    Subject: Re: WiFi calling
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    <5d8dd08d$0$534$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d910ed7$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d921bb7$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d9264ad$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Trybun <M...@j...ru>
    Date: Tue, 1 Oct 2019 15:01:24 +0200

    W dniu 30.09.2019 o 22:25, Marcin pisze:
    > Witam

    > Jest juz kepiej w przypadku Androida niz bylo kilka lat temu i
    > poprawki bezpieczenstwa wychodza regularnie dopoki producent wspiera
    > dany model. Problem jest tylko taki, ze to wspieranie nie trwa za
    > dlugo, czy wlasnie ok. 3 lata. Nokia 6 wyszla na poczatku 2017 wiec ma
    > prawie 2 lata, pytanie jak dlugo HMD (producent smartfonow z logo
    > Nokii) bedzie wypuszcac aktualizacje.

    Gdzieś czytałem o 2-3 aktualizacjach Andka, Andka a nie jakichś łatek
    producenta. I tak na zimno kalkulując więcej niż takie 2-3 aktualizacje
    Androida raczej tracą sens. Starszy sprzęt z takiego czy innego powodu
    nie jest w stanie uciągnąć systemu o kilka generacji wyżej. Myślę że
    takie trzy generacje w górę to granica możliwości większości sprzętów.

    > To tez jest duzy problem Androida. Dzisiaj Google zalata dziure a
    > kiedy uzytkownik dostanie poprawiony soft? Nikt nie wie, bo jeszcze
    > producent telefonu musi wypuscic odpowiedni ROM. Czy wypusci? A jak
    > telefon brandowany to jeszcze brand operatora. Android 10 jest juz
    > jakis czas na rynku, mam telefon ktory producent twierdzi, ze dostanie
    > aktualizacje do 10 i nadal czekam. Jeszcze chyba kilka miesiecy. A
    > tymczasem koledzy z iPhonami wszyscy maja juz iOS 13.

    W moim wypadku sprawa wygląda jeszcze dziwniej. O tym że posiadany
    przeze mnie model telefonu dostał aktualizacje dowiedziałem się ze
    strony producenta, tymczasem te poprawki dotarły do mnie po kilku
    miesiącach. Sytuacja bardzo przypomina praktyki Microsoftu - 10tka
    oficjalnie dostaje aktualizację w marcu tymczasem u mnie możliwość
    pobrania pojawia się po kilku miesiącach.

    > Ale czy dla mnie jako uzytkownika ma to jakies znaczenie? Niewazne jak
    > to wyglada od srodka to uzytkownik chce miec zaktualizowany soft.

    Jeżeli bierzemy pod uwagę tylko to że takie aktualizacje są to sprawa
    jasna. Pytanie tylko po co aktualizacja która sprawia że sprzęt staje
    się mniej wydajny, a korzyści to tylko na papierze?

    > Niestety nie ma idealnych rozwiazan. Dlatego caly czas jeszcze mam
    > Androida.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Marcin

    Ano chyba nie ma idealnych, zarówno systemów jak i sprzętu..