  • 1. Data: 2010-06-25 16:27:26
    Temat: Wielkość bazy MySql
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

    Na darmowym serwesze mam 1500 MB miejsca na www a wielkość bazy tylko 25 MB, dlaczego
    zwykle bazy danych mają takie ograniczenia wielkości skoro miejsca nie brakuje?
    GDy mam milion rekordów, każdy po 40 bajtów to już jest 40 MB.

  • 2. Data: 2010-06-26 16:12:49
    Temat: Re: Wielkość bazy MySql
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Fri, 25 Jun 2010 18:27:26 +0200, zdumiony napisał(a):

    > GDy mam milion rekordów, każdy po 40 bajtów to już jest 40 MB.

    Zebys wlasnie nie mial miliona rekordow ;-)

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 3. Data: 2010-06-26 16:56:56
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Fri, 25 Jun 2010 17:27:26 +0100, zdumiony <z...@j...pl> wrote:

> [...]
    > miejsca nie brakuje?
    > GDy mam milion rekordów, każdy po 40 bajtów to już jest 40 MB.

    Zwykłe pliki łatwiej backupować.

    Serwowanie plików trzymanych w bazie jest strasznie niewydajne, więc
    lepiej zmuszać do trzymania plików na dysku.

    Dla bazy danych bardzo ważny jest cache w RAM. Jeśli baza jest
    współdzielona, to limit wielkości bazy ogranicza, ile RAM możesz
    potencjalnie zmarnować.

    (Zgaduję. Może to też być zupełnie wyssane z palca ograniczenie - zależy
    od konfiguracji serwerów i rodzaju aplikacji, z jakimi mają do czynienia).

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");