  • Data: 2011-09-06 23:19:20
    Temat: Re: Wiarygodność HDTune
    Od: Brodi <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 05 Sep 2011 17:57:19 +0200, Jacek Maciejewski <j...@o...pl>
    wrote:

    > Cześć
    > Tu: http://www.voila.pl/476/ng62g macie 3 pliki z benchmarkami HDTune
    > 2.54
    > pewnego dysku PATA zrobione na tym samym kompie w parominutowych
    > odstępach
    > czasu. Komp z świeżym XP, praktycznie nic nie zainstalowane, i nic innego
    > nie robiący aczkolwiek partycja systemowa była na tym właśnie dysku.
    > Zrobiłem tych benchmarków 10 a przedstawiłem 3 skrajne. Jakbym nie
    > wiedział
    > że to ten sam dysk to bym się o tym nie dał przekonać :) Lansuję tezę że
> [...]

    hdtune to nie jest program do benchmarkowania dysku, zresztą robienie
    pomiaru prędkości na działającym systemie to kardynalny błąd, tą metodą
    możesz jedynie sprawdzić max i min transfer, reszta to czysta fikcja bo
    każdorazowe odwołanie się systemu windows do dysku ( operacj aodczyt i
    zapisa ) powoduej zmianę w wynikach testu hdtune. Jeśli już chcesz robić
    test to jedynie jako drugi dysk nieużywany przez system ( bez partycji
    albo z partycjami ale odmontowanymi ( łopatologicznie - bez przydziału
    literek )). Dla mnie najistotniejsza jest zakładka health bo podaje
    prawdę. Error Scan też czasami pokazuje jakieś bajki. Albo pokazuje błędy
    tam gdzie ich nie ma, albo pokazuje losowe błędy ( uwalona elektronika
    dysku ) albo pokazuje że wszystko OK a tymczasem dysk nadaje się do kosza.

    Co do innych cudownych zachowań dysków czy programów do diagnostyki to
    zdarza się że dysk ma uwaloną elektronikę i objawia się to wolnym
    transferem, średnim transferem ( są błędy ale są korygowane dzięki crc ),
    uwalona mechanika - dysk ma problemy z pozycjonowaniem głowicy i każdy
    większy seek powoduje długie pozycjonowanie głowicy przez co transfer z
    dysku jest "skokowy". Co ciekawe gdy wsadzisz taki uwalony dysk do
    kieszeni usb czy starego laptopa to radzi sobie całkiem dobrze przez kilka
    dni czy tygoni. Ale utrata danych/pad systemu w najbliższym czasie
    gwarantowany.
    Najważniejsze jak dysk ma relokowane albo słabe sektory to ja bym na nim
    nic ważnego nie trzymał.