  • 1. Data: 2013-11-20 19:23:28
    Temat: Wezwanie do zapłaty za auto na wakacjach - crosspost
    Od: pwz <p...@o...eu>

    Crosspost: wrzucam i na 'samochody' i na 'warszawa', bo dotyczy strefy
    płatnego parkowania w DC.

    Krótko: mam wezwanie od ZDM, z dwóch dni (tydzień po tygodniu) do
    zapłacenia "opłaty dodatkowej" za parkowanie w strefie parkowania (23. i
    30 sierpnia). Jedyny "drobiazg": w tym czasie byłem na wakacjach (9-31
    sierpnia). Swoim autem, którym rzekomo parkowałem w tym czasie w DC. Na
    co mam zdjęcia (wyprawa rodzinna, więc i auto się załapało), kilka
    rachunków z płatnością kartą, a nawet winietę za przejazd przez Węgry i
    stempel straży granicznej z Serbii (z 28 sierpnia).

    Teoretycznie sprawa jasna i prosta - z jakiegoś powodu ktoś mi przysyła
    'mandat' za parkowanie auta, które było kilka tysięcy kilometrów dalej.
    Gdybym po prostu nie zapłacił za parkowanie, nie byłoby sprawy,
    uiściłbym te 2x50 zł, ale w tym przypadku sprawa jest (dla mnie)
    ewidentna. Napisałem zatem do r...@z...waw.pl z prośbą o
    przesłanie dokumentacji - zdjęć mojego samochodu w tym miejscu w którym
    ponoć parkowałem. Ale znając polskie procedury i warszawską
    administrację, może zapowiadać się kopanie z koniem. Na co wolę się
    zawczasu przygotować.
    Dlatego BiSwK zapytuję o rady: na co zwracać uwagę w takiej sytuacji, o
    co pytać, czego żądać, czego nie przyjmować itd.?

    Będę wdzięczny za podpowiedzi
    pwz

  • 2. Data: 2013-11-20 19:30:48
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-20 19:23, pwz pisze:

> [...]
    > Dlatego BiSwK zapytuję o rady: na co zwracać uwagę w takiej sytuacji, o
    > co pytać, czego żądać, czego nie przyjmować itd.?

    Nic nie "przyjmować". Listy polecone odbierać. Odpisywać jw. żądając
    dowodów i dokumentacji, niekoniecznie podając, że byłeś gdzie indziej
    (niech się rzucą...). Jak dojdzie do rozprawy sądowej, to wziąć prawnika
    (masz 99.9% wygrane), dokumentować wszelkie wydatki (dojazdy,
    kserokopie, odpisy itd), na rozprawie zażądać zwrotu kosztów ORAZ
    ZADOŚĆUCZYNIENIA.
    Po rozprawie donieść do prokuratury o przekroczeniu uprawnień i
    niegospodarności.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 3. Data: 2013-11-20 19:58:13
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 20 listopada 2013 19:30:48 UTC+1 użytkownik sqlwiel napisał:

> [...]
    >
    > ZADOŚĆUCZYNIENIA.
    >
    > Po rozprawie donieść do prokuratury o przekroczeniu uprawnień i

    A jak by było blisko do przegrania to zarządać świadectwa legalizacji zegarka w
    aparacie jakim robili zdjęcia. Z innych przepisów wynika że urządzenia na podstawie
    których pobiera się opłaty lub coś kontroluje muszą mieć legalizację Urzędu Miar.

  • 4. Data: 2013-11-20 20:52:55
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > ponoć parkowałem. Ale znając polskie procedury i warszawską
    > administrację, może zapowiadać się kopanie z koniem. Na co wolę się
    Nie przesadzaj. Swego czasu żona podjechała w nocy pod szpital i sobie w
    nim parę dni została, a w tym czasie samochodu nie miał kto odebrać z
    płatnej strefy. Opis sytuacji został wysłany na podany przez Ciebie
    e-mail, poprosili tylko o jakiś dokument potwierdzający, wysłałem skan
    wypisu ze szpitala) nawet nie do końca kompletny, bo zamazałem wszystkie
    dane dotyczące powodu pobytu w szpitalu). Trochę trzeba było poczekać,
    ale sprawę umorzyli, co mnie w sumie pozytywnie zaskoczyło.

