  • 11. Data: 2011-02-02 12:10:34
    Temat: Re: Wazelina dla PZU
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Feb 2011 11:30:20 +0100, Jackare wrote:
> [...]

    Polisa to umowa. Umowiliscie sie ze jak nie bedzie BT, to
    odszkodowanie nie bedzie wyplacone.

    >Też tak uważam. Kosmiczną bzdurą byłoby nie wypłacić odszkodowania z AC
    >(dobrowolnego w końcu) np gdyby na stojący w garażu pojazd bez ważnych badań
    >technicznych przewróciłyby się drzwi garażu.

    No ale akurat wpadniecie na kraweznik moglo miec duzo wspolnego z
    luzami w zawieszeniu i sprawnoscia hamulcow :-)

    J.

  • 12. Data: 2011-02-02 12:14:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Feb 2011 11:08:54 +0100, Agent wrote:
> [...]
    df
> [...]
    >4) powstałe podczas kierowania pojazdem niezarejestrowanym lub pojazdem
    >nieposiadającym ważnego
    >dowodu rejestracyjnego lub ważnego badania technicznego - jeżeli w
    >odniesieniu do tego pojazdu
    >obowiązuje wymóg rejestracji lub dokonywania okresowych badań technicznych,
    >a stan techniczny
    >pojazdu miał wpływ na zajście wypadku ubezpieczeniowego;"
    >
    >Albo ja czegoś nie rozumiem albo jednak brak przeglądu jest problemem albo
    >przynajmniej może być jesli PZU nie pójdzie na rękę i nie rozpatrzy na
    >niekorzyść tego co jest po myślniku po jeżeli

    Zawsze lepszy taki zapis niz sadzenie sie z ubezpieczycielem, ktory
    nie chce wyplacic bo zlodzieje ukradli auto dwa dni po terminie
    badania, albo nieznany sprawca uszkodzil auto na parkingu ..

    J.

  • 13. Data: 2011-02-02 12:16:55
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 02 Feb 2011 10:24:59 +0100) ktos podajacy sie za AL
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > jest jedna sprzecznosc:
    > - nie zglaszales szkody bo nie masz wanzego przegladu technicznego
    > - zadzwonil "czlowiek z PZU zapytac dlaczego nie likwiduje zgloszonej
    > szkody"

    Nie wiedzialem, ze nie mam waznego przegladu.

    > Czyli jednak zglosiles szkode, musial byc 'rzeczoznawca' z PZU, spisac
    > protokol, wycene naprawy, etc

    Zglosilem szkode przez infolinie i pojechalem na ogledziny do rzeczoznawcy
    w ASO, ktory powiedzial ze nie mam przegladu i PZU nie wyplaci pieniedzy.
    Nie znal nowego OWU.

    > Policji nie wzywales, bo bys mial dodatkowo mandat i nieprzyjemnosci za
    > brak przegladu technicznego.

    Po co wzywac policje do kolizji z kraweznikiem na parkingu? :)

    > Po moich doswiadczeniach z tym TU (PZU) i likwidacji szkod z AC i OC -
    > nie wierze w to co piszesz.

    OK, nie musisz wierzyc. Nie zamierzam nic udowadniac. Po prostu jestem
    zadowolony z obslugi przez PZU i postanowilem sie podzielic tym z grupa.

    > A swoja droga, ciekawe co na to powie dod.diagnosta gdy przyjedziesz z
    > dluzsza przerwa w badaniu technicznym (bo naprawa auta zajmie dod. czas)

    Nic nie powiedzial. Zrobili badanie i wbili pieczatke.

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

  • 14. Data: 2011-02-02 12:17:49
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 02 Feb 2011 11:56:03 +0100) ktos podajacy sie za Shadowchaser
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Ja rowniez. Wprawdzie samo zalatwienie formalnosci trwalo dosc krotko,
    > ale pozniej nie bylo pieniedzy przez 3 miesiace. Jak zadzwonilem, to sie
    > okazalo, ze ktos czegos gdzies nie przekazal. Juz nie mowiac, ze jak sie
    > szkoda wydarzy za granica, jak w moim przypadku, to trzeba najpierw
    > placic z wlasnej kieszeni, a i to tylko do 1200 Euro mozna. Jak wiecej,
    > to trzeba sciagac samochod do kraju. Oczywiscie pieniadze zwroca, tylko
    > co z tego, czas jest rowniez cenny. Nigdy wiecej PZU.

    Ja to robilem bezgotowkowo, byc moze ASO bedzie czekac miesiacmi na
    pieniadze z PZU - ja mam naprawiony samochod i to sie dla mnie liczy.
    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

  • 15. Data: 2011-02-02 12:19:53
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 2 Feb 2011 11:30:20 +0100) ktos podajacy sie za Jackare
> [...]

