  • 1. Data: 2016-12-09 13:32:23
    Temat: Ważny wyrok WSA
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    W sprawie lewego kierunkowskazu na rondzie:
    http://www.rp.pl/Prawo-drogowe/312099961-Na-rondo-wj
    ezdzamy-bez-wlaczania-lewego-kierunkowskazu---wyrok-
    WSA-w-Gliwicach.html#ap-1

    --
    Axel

  • 2. Data: 2016-12-09 14:08:58
    Temat: Re: Ważny wyrok WSA
    Od: quent <x...@x...com>

    On 09.12.2016 13:32, Axel wrote:
    > W sprawie lewego kierunkowskazu na rondzie:
    > http://www.rp.pl/Prawo-drogowe/312099961-Na-rondo-wj
    ezdzamy-bez-wlaczania-lewego-kierunkowskazu---wyrok-
    WSA-w-Gliwicach.html#ap-1

    W UK jeździ się na rondach tak jak opisuje to p. egzaminator.
    IMO słusznie.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 3. Data: 2016-12-09 14:21:52
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 09.12.2016 14:08, quent wrote:
    ezdzamy-bez-wlaczania-lewego-kierunkowskazu---wyrok-
    WSA-w-Gliwicach.html#ap-1

    > W UK jeździ się na rondach tak jak opisuje to p. egzaminator.
    > IMO słusznie.

    Jak dla mnie zarówno sygnalizowanie jak i jego brak są OK tylko umówmy
    się co do wariantu raz na zawsze. Zamiast dopisać jedno, dwa zdania do
    ustawy to kończy się na sądach. Jakby mało było ważniejszych spraw.
    Ustawodawca dał ciała.

  • 4. Data: 2016-12-09 14:44:58
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 9 Dec 2016 13:32:23 +0100, w <o2e88o$vt7$1@node2.news.atman.pl>, "Axel"
    <n...@s...mu> napisał(-a):

    > W sprawie lewego kierunkowskazu na rondzie:
    > http://www.rp.pl/Prawo-drogowe/312099961-Na-rondo-wj
    ezdzamy-bez-wlaczania-lewego-kierunkowskazu---wyrok-
    WSA-w-Gliwicach.html#ap-1

    Sądowi nie zazdroszczę -- bo wszakże zamiar wykonania skrętu w lewo mamy
    sygnalizować przed skrzyżowaniem, a nie już na nim będąc. Ale to pominięto :).

  • 5. Data: 2016-12-09 14:51:58
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2016-12-09 o 13:32, Axel pisze:
    > W sprawie lewego kierunkowskazu na rondzie:
    > http://www.rp.pl/Prawo-drogowe/312099961-Na-rondo-wj
    ezdzamy-bez-wlaczania-lewego-kierunkowskazu---wyrok-
    WSA-w-Gliwicach.html#ap-1

    W Polsce nie ma prawa precedensu.
    Ten wyrok dotyczy konkretnego przypadku i ronda.
    Np. tu też jest rondo.

    https://www.google.pl/maps/@52.2274381,20.9575193,3a
    ,75y,331.43h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1svF-nSehILqC1dee
    LyrGsZQ!2e0!7i13312!8i6656

    jadący środkowym pasem a skręcając w lewo ma włączyć lewy kierunkowskaz
    czy nie?

  • 6. Data: 2016-12-09 14:56:35
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2016-12-09 o 14:51, t-1 pisze:
> [...]
    LyrGsZQ!2e0!7i13312!8i6656

    > jadący środkowym pasem a skręcając w lewo ma włączyć lewy kierunkowskaz

    A zjeżdżając (prosto) prawy?

  • 7. Data: 2016-12-09 15:03:52
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 9 Dec 2016 14:51:58 +0100
    t-1 <t...@t...pl> wrote:

    > Ten wyrok dotyczy konkretnego przypadku i ronda.
    > Np. tu też jest rondo.

    Pisałem to wiele razy i napisze jeszcze raz ;)
    W Polsce nadużywa się znaku C12 stosująć go do "prawdziwego ronda" czyli skrzyżowania
    na którym ruch odbywa się po okręgu, a dojazdy dochodzące do skrzyżowania kierowane
    są mniej więcej na wyspę, jak i do zwykłych skrzyżowań dróg dwujezdniowych (jak na
    linkowanym przez Ciebie skrzyżowaniu), które od innych identycznych skrzyżowań różnią
    się tylko wyspą po środku.

    Stąd problemy ze zrozumieniem idei i podobnymi dylematami.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 8. Data: 2016-12-09 15:09:07
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 09 Dec 2016 14:44:58 +0100
    "r...@k...pl" <r...@k...pl> wrote:

    > Sądowi nie zazdroszczę -- bo wszakże zamiar wykonania skrętu w lewo mamy
    > sygnalizować przed skrzyżowaniem, a nie już na nim będąc. Ale to pominięto :).

    Widać nie zrozumiałeś uzasadnienia. Nie możesz sygnalizować skrętu w lwewo przed
    "klasycznym rondem" bo na nim nie skręcasz w lawe, z takiego skrzyżowania skręca się
    tylko w prawo, zawsze.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 9. Data: 2016-12-09 15:11:12
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 9 Dec 2016 14:21:52 +0100
    JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el> wrote:

    > Ustawodawca dał ciała.

    Nie, ustawodawca nie dał ciała. Dupy dają Ci którzy nadużywają C12 i stawiają je
    zarówno na rondach, jak i na zwykłych skrzyżowaniach dróg dwujezdniowych, tylko
    dlatego że mają po środku wyspę.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 10. Data: 2016-12-09 15:16:55
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2016-12-09 o 15:09, szerszen pisze:

    > Widać nie zrozumiałeś uzasadnienia. Nie możesz sygnalizować skrętu w lwewo przed
    "klasycznym rondem" bo na nim nie skręcasz w lawe, z takiego skrzyżowania skręca się
    tylko w prawo, zawsze.

    O świetnie, wolno wjeżdżać w Nowy Świat, bo to nie skręt w lewo tylko w
    prawo.
    https://www.google.pl/maps/@52.2315183,21.0202439,3a
    ,75y,71.09h,75.28t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBeVTTMuP_uEn-
    fwCJKt3mg!2e0!7i13312!8i6656