  • Data: 2011-02-03 00:14:47
    Temat: Re: Wazelina dla PZU
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Filip KK w <news:iicjjl$1ah$1@news.net.icm.edu.pl>:

    > Nieprawda, jest napisane wszystko wyraźnie. Nie potraficie interpretować
    > przepisów.
    > Został użyty spójnik "lub" wyrażający możliwą wymienność lub wzajemne
    > wyłączanie się zdań lub ich części. Zatem jeżeli jest pojazd
    > zarejestrowany, szkody są objęte ubezpieczeniem.

    Jeden z nas dwóch ma kłopoty ze zrozumienie podwójnych zaprzeczeń i nie
    jestem to ja.

    b -- niezarejestrowany
    c -- nieposiadający ważnego DR
    d -- nieposiadający ważnego badania

    b v c v d jest prawdziwe (nie są objęte szkody powstałe podczas), gdy
    którykolwiek warunek b,c,d jest spełniony.
    Po zaprzeczeniu (są objęte szkody) -b&-c&-d jest prawdziwe, gdy wszystkie -x
    są spełnione, czyli pojazd jest zarejestrowany (-b) itd...

    Ale jest jeszcze złożony warunek, ten po myślniku -- (a1) obowiązuje wymóg
    rejestracji lub (a2) dokonywania okresowych badań technicznych, a stan
    techniczny pojazdu miał wpływ na zajście wypadku ubezpieczeniowego

    -a1 ustawia b oraz c na 0
    -a2 ustawia d na 0

    i odpowiednio na 1 -x

    --