  • Data: 2019-11-29 19:08:58
    Temat: Re: Wieczorne rozmowy o Twizy
    Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    > Ale przy cenie wyjściowej 60 tys. to nawet przy dopłacie wychodzi 40 tys.
    > Tymczasem za skoda Citygo e-iV może być po dopłacie za 56 tys, a to jest już jakiś
    samochód...

    Tylko nadal cena Skody jest wyższa niż odpowiednika benzynowego.
    Poza tym dziwi mnie bardzo mała prędkość maksymalna, bo tylko 130 km/h. Poza tym
    słabe, jak na elektryczny samochód przyspieszenie, bo 12,3 s do 100 km/h.
    Według deklaracji producenta zużycie prądu to około 15 kWh/100 km. Przeliczając na zł
    wychodzi około 9 zł/100 km (dalej przeliczając na litry paliwa to odpowiada kosztowi
    1,8 l benzyny). Jest to znacznie tańsze w porównaniu z benzyną lub dieslem, natomiast
    jeśli porównamy z LPG to rewelacji nie ma. Gdyby benzynowy silnik Skody Citygo lub
    podobnej wielkości samochodu miał zasilanie LPG, to chyba dałoby się uzyskać zużycie
    LPG na poziomie ok. 5 l LPG/100 km. Przeliczając na zł to by było ok. 11 zł/100 km,
    tak więc jedynie trochę wyższy koszt w porównaniu z elektrykiem. Z mojego punktu
    widzenia elektryki zaczną mieć jakiś sens, gdy ich ceny i zasięg będą na podobnym
    poziomie jak samochodów z silnikami spalinowymi. Na razie jeszcze ciągle do tego
    daleko.