  • 21. Data: 2012-02-18 21:43:18
    Temat: Re: Wawa - strefa płatnego parkowania
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-02-17 11:12, Kamil 'Model' pisze:
    > Hejka. Miesiąc temu też miałem podobną sytuację w Stolicy. Nie było
    > znaku, że strefa płatnego parkowania ani znaku parking płatny (parkingi
    > pod Centrum Nauk Kopernik.
    Widzę, że okolica podobna. Szczerze mówiąc pojechałem jeszcze raz i
    szukałem tego nieszczęsnego znaku początku strefy. Zabijcie mnie, ale
    nie znalazłem. Jechałem: Powązkowska, Jana Pawła II, Stawki, Sanguszki,
    Wybrzeże Gdańskie, Karowa, Dobra. Gdzie jest znak początku strefy? W
    okolicy miejsca gdzie zaparkowałem, wszystkie parkingi są oznaczone
    znakiem "P" z dopiskiem "płatny", oczywiście poza tym miejscem, gdzie
    znaku brak (jest za to znak "P" z wyznaczonymi 2 miejscami dla
    inwalidów, ale na tych akurat nie stałem :-))

    > Wysłałem oczywiście listem poleconym. Od miesiąca nie dostałem
    > odpowiedzi, nikt się nie raczył ze mną się skontaktować, zero
    > wiadomości. Mam ich głęboko w poważaniu. Rozmawiałem z sędziami u mnie w
    > Sądzie i stwierdzili, że jak sprawa wyląduje w sądzie, to mam sprawę
    > wygraną.
    A tu bym się nie zakładał, bo jeśli sprawa trafi do sądu, to raczej w
    Warszawie :-)

    Maciek

  • 22. Data: 2012-02-20 08:32:12
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2012-02-18 21:43, Maciek pisze:
> [...]
    > inwalidów, ale na tych akurat nie stałem :-))

    > A tu bym się nie zakładał, bo jeśli sprawa trafi do sądu, to raczej w

    Niech trafi w Warszawie. Po rozmowie z sędziami i pokazaniu zdjęć i
    opisu sytuacji, stwierdzili, że wszystko jest po mojej stronie, więc nie
    ważne w którym sądzie będzie sprawa.
    Zresztą ZDM nie raczył odpisać więc niech spada...

  • 23. Data: 2012-02-20 09:29:02
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-02-17 12:41, Kamil 'Model' pisze:

    > Skrzyżowanie przy jakimś moście, więc poprzednie znaki się odwołują.

    Błąd - znak strefu jest ważny aż do znaku odwołania strefy.
    Skrzyżowania go nie odwołują.

    > Tylko jeden w takiej sytuacji zapłaci bez szemrania te 50PLN, a drugi (taki jak ja)
    napisze pisemko i ich oleje :)

    Powodzenia. Zresztą pewnie nie będzie im się chciało ścigać.

  • 24. Data: 2012-02-29 14:58:02
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Maciek wrote:
    > Widzę, że okolica podobna. Szczerze mówiąc pojechałem jeszcze raz i
    > szukałem tego nieszczęsnego znaku początku strefy. Zabijcie mnie, ale
    > nie znalazłem. Jechałem: Powązkowska, Jana Pawła II,

    Zapewne gdzieś tu był znak.

    > Stawki, Sanguszki,
    > Wybrzeże Gdańskie, Karowa, Dobra. Gdzie jest znak początku strefy? W
    > okolicy miejsca gdzie zaparkowałem,

    To jest ścisłe centrum. Strefa aż na drugą stronę Wisły sięga.

> [...]
    > inwalidów, ale na tych akurat nie stałem :-))

    > A tu bym się nie zakładał, bo jeśli sprawa trafi do sądu, to raczej w

    I strefa tam obowiązuje -- choć być może da się znaleźć trasę dojazdu na której
    znaku nie będzie.

    Tyle, że: teraz i tak pisma nie dostaniesz żadnego. Jeśli sobie przypomną to za
    kilka lat -- przy czym też zbyt mocno nie dochodzą (ot. przysyłają pismo z
    żadaniem zapłaty, bo jak nie to...). Za to pojazd trafia do spisu i za bodaj
    trzecim razem obok kwitka z "opłatą specjalną" możesz na kole znaleźć blokadę.
    Przy cym AFAIR po dwu latach "rachunek blokadowy" się kasuje, tzn. jeśli ponad 2
    lata temu przyłapali cię dwa razy i teraz przyłapują po raz trzeci to raczej
    blokady nie będzie bo te za dwa razy "kara blokady" się przedawniła (roszczenie
    do opłaty specjalnej nie -- na to potrzeba AFAIR 5 lat od końca roku w którym
    doszło do nieopłąconego parkowania).

    pzdr
    \SK

  • 25. Data: 2012-02-29 15:03:54
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Kamil 'Model' wrote:

    > Niech trafi w Warszawie. Po rozmowie z sędziami i pokazaniu zdjęć i
    > opisu sytuacji, stwierdzili, że wszystko jest po mojej stronie, więc nie
    > ważne w którym sądzie będzie sprawa.

    Ale pewnie nie wiedzieli, że to jest strefa płatnego parkowania. Znaki strefowe
    (czyli wszelkie białe tablice dotyczące, czy to ograniczenia prędkości, czy
    terenu zabudowanego, czy też ograniczonego postoju, czy właśnie strefy płatnego
    parkowania) nie "wygasają" na każdym skrzyżowaniu. Oznaczają wjazd do strefy.
    Wyjazd jest oznaczony odpowiednią przekreśloną tablicą.

    > Zresztą ZDM nie raczył odpisać więc niech spada...

    ZDM cię olał, być może przypomni sobie za 4 lata.

    BTW. jedna z uliczek koło "Kopernika" to teren prywatny -- tu pretencje mogłaby
    mieć ochrona ale SM nic tu do rzeczy (i do parkowania tamże).

    pzdr
    \SK

  • 26. Data: 2012-02-29 18:13:30
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-02-29 14:58, Sebastian Kaliszewski pisze:
    > To jest ścisłe centrum. Strefa aż na drugą stronę Wisły sięga.
    Paaaanie - skąd mnie to wiedzieć?? Ja jestem z Bielan :->

    Maciek