  • 171. Data: 2014-04-22 13:01:25
    Temat: Re: Wesołych Świąt
    Od: "nowyr" <d...@y...pl>

    "Zachariasz Dorożyński" <k...@g...com> wrote in message
    news:8d230141-e1c9-43e4-9083-ecf7a19793c8@googlegrou
    ps.com...
    W dniu niedziela, 20 kwietnia 2014 14:18:06 UTC+2 użytkownik Pszemol
    napisał:

    > Żaden Roman ani nikt inny nie ma prawa tutaj nikogo upominać. To grupa
    > wolnych ludzi. Jak się to komuś nie podoba to może wypierdalać na
    > elektrodę.

    RAmen

  • 172. Data: 2014-04-22 13:13:36
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Mario napisał:
> [...]
    [..]
    > Czyli nie wiesz o której teorii względności piszesz. Stała kosmologiczna

    Tak masz rację, pomieszały mi się nazwy, świetny powód by zarzucić
    niewiedzę.

    > to OTW. Masa relatywistyczna to STW czyli tak naprawdę proste
    > transformacje Lorenza, według których masa powinna dążyć do
    > nieskończoności przy zbliżaniu się prędkości do prędkości światła.
    > Nie słyszałem żeby Einstein to kiedyś później kwestionował.

    http://kierul.wordpress.com/2013/12/08/czarne-dziury
    -najwiekszy-blad-einsteina/
    "Mówi się czasem, że Albert Einstein za największy błąd swego naukowego
    życia uznał wprowadzenie stałej kosmologicznej."

    http://3567.salon24.pl/390305,dlaczego-a-einstein-po
    rzucil-swoja-stala-kosmologiczna,8
    "Gdy w końcu musiał ulec wymowie faktów, stwierdził, ze wprowadzenie
    stałej kosmologicznej było ,,największym błędem jego życia"."

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 173. Data: 2014-04-22 13:32:53
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-04-22 13:13, AlexY pisze:
    > [..]
    >
    > Tak masz rację, pomieszały mi się nazwy, świetny powód by zarzucić
    > niewiedzę.

    Nazwy i zjawiska. Masa relatywistyczna a stała kosmologiczna to całkiem
    różne tematy.

> [...]
    >
    > "Gdy w końcu musiał ulec wymowie faktów, stwierdził, ze wprowadzenie
    > stałej kosmologicznej było ,,największym błędem jego życia"."

    Nie o tym była mowa.

    "> Konkretnie masa vs. prędkość,
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Mass_in_special_re
    lativity-plot.png

    Czyli szczególna, sorry, w to nie wnikam bo sam Einstein przyznał się do
    błędu w tej teorii."

    Nie słyszałem żeby kiedykolwiek kwestionował wnioski wypływające z STW
    jak np cytowana kwestia masa vs. prędkość.
    OTW to znacznie wyższa szkoła jazdy i to, że uznał swój błąd w jednym
    założeniu w OTW w żaden sposób nie wpływa na wiarygodność STW np w
    kwestii masy relatywistycznej.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 174. Data: 2014-04-22 13:35:39
    Od: "nowyr" <d...@y...pl>

    > religia powstałą jako metoda uproszczonego wyjaśnienie zjawisk
    > otaczającego nas świata... ale nie jest ona sposobem prawdziwego
    > wyjaśnienia zjawisk.

    Dokładnie. I to było wieki temu gdy nauka jeszcze nie istniała. Ciekawe jest
    tylko to jak pierze się mózgi dzieciom od kołyski. I te dzieci później robią
    to samo.

  • 175. Data: 2014-04-22 13:39:48
    Od: "nowyr" <d...@y...pl>

    "Jan" <k...@p...net> wrote in message

    > religia powstałą jako metoda uproszczonego wyjaśnienie zjawisk
    > otaczającego
    > nas świata... ale nie jest ona sposobem prawdziwego wyjaśnienia zjawisk.
    >
    > Wręcz przeciwnie. Służy ona zaciemnianiu pojmowania świata. IMHO została
    > wymyślona przez osobników żerujących na odwiecznym ludzkim strachu przed
    > nieznanym po śmierci.

    Tak ale też po części. Część to strach przez śmiercią, a część zwykły poziom
    wiedzy na ówczesne czasy.

    > A teraz zaciemnia się obraz świta aby nie stracić owieczek do strzyżenia.
    > I po to właśnie w programie "edukacji" jest po 160 godzin fizyki, biologii
    > czy chemii ale 860 godzin indoktrynacji religijnej. Umysłem
    > indoktrynowanym łatwiej manipulować. Bo w pewnym momencie rozum ustępuje
    > na rzecz wiary.

    To jest ciekawe, że to przetrwało tyle lat, że zabobon, wierzenie ludowe
    może tyle wieków przetrwać.
    Tu mamy inżyniera, z jakimiś pomysłami dzielenia się z nami wykonywaniem i
    projektowaniem pcb, a jak wyłączy komputer to głowę zwraca do przysłowiowego
    "Jednorożca" i czyni ukłony w jego stronę. Niepojęte.

  • 176. Data: 2014-04-22 13:41:21
    Od: "nowyr" <d...@y...pl>

    "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> wrote in message

    > Jasne, dopóki nie zapytamy skąd się bóg wziął i jaki jest sens jego
    > istnienia :)

    No oni mawiają, że bóg istniał jako absolut, a jego matka jest królową
    Polski :-)

  • 177. Data: 2014-04-22 13:46:53
    Od: "nowyr" <d...@y...pl>

    "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> wrote in message
    > Alleluja!
    > Dziękuję za Życzenia.
    > Pozwolę sobie jeszcze niejako upamiętnić ks. Sylwestra Zawadzkiego,
    > który odszedł do Pana w Wielki Poniedziałek. Miał 81 lat.
    > Miałem wyjątkową okazję i przyjemność spotkać się z nim w zeszłym roku.
    > Był już bardzo schorowany. Jednak nie zastaliśmy go u siebie, gdyż...
    > był na budowie. Zastaliśmy go pilnującego budowy Domu Pielgrzyma.
    > Po czym wsiadł do swojego samochodu i wrócił na parafię.

    Zapytam delikatnie.... czy coś brałeś ?

  • 178. Data: 2014-04-22 13:47:56
    Od: "nowyr" <d...@y...pl>

    "uzytkownik" <a...@s...pl> wrote in message

    > No coż? Każdy dobry biznesmen pilnuje swojego interesu.

    Ale on gada jak nawiedzony :-) Co się stało ? Te jego ostatnie propozycje
    też się jakieś dziwne wydawały :-)

  • 179. Data: 2014-04-22 13:51:11
    Od: "nowyr" <d...@y...pl>

    > Teraz juz wszyscy wiedza za co dostal tutaj bęcki!

    Przecieram oczy i nie wierzę własnym oczom :-) To jest raczej jehowa, oni
    używają takiej retoryki :-) Albo chłop nam zwariował :-)

  • 180. Data: 2014-04-22 13:51:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mario,

    [...]

> [...]

    > OTW to znacznie wyższa szkoła jazdy i to, że uznał swój błąd w jednym
    > założeniu w OTW w żaden sposób nie wpływa na wiarygodność STW np w

    Tym bardziej, że zmiana masy relatywistycznej jest dokładnie zgodna ze
    wzorem na energię kinetyczną dla v<<c (Ek=m*v^2/2) - tego chyba teraz
    nawet w szkole średniej uczą.

    --
    Best regards,
    RoMan