  • 11. Data: 2009-12-14 19:23:06
    Temat: Re: Wewnętrzny czytnik kart - jaki?
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "chemik333" <chemik333 @ wp.pl> napisał w wiadomości
    news:hg5tqd$eav$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Chociazby wyzej wspomniany Sweex.
    > Wejdz na allegro do czytnikow i tam wpisz sweex. Ludzie to za grosze
    > sprzedaja. Jest opisany jako transfer 4000KB. G... prawda. Sam jak wyjalem
    > go przypadkiem z pudelka po pol roku zalegania w kacie oczy wywalilem
    > widzac
    > transfery. Specjalnie dla Ciebie wlasnie zrobilem maly tescik. Program
    > Total
    > Commander i jego wskazania predkosci. Karta CF Sandisk Extreme III 4GB.

    Ta sama karta, czytnik 4World USB2.0 All-in-1 przeźroczyste niebieskie na
    AU6471 (+ w tle antywirus)

    > Zapis na karcie:
    > Pliki male (po ok. 2MB) = 15MB/s.
    > Pliki srednie (po ok. 12MB) = 18MB/s
    > Pliki duze (filmy po ok. 730MB) = 19MB/s

    MP3 około 13-14MB/s
    film 18MB/s

    > Odczyt z karty:
    > Pliki male i srednie (wielkosci jak w zapisie) = 22MB/s
    > Pliki duze (jak w zapisie) = 24MB/s

    JPG 4 megowe 16MB/s

    > Przy okazji sprawdzilem ta karte SD 2GB kingstona. Ma transfery w obie
    > manki
    > po 15MB.
    > A myslalem ze to szit...!

    Karta mikroSD Kingston 4GB class 4
    odczyt 18.5MB/s duży plik, średnie nie chcaiły ponize 16MB spaść
    zapis 9MB/s

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2009-12-14 19:26:14
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Vituniu" <v...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Kurcze... powaznie? Bo mam ten i sobie strasznie chwale...
    > Moze egzemplarz jakis felerny?

    Może, ale sprzedawca uparcie twierdził że tak ma działać i jeszcze nie
    odeśle jak mu za wysyłke nie zapłacę.
    Chciałem powiedzieć, żeby se go wsadził ale kumpel przejeżdzając tam zabrał
    go. Mam gniazdko USB do podmiany w obudowie kompa wiec się przyda.

    > Taaaa... Zeby jeszcze wszyscy producenci/sprzedawcy raczyli
    > specyfikowac na jakim chipie raczyli popelnic swoj produkt... :/

    Akurat do wnęki w kompie czytniki nie są obudowane i widać co na nim siedzi,
    więc raczej to nie problem w większości przypadków (bo sa takie z glutem
    smoły bez napisów ;))

    > pozdrawiam,
    > Vituniu.

    I nawzajem

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2009-12-14 23:43:55
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <hg35i5$c22$1@nemesis.news.neostrada.pl>, chemik333 napisał(a):

    > Jezeli mysisz ze tylko, to sie mylisz.

    Nie tylko, ale przede wszystkim.

    > Zadaje pytanie na podstawie
    > doswiadczen. A Ty na jakiej podstawie to stwierdzasz?

    Posiadanego czytnika noname (all in one) sprzed około 4 lat? Sam nie wiem
    ile on nawet tych latek ma. Ten noname to jakiś MiNT, tylko nalepka się
    zatarła już (niestety).

    Sprawdziłem dla testu 2 karty:
    - CF Canon 16MB (tak, MB) osiągającą na nim szybkość 5MB/s.
    - kartę 2GB microSD Kingstona podłączoną przez adapter, osiągającą 10.2MB/s
    Nie jest to 15MB/s o które pytasz, ale jeśli miałbym teraz pod ręką jakaś
    szybszą kartę, to też chętnie bym ją sprawdził. Ale jeśli średnio nowa
    karta (2 lata) na czytniku sprzed około 4 lat wyciąga bez problemu 10MB/s,
    to śmiem twierdzić, że nie zależy to od czytnika, a przede wszystkim od
    możliwości karty.

    Chyba, że teraz nowe buble produkują z ograniczeniami (co mocno mnie
    nie zdziwiłoby).

