  • 161. Data: 2014-04-21 21:31:51
    Temat: Re: Wesołych Świąt
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik l...@g...com napisał:

    > Paradoks polega na tym, że są za JP2 który postulował za UE. A z poparciem dla UE
    różnie wśród społeczeństwa bywa. Mnożą się teorie spiskowe.

    Znaczy - mówią co myślą ale nie myślą co mówią... Wszystko się zgadza -
    jak dyskutować z gościem który buduje zdanie sugerujące że Jan Paweł II
    był szalony - i to w obronie właśnie Jana Pawła II?

    Cienizna intelektualna że aż żal patrzeć!

    --
    Darek

  • 162. Data: 2014-04-21 21:34:57
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Marek napisał:
    > nalezy
    > bogiem...
    >
    > A jak tłumaczyć to, że coś w ogóle istnieje (materia/energia)? Nie ma
    > żadnych powodów aby cokolwiek istniało, wszechświat niczemu ani nikomu
    > nie jest potrzebny więc nie na żadnego powodu by istnieć - a jednak
    > niestety istnieje, bo to stwierdzamy.

    Wyjaśnieniem tego zagadnienia jest odpowiedź na pytanie "czemu pies liże
    sobie jaja". Odpowiedź zaskakująco prosta - bo może!

    --
    Darek

  • 163. Data: 2014-04-21 22:56:57
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik l...@g...com napisał:

    > Konkretnie masa vs. prędkość,
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Mass_in_special_re
    lativity-plot.png

    Czyli szczególna, sorry, w to nie wnikam bo sam Einstein przyznał się do
    błędu w tej teorii.

    > na pl.sci.fizyka nie liczę:)

    Nie wygra ten kto nie zagra.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 164. Data: 2014-04-22 00:28:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message

    lativity-plot.png

    > Czyli szczególna,
    > sorry, w to nie wnikam bo sam Einstein przyznał się do błędu w tej teorii.

    Możesz coś bliżej napisać na temat tego Einsteina? :-)

  • 165. Data: 2014-04-22 00:46:39
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Pszemol napisał:
    > "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message

    > Możesz coś bliżej napisać na temat tego Einsteina? :-)

    Kajał się za wprowadzenie stałej kosmologicznej. Chyba na Wikipedii jest
    to opisane.

  • 166. Data: 2014-04-22 01:13:02
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-04-22 00:46, AlexY pisze:

    > Kajał się za wprowadzenie stałej kosmologicznej. Chyba na Wikipedii jest
    > to opisane.

    Czyli nie wiesz o której teorii względności piszesz. Stała kosmologiczna
    to OTW. Masa relatywistyczna to STW czyli tak naprawdę proste
    transformacje Lorenza, według których masa powinna dążyć do
    nieskończoności przy zbliżaniu się prędkości do prędkości światła.
    Nie słyszałem żeby Einstein to kiedyś później kwestionował.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 167. Data: 2014-04-22 01:39:08
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-04-21 17:18, l...@g...com pisze:

    > A co na ten temat powiedział odkrywca DNA?
    >
    > I jakim sposobem odkryto jadro atomu, nie mieli mikroskopu elektronowego, czyżby
    bez solidnych podstaw coś sobie ubzdurali? Dylatacje czasu potwierdzili naukowo,
    zdaje się po kilkudziesięciu latach ot ukazania się teorii.
    > Skoro elektron porusza się z prędkością c to musi chyba mieś pęd?

    Gdzie elektron porusza się z prędkością c?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 168. Data: 2014-04-22 02:54:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <l...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > A co na ten temat powiedział odkrywca DNA?

    Na temat filmu z Gibsonem?

> [...]
    > podstaw coś sobie ubzdurali?
    > Dylatacje czasu potwierdzili naukowo, zdaje się po
    > kilkudziesięciu latach ot ukazania się teorii.

    Nie za bardzo rozumiem co to co napisałeś ma wspólnego
    z omawianym filmem ... Czy możesz to rozwinąć? :-)

    > Skoro elektron porusza się z prędkością c to musi chyba mieś pęd?

    Skoro babcia ma wąsy to pewnie jest dziadkiem... ale nie ma wąsów :-)

  • 169. Data: 2014-04-22 03:22:45
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]
    bez solidnych podstaw coś sobie ubzdurali? Dylatacje czasu potwierdzili naukowo,
    zdaje się po kilkudziesięciu latach ot ukazania się teorii.

    Przewidywana teoretycznie dylatacja czasu jest konsekwencją zapisów
    transformacji Lorentza, które znalazły się później w STW. Zostały one
    opracowane by wytłumaczyć doświadczenie Michelsona. Tak więc STW (i jej
    konsekwencje w postaci dylatacji czasu) już w momencie powstawania miała
    silne wsparcie w wynikach eksperymentów.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 170. Data: 2014-04-22 09:52:14
    Od: Michał Smolnik <m...@g...com>

    W dniu 18.04.2014 21:50, Sylwester Łazar pisze:
    > Z okazji Świąt Zmartwychwstania Pańskiego,
    > życze wszystkim pogody ducha, obfitości łask Bożych i wszelkiej pomyślności,
    > dla wszystkich grupowiczów, bez względu na poglądy, rasę, wiarę lub jej
    > brak.

    Dziękuję za życzenia.
    Alleluja!
    http://youtu.be/wddteKNPMqY