    From: JAM <j...@y...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
    Date: Sun, 5 Dec 2010 03:56:05 -0800 (PST)
    <9...@k...googlegroups.com>
    <c1.01.3NcrYF$JHL@mike.oldfield.org.pl>
    <3...@p...googlegroups.com>
    <c1.01.3Nd9bw$JHi@mike.oldfield.org.pl>

    On 5 Gru, 01:54, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:
    > Dnia Sat, 4 Dec 2010 05:47:20 -0800 (PST), JAM napisa (a):
    >

    > A gdzie ja napisa em, e silniki dwusuwowe s stosowane w samochodach? S
    > do c powszechne w lokomotywach, na statkach - ze wzgl du na ci ar i do c
    > skomplikowane uruchamianie.
    > Te, kt re tam pracuj normy spe niaj . Dlaczeg mia yby nie spe nia ,
    > wyja nij?

    Dlatego Adasiu, ze ani statki, ani lokomotywy nawet w przyblizeniu nie
    musza spelniac takich norm czystosci spalin jakie obowiazuja pojazdy
    samochodowe. Wystarczy zaledwie 15 duzych kontenerowcow pelnomorskich
    aby zanieczyscic atmosfere tak jak wszystkie pojazdy samochodowe
    calego swiata razem wziete. Opisal to brytyski Guardian.

    http://www.guardian.co.uk/environment/2009/apr/09/sh
    ipping-pollution

    Podpowiem ci, ze rowniez pily lancuchowe, kosiarki do trawy, dmuchawy
    do lisci, quady, sanie motorowe, skutery wodne, silniki do napedu
    lodzi rowniez nie obowiazuje wymog czystosci spalin taki jaki
    obowiazuje samochody i w tych urzadzeniach najczesciej stosuje sie
    silniki dwusuwowe. Choc jest juz troche drozszych i lepszych kosiarek
    do trawy takich jak na przyklad firmy Honda posiadajacych juz czyste
    czterosuwowe jednostki napedowe.

    > --
    >     /_  _______    Adam 'Trzypion' P aszczyca (+48 502) 122 688
    >   ___/ /_  ___    K szyca Le na 51/9, 66-305 Keszyca Le na
    >  _______/ /_     Wywo ywanie slajd whttp://trzypion.pl/
    +

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/