  • Data: 2014-08-29 02:49:09
    Temat: Re: Widać że Pan nie z Radomia ...
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Iguan_007" <i...@g...com> wrote in message
    news:8bb4cd3e-3e58-45d2-beb9-af95f0b8fa71@googlegrou
    ps.com...

    > Mozesz prosze rozwinac co masz dokladnie na mysli?
    > Moze zacytuj fragment do ktorego sie odnosisz.
    > Bo pisales, ze jest nielegalne oferowanie innych cen
    > przy placeniu karta/gotowka. A to jednak funkcjonuje.
    > Czy teraz sklep nie moze np. zaoferowac dyskontu
    > dla klienta ktory zaplaci gotowka?

    Po pierwsze - źle się wyraziłem, nie nielegalne ale niezgodne
    z kontraktem pomiędzy sklepem a firmą obsługującą karty.

    Po drugie - stacje benzynowe są ciutkę inne w kwestii
    prezentacji cen niż reszta sklepów (czy nawet sklepy
    z żywnością *na stamej* stacji) bo z reguły ceny na półkach
    w sklepach nie zawierają należnego podatku, dodawanego
    do kwoty do zapłaty przy kasie a ceny paliwa wyświetlane
    na stacjach już wszystkie podatki zawierają w sobie...
    Wnioskuję, ze być może w niektórych rejonach USA
    lokalne przepisy nie zezwalają na taką klauzulę w kontrakcie
    i stacyjnik ma swobodę wyznaczania innej ceny dla klientów
    płacących kartą a inną dla płacących gotówką.
    Temat na pewno jest wyjątkowo skomplikowany i zawsze
    znajdziesz jakieś lokalne jurystykcje które będą wyjątkami
    od reguły (są w USA miejsca gdzie jest np. zerowy podatek
    od sprzedaży w sklepach i ceny na półkach = cena w kasie).
    To duży kraj z silną władzą stanową i lokalną często
    rezultatem jest kalejdoskop różnych reguł, praw i zasad.

    Po trzecie - czym się dla Ciebie różni w praktyce oferta
    dyskontu przy zapłacie gotówką od dodatkowej opłaty
    wymaganej przy zapłacie kartą? Bo dla mnie jest to samo.