  • 11. Data: 2010-06-28 18:49:52
    Temat: Re: WiFi USB udajace dysk?
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Użytkownik Paweł napisał:

    > Co chcesz wiedzieć ?
    >
    > Paweł

    W zasadzie wszystko co zgodzisz się udostępnić: platforma hardwareowa,
    softwarowa, środowisko deweloperskie, koszta...

    Zaciekawiłeś mnie, bo kiedyś przeglądałem sobie różne urządzenia o
    podobnych gabarytach i minusem był koszt: min 150-200USD + przesyłka.
    (Za LAN + serial, bez USB bo mnie to wtedy nie ciekawiło).

    W.P.

  • 12. Data: 2010-06-28 20:46:08
    Od: Paweł <p...@n...pl>

> [...]
    > podobnych gabarytach i minusem był koszt: min 150-200USD + przesyłka.
    > (Za LAN + serial, bez USB bo mnie to wtedy nie ciekawiło).

    Urządzenia o jakich wspomniałem nie opierają się na jakieś gotowej
    uniwersalnej platformie. Zostały od początku zaprojektowane i wykonane
    do ściśle określonego celu. Wszystkie wersje (LAN, WiFi, GSM/HSDPA) mają
    wymiary około 20x35x82mm.
    Przy zakupie większej ilości np. 100 szt. urządzenia kosztują mniej niż
    te 150USD (oczywiście bez modułu WiFi i GSM). Małych ilości w zasadzie
    nie opłaca się wykonywać.

    Paweł

  • 13. Data: 2010-06-29 00:06:48
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Użytkownik Paweł napisał:

> [...]
    > Przy zakupie większej ilości np. 100 szt. urządzenia kosztują mniej niż
    > te 150USD (oczywiście bez modułu WiFi i GSM). Małych ilości w zasadzie

    Konkrety Panie Pawle.. konkrety...
    a nie jak w Win$hicie zwodzenie...
    no, chyba, że tajne/poufne :(

    W.P.

  • 14. Data: 2010-06-29 06:35:52
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Konkrety Panie Pawle.. konkrety...
    > a nie jak w Win$hicie zwodzenie...

    Tak wygląda to wewnątrz:
    http://picasaweb.google.pl/lh/photo/xrB8Qff8y46Yv_d3
    n6jPwA?feat=directlink
    Po lewej stronie jest wersja LAN a po prawej WiFi lub GSM.
    U góry widać urządzenie w obudowie.

    Paweł

  • 15. Data: 2010-06-29 10:50:13
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Użytkownik Paweł napisał:

> [...]
    n6jPwA?feat=directlink
    > Po lewej stronie jest wersja LAN a po prawej WiFi lub GSM.

    Jestem pod wrażeniem (sporym), ale CO (technicznie) to jest????

    W.P.

  • 16. Data: 2010-06-29 13:04:34
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Jestem pod wrażeniem (sporym), ale CO (technicznie) to jest????
    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem pytanie.

    Zajrzyj na http://pub.telekamera.net/
    Dostępny jest tam obraz z kamer GSM. Ze względu na ograniczone
    możliwości łącza, kamery przesyłają obraz dość wolno. Na tyle wolno, że
    ramka cyfrowa realizująca tzw. pokaz slajdów może go wyświetlać. Jej
    zastosowanie w pewnych zastosowaniach jest wygodniejsze od PC. Zajmuje
    bardzo mało miejsca, nie szumi w niej wentylator a co najważniejsze jest
    w zasadzie całkowicie bezobsługowa.

    Interfejs LAN-USB służy właśnie do wyświetlania obrazu z kamer GSM na
    typowej ramce cyfrowej. Czasami również używa się go do wyświetlania
    informacji telemetrycznych dotyczących pracy jakiś urządzeń np.
    serwerów, pomp itp. lub wyświetlania reklam.

    Wersja GSM-USB lub WiFi-USB w zależności od wpisanego firmware może być
    kamerą lub urządzeniem współpracującym z ramką cyfrową. Ma identyczną
    funkcjonalność jak interfejs USB-LAN. Jednak dane pobierane są
    bezprzewodowo.

    Paweł

  • 17. Data: 2010-06-29 19:23:01
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Użytkownik Paweł napisał:

    > Nie wiem czy dobrze zrozumiałem pytanie.

    Oj, nie, więc wypluję listę pytań:

    1). hardware (procesor/SoC)?, co jeszcze jest na płytkach,
    2). płytka - gotowiec czy własne opracowanie,
    3). interfejsy fizyczne na różnych wersjach płytki,
    4). software - Linux/proprietary/? - jakie środowisko deweloperskie,
    5). koszt w zależności od wersji,
    6). dostępność w zależności od wersji,

    W.P.

> [...]
    > kamerą lub urządzeniem współpracującym z ramką cyfrową. Ma identyczną
    > funkcjonalność jak interfejs USB-LAN. Jednak dane pobierane są

    Coraz ciekawiej... :)

  • 18. Data: 2010-06-29 20:13:11
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Oj, nie, więc wypluję listę pytań:

    Zadajesz bardzo dziwne pytania. Piszesz jakąś pracę ?
    Dyskusja zaczyna odbiegać od tematyki grupy. Opowiem więc krótko.

    > 1). hardware (procesor/SoC)?, co jeszcze jest na płytkach,
    ARM
    > 2). płytka - gotowiec czy własne opracowanie,
    własne
    > 3). interfejsy fizyczne na różnych wersjach płytki,
    LAN, USB/UART
    > 4). software - Linux/proprietary/? - jakie środowisko deweloperskie,
    brak systemu operacyjnego
    program napisany w C i ASM
    > 5). koszt w zależności od wersji,
    > 6). dostępność w zależności od wersji,
    Podstawowe znacznie ma ilość zamawianych sztuk a nie wersja.

    Paweł

  • 19. Data: 2010-06-29 21:29:24
    Temat: [OT} Re: WiFi USB udajace dysk?
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Użytkownik Paweł napisał:

    > Zadajesz bardzo dziwne pytania. Piszesz jakąś pracę ?

    Nic nie piszę, jestem z wykształcenia elektronikiem a i w Linuxie lubię
    się pobawić :)

    > Dyskusja zaczyna odbiegać od tematyki grupy. Opowiem więc krótko.

    Ok, dałem [OT] a może [NTG]?

    > ARM
    > własne
    > LAN, USB/UART
    > brak systemu operacyjnego
    > program napisany w C i ASM

    Wow, jestem pod jeszcze większym wrażeniem...

    > Podstawowe znacznie ma ilość zamawianych sztuk a nie wersja.

    Napisałeś wcześniej, że 100+... czyli do zabawy odpada :(.

    W.P.

  • 20. Data: 2010-06-30 07:51:17
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-06-29 22:13, Paweł pisze:
    > Podstawowe znacznie ma ilość zamawianych sztuk a nie wersja.

    jak juz jest gotowe opracowane urzadzenie, to coz to za koszt
    wyprodukowac 100 sztuk i wpuscic na Allegro? No chyba ze wyszloby
    1000zl/szt...
    Marx