    From: szerszen <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ważny wyrok WSA
    Date: Mon, 12 Dec 2016 08:54:05 +0100

    t-1 <t...@t...pl> wrote:

    > Czyli według ciebie to nie jest jest jedno skrzyżowanie w kształcie
    > ronda tylko kilka niezależnych skrzyżowań.

    Ale co, bo nie do końca rozumiem o co pytasz?

    > Najpierw zamiast znaku ruch okrężny, zakaz skrętu w lewo a następnie za
    > pierwszą ulicą zakaz skrętu w prawo.
    > I co, było by to prostsze i łatwiejsze dla kierowców?

    Jakbyś tak nasrał niepotrzbnych znaków, to pewni nic nie było by łatwiejsze. Zaskoczę
    Cię jednak, istnieją skrzyżowania dróg dwujezdniowych z wyspą po środku, nie
    oznakowane tak jak piszesz tylko normalnie, bez C12 i ludzie jakoś nie skręcają pod
    prąd i wiedzą jak mają jeżdzić. Tu masz przykład małego
    https://www.google.pl/maps/@52.1565468,21.0441322,15
    8m/data=!3m1!1e3, a ty przykład dużego
    https://www.google.pl/maps/@52.1664585,20.9344911,39
    9m/data=!3m1!1e3 identyczne jak to tez na Krakowskiej tylko na skrzyżowaniu z Hunka
    jest już oznaczone C12, więc jak widzisz da się i można normalnie jeździć.

    > Znaków by było kilka razy więcej i trudniejszych do zauważenia.

    Jak widzisz nie byłoby i nie ma.

    > Trzeba po prostu przyjąć do wiadomości, że rondo staje się rondem gdy
    > postawiono znak ruch okrężny.

    Mi to ryba, te znak mi dynda kalafiorem.

    > A czy ma kształt małego kółka z kamieniem polnym pośrodku czy dużego z
    > budynkiem czy kwadratu, rombu, elipsy lub trójkąta to jest to "rondo" ze
    > wszystkimi wynikającymi z tego zasadami ruchu.

    Z tego nie wynikaja praktycznie żadne zasady ruchu, to jest jedynie informacja, która
    przy wspomnianych przezemnie skrzyżowaniach dróg dwujezdniowych jest całkowicie
    zbędna. Natomias nijak z C12 nie wynika obowiązek czy nawet zalecenie migania lewym
    migaczem przy "prawdziwych rondach" czyli takich jak pisałem na początku, na których
    ruch faktycznie odbywa się po okręgu. Na nich nie da się w lewo skręcić.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń