to font-size
    zdefiniowany dla html/body w domyślnym arkuszu przeglądarki. Ten zaś
    może zostać nadpisany przez użytkownika ręcznie (AFAIK w user.css) lub
    za pomocą ustawień przeglądarki (opcja "Domyślny rozmiar czcionki" lub
    podobna).

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 7. Data: 2013-04-18 22:04:58
    Od: Mirosław Zalewski <m...@n...reply.invalid>

    środa, 17 kwietnia 2013 14:10. Wielka mądrość na czytelników
    pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Latet:

    > A jak to ustawienie sprawdzić / odczytać? Najlepiej zdalnie. Albo może
    > jest jakiś wykaz standardowo stosowanych ustawień?

    Można JavaScriptem. Ja kiedyś na jednej stronie robiłem kontener o zerowych
    marginesach i paddingu, resetowałem font-size i line-height, umieszczałem w
    nim jakiś tekst i mierzyłem jego wysokość.

    Da się zrobić, przy odrobinie samozaparcia będzie nawet działało na
    wszystkich przeglądarkach. Pomijając, że jest to złamanie zasady separacji
    działania strony (skryptów) od jej wyglądu (CSS), pozostaje pytanie: po co?

    Dzisiaj bym czegoś takiego nie zrobił. Lepiej cały projekt strony oprzeć na
    jednostkach względnych i pogodzić się z tym, że nie będzie wyświetlał się
    równo co do piksela. Naprawdę w niczym nie umniejsza to jego wartości.

    Tak więc: jaki problem chcesz rozwiązać przeliczając em na px i dlaczego
    uważasz, że jest to problem?