  • 11. Data: 2012-02-06 13:01:51
    Temat: Re: Ważność konta w T-mobile-tak-taku
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    J.F nabazgrał(a):

    > No ale czekajcie - Play ma tez mozliwosc dzialania w sieci Plusa.
    > Siec Play to pewnie ma jeszcze wiele bialych plam, ale Plus raczej nie
    > odstaje od pozostalych.
    > Wiec pewnie sa i obszary gdzie np T-mobile zawodzi, a Play dziala
    > swietnie.
    > Czy moze jednak ta wspolpraca z Plusem zawodzi.

    Ja dla tego odzszełem z Plusa płacą karę umowną bo nie miałem zasięgu w
    firmie, nie jest fajne wychodzić z budynku przy każdej rozmowie.
    Na razie z T-Mobile nie mam żadnego problemu , działa wszędzie nawet w
    garażu podziemnym w miejscach gdzie sąsiad z Orange nie ma zasięgu od bramy
    wjazdowej a u mnie działa dalej bez problemu. Brat po XX latach z Orange i
    opcji VIP Firmowej czy jak jej tam na imię zmienił na T-Mobile bo w
    Warszawie miał problemy z siecią, po prostu jej brakowało
    (Mokotów/Stegny/Wilanów/Ursus Skorosze) po zmianie na T-Mobile zasięg jest
    wszędzie. Być może są miejsca gdzie T-Mobile też zawodzi ale nie spotkałem
    jeszcze takiego.

  • 12. Data: 2012-02-06 13:50:33
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Mon, 6 Feb 2012 09:06:09 +0100, "Chris" <a...@g...pl> wrote:

    >Zapraszam do mnie do firmy :) kolega zmienił z T-Mobile na Play i wszsycy
    >się z niego śmieją bo żeby zadzwonić musi wyjść z budynku a T-Mobile działa
    >bez problemu w nagłębszych zakamarkach firmy :) a takich miejsc znam
    >conajmniej kilka gdzie T-M działa bez problemu a reszta leży. Za to Play ma
    >fajną opcję z pakietem internetowym, WM też ma ale sporo niższy.

    Play ma zasięg Play/Oranże/Plus więc kolega może sobie przełączyć, no
    chyba że to takie specyficzne miejsce że jako jedyny działa tam T ale
    to mało prawdopodobne. Play i brak zasięgu to można sobie między bajki
    włożyć po udostępnieniu roamingu Orange

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2012-02-06 14:56:57
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    dizel nabazgrał(a):

> [...]
    > chyba że to takie specyficzne miejsce że jako jedyny działa tam T ale
    > to mało prawdopodobne. Play i brak zasięgu to można sobie między bajki

    12km od centrum Warszawy kierunek Piaseczno .... i dupa zasięgu w budynku
    nie ma ....

  • 14. Data: 2012-02-06 15:07:53
    Od: tygrysek <t...@z...pl>

    ja zauwazylem nastepujaca prawidlowosc: jesli play ma na jakims obszarze
    zasieg, nawet bardzo slaby, to robi wszystko by utrzymac telefon
    zalogowany do siebie (pewnie jakies prioryetety)

    w rezultacie gdyby telefon sie przelogowal do orange czy plusa pewnie
    mozna by rozmawiac, a jak sie trzyma na jednej czy dwoch kreskach w
    play, to nie da sie gadac, a dzwoniacy do play otrzymuje info telefon
    poza zasiegiem

  • 15. Data: 2012-02-06 15:10:08
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-02-06, o godz. 15:56:57
    "Chris" <a...@g...pl> napisał(a):

    > 12km od centrum Warszawy kierunek Piaseczno .... i dupa zasięgu w
    > budynku nie ma ....

    Witamy w okolicy ;-) Byłem parę miesięcy temu świadkiem jak w punkcie
    Play w Tesco na Kabatach zdesperowana kobitka chciała rozwiązać umowę
    bo w Powsinie nie udało jej się nawiązać z nowo zakupionego telefonu
    żadnego połączenia. Oczywiście bezskutecznie. "Bo na naszej mapce
    zasięg jest i to 4G więc nie ma podstaw do reklamacji" - taka była
    argumentacja pracownika punktu.

    Zdrówko

  • 16. Data: 2012-02-06 15:22:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup
    >Być może są miejsca gdzie T-Mobile też zawodzi ale nie spotkałem
    >jeszcze takiego.

    Ostatnia lista z UKE ktora widzialem jest juz chyba nieaktualna, ale
    Plus i Era mialy wtedy podobna ilosc BTS. Orange tez podobna, tylko
    inne proporcje 900/1800. Co by sugerowalo ze zasieg maja podobny. No
    chyba ze Era rozsadniej je rozstawia, albo o wieksze moce wystepuje,
    czy lepsze anteny daje - ale watpie.