    Jacek

  • 14. Data: 2009-12-16 18:36:41
    Od: "chemik333" <chemik333 @ wp.pl>

    Jacek Kalinski wrote:
    [...]to śmiem twierdzić, że nie zależy to od
    > czytnika, a przede wszystkim od możliwości karty.

    To Ci powiem, ze trafilem juz kilka kart deklarowanych jako max odczyt 4 czy
    5MB/s, ktore w jednym czytniku osiagaja max 3MB/s (bo w tym czytniku nic
    innego nie idzie szybciej) w innym 7MB/s, a w jeszcze innym 12MB/s. Na
    prawde od czytnika zalezy wiecej niz myslisz. Inaczej producent sam by
    napisal ze jego karta jest o wiele szybsza bo by mu tylko to na plus
    wyszlo...

    --
    chemik333

  • 15. Data: 2009-12-16 23:18:46
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <hgb9gc$rl2$1@atlantis.news.neostrada.pl>, chemik333 napisał(a):

    > To Ci powiem, ze trafilem juz kilka kart deklarowanych jako max odczyt 4 czy
    > 5MB/s, ktore w jednym czytniku osiagaja max 3MB/s (bo w tym czytniku nic
    > innego nie idzie szybciej) w innym 7MB/s, a w jeszcze innym 12MB/s.

    Ok, abstrahując od tego czy to czytnik, czy karta, czy oba są winne.
    Jeśli kupujesz fabrycznie nowy dysk (wyzerowany), to będzie on miał
    szybkość odczytu powiedzmy X MB/s. Ale jeśli zapiszesz go danymi
    (jakimikolwiek), wówczas ten sam dysk ma szybkość odczytu już tylko
    np: 0.9*X. A w starszych urządzeniach nawet rzędu 0.7*X.

    Podejrzewam, iż wynika to z konieczności liczenia sum CRC dla danych
    zapisanych w sektorze.
    Być może podobnie jest w kartach. Nowa działa szybko, ale już zapisana
    danymi, działa dużo wolniej.

    Jacek

  • 16. Data: 2009-12-17 14:26:30
    Od: "Robbo" <r...@...luv.spam.com>

    Użytkownik "Jacek Kalinski" <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnhiiqmm.4h7.jacek_kal@nntp.dyski.one.pl...

> [...]
    > (jakimikolwiek), wówczas ten sam dysk ma szybkość odczytu już tylko
    > np: 0.9*X. A w starszych urządzeniach nawet rzędu 0.7*X.

    Te badania to poparte są jakimiś testami doświadczalnymi, czy może "gdzieś
    słyszałem i mi się wydaje" ?

    --
    rb

  • 17. Data: 2009-12-17 17:51:18
    Od: "chemik333" <chemik333 @ wp.pl>

    Robbo wrote:
    > Użytkownik "Jacek Kalinski" <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> napisał
    >
    > Te badania to poparte są jakimiś testami doświadczalnymi, czy może
    > "gdzieś słyszałem i mi się wydaje" ?

    tez nic takiego nigdy nie zaobserwowalem. Owszem, jak formatniesz karte
    zamiast wielkosci jednostki alokacji z 16KB na 512B to bedziesz mial cos w
    tym stylu, ale formatujac tak jak nalezy to nigdy na wielu dyskach nie
    zaobserwowalem tego o czym piszesz.

    a... jeszcze na dyskach jest cos takiego jak miejsce w ktorym on to zapisuje
    i idac na kraniec taleza wszystko zwalnia, ale coz... o czym tu dyskutowac?

    --
    chemik333

  • 18. Data: 2009-12-18 12:14:45
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <hgdfbp$b9l$1@atlantis.news.neostrada.pl>, Robbo napisał(a):

    > Te badania to poparte są jakimiś testami doświadczalnymi, czy może "gdzieś
    > słyszałem i mi się wydaje" ?

    Własnymi doświadczeniami.
    Jak to zauważyłem, to sam zbaraniałem. A błaha sprawa była - dlaczego
    szybkość odczytu dysku czystego jest tak duża, natomist po zapisaniu na
    nim danych jest jest taka różnica.
    Testy były przeprowadzane w trybie raw (z pominięciem systemu plików).

    Jacek