  • 21. Data: 2017-08-28 21:29:56
    Temat: Re: What are the benefits of this cascode?
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Ale mysle, ze nie ma sie co klocic - trzeba zrobic obie wersje i
    > zmierzyc :-)

    Zrobiłem cztery, choć wirtualne: goły JFET, klasyczna kaskoda,
    kaskoda "folded" (jest jakieś przyjęte tłumaczenie na polski?)
    i JFET + wzmacniacz o wspólnym emiterze.

    Pozdrawiam, Piotr

    "Mnie się zdaje, że jesteście symulant! -- krzyknął drugi lekarz na Szwejka."

  • 22. Data: 2017-08-28 22:19:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Janusz wrote:

    >Poniżej macie moje symulacje w darmowym LTSpice (należy
    >wkleić treść do pliku *.asc).

    Czemu to ma takie straszne falowanie amplitudy ?

    Popatrzylem na sygnal na wejsciowym ukladzie rezonansowym, juz tam
    faluje:
    -obie kaskody maja pierwszy pik 700uV, ustalony jakies 350uV,
    -pojedynczy tranzystor 250/120 uV
    -podobnie w dwoch tranzystorach CS/CE

    tylko przy jednym tranzystorze czestotliwosc zmian amplitudy znacznie
    szybsza.

    Moze kaskoda ma zalety ?

    Tym niemniej mialem na mysli badania praktyczne, a nie wirtualne :-)
    Mozna Spice wierzyc przy takich sygnalach ? 77kHz, w zasadzie prad
    staly :-)

    J.

  • 23. Data: 2017-08-28 22:54:10
    Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    co to kaskOda?

  • 24. Data: 2017-08-29 11:31:15
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-08-28 o 20:41, Zbych pisze:

    > Nie zadałem pytania ogólnego, tylko dotyczące tego przypadku.
    > Będzie różnica, czy nie? Bo według mnie nie bardzo.
    Będzie, zapominamy że tam jest jeszcze kabel ze swoją pojemnością, która
    ogranicza
    wzmocnienie, dodanie tranzystora powoduje że efekt milera prawie znika,
    mozna uzyskać większe wzmocnienie, czyli poprawia się stosunek sygnału
    do szumu w stosunku do samego rezystora.

    > Sprawdziłeś co tam jest napisane? Słowo szum w ogóle się nie pojawia.
    Oczywiście, wyżej Ci wyjaśniłem.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 25. Data: 2017-08-29 11:32:29
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Co ma wielkie znaczenie we wzmacniaczach na UHF, a tu jest VLF.
    >
    >     Pozdrawiam, Piotr
    Pomiędzy tym i stopniami jest jeszcze kabel i dość spora pojemność.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 26. Data: 2017-08-29 11:36:10
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Zrobiłem cztery, choć wirtualne: goły JFET, klasyczna kaskoda,
    > kaskoda "folded" (jest jakieś przyjęte tłumaczenie na polski?)
    > i JFET + wzmacniacz o wspólnym emiterze.

    Dodałeś do nich pojemność kabla? jakie wyniki uzyskałes?

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 27. Data: 2017-08-29 12:20:19
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-08-29 o 11:32, Janusz pisze:

    > Pomiędzy tym i stopniami jest jeszcze kabel i dość spora pojemność.

    Racja.
    Jak kiedyś robiłem pętle prądowe to w sytuacji gdy nadajnikiem jest
    źródło prądowe a odbiornikiem LED w transoptorze uzyskiwałem z 10 razy
    większe prędkości transmisji niż w sytuacji, gdy nadajnikiem jest klucz
    a źródło prądowe po drugiej stronie.
    Różnicą jest zakres zmian napięcia w kablu (przeładowywanie jego
    pojemności).
    P.G.

  • 28. Data: 2017-08-29 12:37:52
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-08-29 o 11:36, Janusz pisze:

    > Dodałeś do nich pojemność kabla? jakie wyniki uzyskałes?

    Już zobaczyłem, faktycznie mało daje tutaj ta kaskoda, w sumie
    bardziej upraszcza tylko podłączenie.

    --
    Pozdr
    Janusz