    Dawno temu, w poczatkach sieci, dalo sie zauwazyc ze Era bardziej
    obstawiala centralna Polske, a Plus jakby bardziej zachodnia. W koncu
    KGHM jest w Legnicy. Ale to dawno bylo i sie wyrownalo.

    http://www.t-mobile.pl/pl/indywidualni/stali_klienci
    /uslugi_do_telefonu/mapa_zasiegu
    To jest oczywiscie mapa zyczeniowa - ale biale plamy tam nadal sa.
    Oczywiscie zazwyczaj "w srodku lasu".

    No i byly jeszcze badania UKE jakosci sieci w duzych miastach ... i
    tam najlpiej wypadl Play.

    J.

  • 17. Data: 2012-02-06 15:31:37
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Od dwóch lat Play nie może w sposób stabilny pokryć warszawskiego
    > Wilanowa i sąsiedniego Konstancina-Jeziornej.

    Fakt, ale Konstancina-Jeziorny.

> [...]
    > rady. ;-) W odróżnieniu od dwóch pozostałych sieci. I nie zależy to
    > od telefonu bo połączenia są wykonywane z około 10 modeli różnej

    Z Play-em jest różnie (ilość problemów jest największa w stosunku
    do innych operatorów), ale nie wiem skąd opinia, że w metrze nie da
    się rozmawiać.

    > Nie przeczę że Play ma tanio - niestety jest to sieć w której
    > nie masz pewności stabilnego połączenia nawet jeśli sygnalizuje że
    > zasięg jest w porządku.

    Play może miał tanio, ale od jakiegoś czasu nie jest to prawdą.

  • 18. Data: 2012-02-06 15:44:24
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-02-06 13:21, J.F pisze:
    (...)
    > No ale czekajcie - Play ma tez mozliwosc dzialania w sieci Plusa.
    > Siec Play to pewnie ma jeszcze wiele bialych plam, ale Plus raczej nie
    > odstaje od pozostalych.

    Szczerze? Jest źle, są problemy z tym roamingiem. Zresztą jeżeli
    miałbym ponarzekać to na Plusa również. Raz jest wszystko w porządku,
    innym razem nie. Jeszcze gorzej jest z transmisją danych.

    > Wiec pewnie sa i obszary gdzie np T-mobile zawodzi, a Play dziala swietnie.

    Jeżeli świetnie działa Play to T-mobile tam jest :) Mi już się znudziło
    testowanie playowych prepaidów, by badać zasięg.

    > Czy moze jednak ta wspolpraca z Plusem zawodzi.

    Zdaje się, że sam Plus zawodzi - Maciek wcześniej pisał, że Play nie
    może pokryć Wilanowa i Konstancina-Jeziorny. Co mu po roamingu
    w Plusie, skoro Plus tego też nie potrafi od lat?

  • 19. Data: 2012-02-06 15:59:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    >Zdaje się, że sam Plus zawodzi - Maciek wcześniej pisał, że Play nie
    >może pokryć Wilanowa i Konstancina-Jeziorny. Co mu po roamingu
    >w Plusie, skoro Plus tego też nie potrafi od lat?

    Naprawde jest tak zle ?

    http://mapa.btsearch.pl/
    Mozna sobie obejrzec mapy ... i wychodzi na to ze najwiecej stacji w
    okolicy ma wlasnie Plus.
    Jakies konkretne wspolrzedne gdzie nie ma tego zasiegu ?

    Czy moze to pozwolenia, a za nimi nie stoja rzeczywiste stacje.

    J.

  • 20. Data: 2012-02-06 16:53:29
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-02-06 16:22, J.F pisze:

> [...]
    > proporcje 900/1800. Co by sugerowalo ze zasieg maja podobny. No chyba ze
    > Era rozsadniej je rozstawia, albo o wieksze moce wystepuje, czy lepsze

    Wiesz, ja tam nie wiem z czego to wynika ( ;) ), ale wygląda na to, że
    Era jednak lepiej to zorganizowała.

    > Dawno temu, w poczatkach sieci, dalo sie zauwazyc ze Era bardziej
    > obstawiala centralna Polske, a Plus jakby bardziej zachodnia. W koncu
    > KGHM jest w Legnicy.

    Teoria spiskowa? ;) Nie, zdecydowanie nie. Jeżeli już miałbym jakąś
    regularność zaobserwować to Plus był lepszy na trasach - wtedy.

    > Ale to dawno bylo i sie wyrownalo.

    Niby tak.

    > http://www.t-mobile.pl/pl/indywidualni/stali_klienci
    /uslugi_do_telefonu/mapa_zasiegu

    > To jest oczywiscie mapa zyczeniowa - ale biale plamy tam nadal sa.
    > Oczywiscie zazwyczaj "w srodku lasu".

    "Ptaszki se nie pogadają" ;)

    > No i byly jeszcze badania UKE jakosci sieci w duzych miastach ... i tam
    > najlpiej wypadl Play.

    LOL - to jest ta "jakość", zasięg i gwarancja pokrycia?