  • 11. Data: 2014-11-14 18:41:19
    Temat: Re: Wektoryzacja obrysu - złośliwe labirynty
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-10-08 o 16:39, Borneq pisze:
    > Mamy obraz doprowadzony już do postaci dwutonowej - biało czarnej lub
    > kolorowe plamy na białym tle, gdzie w istocie liczą się tylko dwa kolory
    > - albo kolor plamy albo kolor inny.

    Chodzę algorytmem jak w labiryncie. Gdy jestem w plamie, dotykam cały
    czas jednej strony.
    Problemem są obrysy długie i cienkie.
    Przykład: http://i.imgur.com/HuD086o.png
    Kolorem obrysu nie jest tu czarny ale różowy, algorytm traktuje tak samo
    ten czarny jak i biały.
    Zaczynam na dole - ta zielona kreseczka trochę powyżej dolnej krawędzi -
    idę do dołu. Skoro do dołu, to trzymam się prawej strony - jestem
    wewnątrz różowej plamy i stosują regułę prawej strony.
    Najpierw idę do dołu, dołem ekranu, omijając białe wybrzuszenie idę do
    czarnego miejsca i w górę
    http://i.imgur.com/c3OvgOT.png
    Mam okrążyć czarny obszar, ale z tego wynika że powinienem się trzymać
    lewej! strony. Dochodzę np. do miejsca "Tu" na pierwszym obrazku,
    powinienem iść dalej w górę, ale zakręcam z reguły prawej dłoni.
    Jak to zrobić? A może zaczynając w tym punkcie, zamiast wnętrza plamy
    trzymać się zewnętrznej powierzchni, białego koloru i dla tego miejsca
    startowego będzie reguła lewej strony?
    Pomijając już pytanie, co zrobić gdy plama przylega do brzegu ekranu, to
    wychodząc z białego i tak dojdę do czarnego i będę chodził środkiem.
    Chyba żeby jeszcze rozróżniać biały i czarny i czarny traktować jak
    plamę? Ale kolory mogą być różne, tu akurat jest czarny a może być plama
    o kolorze 16, okrążającą plamę 121 i wewnątrz 34.
    Środek obsługuję inaczej: nie jestem w plamie ale na zewnątrz po stronie
    dziury, tu mógłbym być na zewnątrz po stronie zewnętrznej, ale musiałbym
    dopuścić do tego aby współrzędne obrysu były 121,-1 lub nawet -2,34 a
    wynikiem nie mogą być takie współrzędne.