  • Data: 2013-04-19 14:56:31
    Temat: Re: Wielkość czcionki: px czy em? Czy wszystko jedno?
    Od: "Latet" <l...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Może teraz trochę OT. Jednostka "em" trudna jest du użycia. Jeśli rodzic
    > zmieni swoją wielkość czcionki, to jego potomkowie również. Przy projektowaniu
    > może doprowadzić to do sytuacji trudnych do opanowania. Lepszą jednostką jest
    > "rem", który jest relatywny zawsze do <html> a nie rodzica.

    Fakt. Fajnie to opisano tu:
    http://snook.ca/archives/html_and_css/font-size-with
    -rem

    Wydaje mi się więc, że jednym z niewielu sensownych (wygodnych) zastosowań "em"
    jest "line-height", bo się wtedy dostosowuje do bieżącej wielkosci czcionki w
    danym "obszarze" (mniej zmian w kodzie potrzebnych w razie zmiany wielkości
    czcionki lokalnie).

    latet