    > (dobrowolnego w końcu) np gdyby na stojący w garażu pojazd bez ważnych badań
    > technicznych przewróciłyby się drzwi garażu.

    No jasne, ale musialbym sie z nimi sadzic, a dzieki zmianie w OWU nie
    musze.

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

  • 16. Data: 2011-02-02 12:22:07
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 2 Feb 2011 11:08:54 +0100) ktos podajacy sie za Agent
> [...]

    > przynajmniej może być jesli PZU nie pójdzie na rękę i nie rozpatrzy na
    > niekorzyść tego co jest po myślniku po jeżeli

    Pewnie gdyby chcieli to mogli by nie placic i sie sadzic. Mogli ukrecic
    leb sprawie juz w momencie gdy dzwonil do mnie likwidator z PZU zapytac
    dlaczego nie naprawiam samochodu. Wlasnie dzieki temu, ze tego nie zrobili
    pozwolilem sobie zrobic im mala reklame :)

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

  • 17. Data: 2011-02-02 12:27:13
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2011-02-02 09:17, Piotr Klimek pisze:
    > Czesc,
    > Kupilem w czerwcu AC w PZU, w grudniu najechalem na kraweznik dosc mocno i
    > pogialem felgi, przestawilem wahacz, urwalem oslone pod silnikiem, polamalem
    nadkole i
    > wytrzelily napinacze pasow.

    to ty jesteś kierowca czy dupa:)?

    --
    krzysiek82

  • 18. Data: 2011-02-02 12:39:27
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 02 Feb 2011 12:27:13 +0100) ktos podajacy sie za krzysiek82

    Widocznie dupa.

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

  • 19. Data: 2011-02-02 15:24:05
    Od: AL <a...@s...tam>

    Piotr Klimek pisze:
    > Dnia (Wed, 2 Feb 2011 11:30:20 +0100) ktos podajacy sie za Jackare
    > wyklawiaturowal co nastepuje:

    > No jasne, ale musialbym sie z nimi sadzic, a dzieki zmianie w OWU nie
    > musze.

    no widzisz - jest tu pewne ryzyko.
    Jak zauwazyl J.F. - polisa to pewna umowa (dobrowolna) i liczyc sie
    powinno OWU z dnia podpisania tej polisy (=zaakceptowania jej warunkow).

    Bo zalozmy, ze sytuacja bylaby odwrotna, tzn. w Twoim OWU nie trzeba
    byloby miec BT, a potem TU zminiloby na 'ze trzeba miec BT' to co bys
    zrobil?

    Jesli jest jak piszesz - to dobrze, ze tak sie stalo (dla Ciebie w tym
    przypadku). Jednak wniosek z cales sytuacji jest baaardzo metny: po co
    w takim razie sa OWU w PZU ?
    Zgadzasz sie na OWU raz - podpisujac umowe. A jesli w trakcie jest
    zmiana OWU, to powinienes dostac do wgladu i zaakceptowania to nowe OWU
    - bo moglbys np. nie zgadzac sie z jakims punktem = moglby byc dla
    Ciebie niekorzystny.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 20. Data: 2011-02-02 16:10:22
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 02 Feb 2011 15:24:05 +0100) ktos podajacy sie za AL
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    Mam wrazenie, ze szukasz dziury w calym.

    > no widzisz - jest tu pewne ryzyko.
    > Jak zauwazyl J.F. - polisa to pewna umowa (dobrowolna) i liczyc sie
    > powinno OWU z dnia podpisania tej polisy (=zaakceptowania jej warunkow).

    Jasne.

    > Bo zalozmy, ze sytuacja bylaby odwrotna, tzn. w Twoim OWU nie trzeba
    > byloby miec BT, a potem TU zminiloby na 'ze trzeba miec BT' to co bys
    > zrobil?

    Obowiazuje OWU pod ktorym sie podpisalem, czyli z roku 2010, to ktore bylo
    tutaj przytaczane we fragmentach. Rzeczoznawca w ASO nie wiedzial o
    zmianie, ktora nastapila i dlatego powiedzial, ze PZU nie zaplaci za
    naprawe. Pare tygodni pozniej zadzwonil facet z PZU i wyjasnil mi, ze
    zmienili OWU (i pod tym OWU sie podpisalem) i moge likwidowac szkode na
    ich koszt, co tez zrobilem.

> [...]
    > zmiana OWU, to powinienes dostac do wgladu i zaakceptowania to nowe OWU
    > - bo moglbys np. nie zgadzac sie z jakims punktem = moglby byc dla

    Przeciez tak nie jest, cos sobie powymyslales teraz. A ogolnie to chcialem
    tylko pochwalic PZU, a wyszlo na to, ze musze udowadniac, ze nie jestem
    ich tajnym agentem i klamca :) Nastepnym razem sie zastanowie czy chce mi
    sie przez to przechodzic :)

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02