    Maciek

  • 5. Data: 2013-11-20 20:53:03
    Od: "Szuwaks" <s...@g...pl>

    Witam,

    Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości
> [...]

    Z tego co wiem, w ZDM istnieje procedura reklamacyjna.
    Trzeba do nich przyjść, wypełnić druczek, dołączyć dowody.
    Może u mnie był bardziej prozaiczny przypadek, bo chodziło o brak kwitu za
    szybą, który miałem w kieszeni.
    Ot, zagadałem się i nie położyłem, czy jakoś nie położyłem bo się zagadałem
    lub zamyśliłem.
    Nie ważne.
    W każdym razie napisałem reklamację, na którą, po jakimś czasie dostałem
    pisemnie odpowiedź odmowną.
    Ponieważ istnieje możliwość odwołania się od decyzji zrobiłem to.
    Znowu po jakimś kosmicznym czasie otrzymałem informację, że komisja
    odwoławcza (w tymże samym ZDM) rozpatrzyła odwołanie odmownie.
    No i dopisali jeszcze, że od tej decyzji nie przysługuje już żadne
    odwołanie.
    O ile dobrze pamiętam to nie uiściłem opłaty.
    Ponieważ pojazd był zarejestrowany na kogo innego, osobę tą spotkała
    przykrość.
    Otóż UM powołując się na jakąś ustawę z 1966 r. zażądał od pracodawcy
    przelania kwoty z odsetkami na rzecz UM.
    Nie chcąc powodować dodatkowych stresów osobie, którą to dotknęło dalej nie
    walczyłem, a ta niezbyt wielka kwota została w końcu zapłacona.

    Nie wiem jakie dowody mogą mieć przeciwko Tobie, ale obawiam się, że bez
    wizyty w ZDM na Chmielnej się nie obędzie.
    Ciekaw jestem dalszego ciągu.

    BTW.
    Znajomego synalek, trzy razy złapany został przez kanarów w metrze.
    UM wytoczył mu sprawę karną.
    Robi się co raz ciekawiej.

    Szuwaks

  • 6. Data: 2013-11-20 20:54:53
    Od: "Szuwaks" <s...@g...pl>

    Witam,

    Użytkownik "Szuwaks" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości
    > Z tego co wiem, w ZDM istnieje procedura reklamacyjna.

    Przepraszam, miało być odpowiedziane do pwz. :)

    Szuwaks

  • 7. Data: 2013-11-20 20:56:00
    Od: tá´Ź

    sqlwiel wrote:

> [...]
    > kserokopie, odpisy itd), na rozprawie zażądać zwrotu kosztów ORAZ
    > ZADOŚĆUCZYNIENIA. Po rozprawie donieść do prokuratury o przekroczeniu

    Tak zachowa się psychol, natomiast normalny człowiek po prostu napisze,
    że był wtedy zagranicą.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 8. Data: 2013-11-21 00:35:07
    Od: tá´Ź

    Szuwaks wrote:

    > Znajomego synalek, trzy razy złapany został przez kanarów w metrze. UM
    > wytoczył mu sprawę karną.

    Karną? Za co niby?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 9. Data: 2013-11-21 00:52:09
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    <t?> wrote:

    > Karną? Za co niby?

    Wykroczenie

    Art. 121
    § 1. Kto, pomimo nieuiszczenia dwukrotnie nałożonej na niego kary
    pieniężnej określonej w taryfie, po raz trzeci w ciągu roku bez zamiaru
    uiszczenia należności wyłudza przejazd koleją lub innym środkiem lokomocji,
    podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.

  • 10. Data: 2013-11-21 08:26:01
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    > Użytkownik "tᴏ"

    > Tak zachowa się psychol, natomiast normalny człowiek po prostu napisze,
    > że był wtedy zagranicą.
    > ss

    Tylko z jakiego to niby powodu ktos ma udawadniac ze nie jest koniem?
    AM